نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

5 علت رایج و اصلی باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟

در این مقاله قصد داریم باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی را با هم بررسی کنیم تا اگر دستگاه شما هم به این مشکل برخورده است، بتوانید به راحتی آن را حل کنید.

کف ماندن در ماشین ظرفشویی یکی از این ایرادات و خرابی های رایج در این دستگاه  هاست که قصد داریم در ادامه دلایل ایجاد آن و روش های رفع این مشکل را بازگو کنیم.

5 علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی

در این قسمت 5 علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی را بیان می کنیم. اگر شما هم با دستگاهتان به این مشکل خورده اید، با ما همراه باشید.

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که مشاهده کنید پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی پروفایل، هنوز داخل محفظه دستگاه کف باقی مانده باشد؟ آیا این مورد را چندین بار مشاهده کرده اید و باعث نگرانی شما شده است؟ به نظر شما علت چیست؟

اگر پاسخ شما مثبت است، ادامه ی مقاله مخصوص شماست!

مسدود شدن پمپ تخلیه

مسدود شدن پمپ تخلیه از علل رایجی است که باعث باقی ماندن کف داخل ماشین ظرفشویی می شود.

پمپ تخلیه در ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم و حیاتی در این دستگاه است. وظیفه اصلی پمپ تخلیه، خروج آب کثیف و زباله ها از دستگاه و انتقال آنها به سیستم فاضلاب است. پمپ تخلیه باید قدرت کافی برای تخلیه آب کثیف و زباله ها داشته باشد. قدرت پمپ بستگی به حجم و طول لوله تخلیه و همچنین میزان آب و زباله های موجود در دستگاه دارد. این قطعه باید به درستی و در زمان مناسب خاموش و روشن شود. این عملکرد به طور خودکار توسط سیستم کنترل ماشین ظرفشویی تنظیم می شود.

در صورتی که هر ایرادی برای پمپ تخلیه ایجاد شود، نمی تواند وظیفه خود را به طور کامل و درست انجام دهد؛ در نتیجه ممکن است پس از اتمام برنامه شستشو کف داخل محفظه باقی مانده و خارج نشود.

برای حفظ عملکرد پمپ، می توانید به منظور جلوگیری از بستن و یا خراب شدن آن، آب و زباله های بزرگ را قبل از قرار دادن در دستگاه، از روی ظروف و لوازم آشپزخانه حذف کرده و نیز دستگاه را به طور منظم تمیز کنید.

مسدود شدن پمپ تخلیه

متناسب نبودن برنامه شستشو و میزان مواد شوینده

یکی از علت های ماندن کف داخل ماشین ظرفشویی، متناسب نبودن برنامه شستشو و میزان مواد شوینده می باشد.

به طور کلی برای نگهداری بهتر و افزایش طول عمر دستگاه باید بدانید که هر برنامه شستشو و هر مقدار ظرف نیاز به چه مقدار مواد شوینده دارد؛ اگر مقدار مواد شوینده کمتر از حالت نرمال باشد، ظرف ها تمیز نمی شوند و اگر بیشتر باشد ممکن است پس از اتمام شستشو، کف باقی مانده و همچنین در دراز مدت برای قسمت های مختلف دستگاه اختلال ایجاد شود.

مقدار مواد مصرفی مواد را باید با استفاده از دفترچه راهنما و دستورالعمل های نوشته شده در آن، بدانید تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط: چه مواد شوینده ای برای ظرفشویی مناسب است؟

متناسب نبودن برنامه شستشو و میزان مواد شوینده

معیوب بودن پمپ گردش آب دلیلی برای ماندن کف در ماشین ظرفشویی

معیوب بودن پمپ گردش آب دلیلی برای ماندن کف در ماشین ظرفشویی است.

وظیفه اصلی پمپ گردش آب، چرخاندن آب و تأمین آب جاری برای شستشوی ظروف و لوازم آشپزخانه است. این قطعه باید به راحتی قابل تمیز شدن باشد تا از تجمع زباله ها و رسوبات در دستگاه جلوگیری شود. برخی از پمپ ها دارای قطعات قابل جدا شدن هستند که می توانید برای نظافت راحت تر، آن ها را جدا کنید. پمپ گردش آب همچنین باید دارای عمر مفید طولانی باشد تا بتواند به طور مداوم و بدون بروز اختلال عمل کند. این بستگی به کیفیت ساخت و استفاده از قطعات با کیفیت دارد.

در صورتی که برای این قطعه مشکلی ایجاد شود، یکی از علائمش ماندن کف در ماشین ظرفشویی است. از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کنید و در صورتی که به مشورت و یا راهنمایی نیاز دارید، با تعمیرگاه مرکزی ظرفشویی پروفایل تماس بگیرید.

معیوب بودن پمپ گردش آب دلیلی برای ماندن کف در ماشین ظرفشویی

عدم شستشوی منظم دستگاه

یکی از عواملی که باعث ماندن کف در ماشین ظرفشویی می شود، عدم شستشوی منظم دستگاه است.

عدم شستشوی منظم و به موقع دستگاه می تواند باعث باقی ماندن مقدار زیادی رسوبات و آلودگی ها شود که این آلودگی ها با گذر زمان می توانند روی سطوح دستگاه جمع شده و از عملکرد صحیح قطعات مختلف دستگاه جلوگیری کند.

قطعات مختلف ماشین ظرفشویی، مانند فیلتر، بازوهای آبپاش، محفظه داخلی، محفظه مواد شوینده و … را حتما به صورت دوره ای تمیز کنید تا بتوانید از حداکثر توان دستگاه استفاده کنید؛ همچنین این کار باعث کاهش احتمال بروز مشکلاتی مانند این می شود.

مقالات مرتبط: بوی بد ماشین ظرفشویی

عدم شستشوی منظم دستگاه

خرابی در دریچه ورودی آب

دلیل آخر برای مشکل ماندن آب در ماشین ظرفشویی که در این مقاله به آن می پردازیم، خرابی در دریچه ورودی آب می باشد.

دریچه ورودی آب در ماشین ظرفشویی، نقطه ورود آب به دستگاه است. این دریچه معمولاً در قسمت پشت دستگاه قرار دارد و به طور معمول با یک لوله اتصال داده می شود. وظیفه دریچه ورودی آب، تأمین آب ورودی برای شستشوی ظروف است.

دریچه ورودی آب معمولاً شامل یک شیر است که می توان با چرخاندن آن، جریان آب را به دستگاه متوقف کرد. برخی از ماشین های ظرفشویی همچنین دارای سیستم خودکار خاموش و روشن شدن دریچه ورودی آب هستند که با تشخیص سطح آب در دستگاه، جریان آب را متوقف یا جاری می کنند. این قطعه باید به درستی نصب شده و همچنین باید قابل تنظیم باشد تا بتوان میزان جریان آب را تنظیم کرد. همچنین، برخی از دریچه های ورودی آب دارای فیلترهای تفکیک هستند که می توانند ذرات معلق در آب را جدا کرده و از ورود آنها به دستگاه جلوگیری کنند.

اگر این قسمت از دستگاه به هر دلیلی خراب شده باشد، ممکن است پس از اتمام برنامه شستشو همچنان کف موجود در آن تخلیه نشده و همانجا باقی بماند.

خرابی در دریچه ورودی آب

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که ماندن کف در ماشین ظرفشویی از اتفاقات رایجی است که برای کاربران این دستگاه به طور معمول پیش می آید و با چند بررسی ساده می توان آن را حل کرد؛ همچنین روش های جلوگیری از اتفاق دوباره این مشکل نیز کار سختی نیست.

موارد متعددی باعث بروز این مسئله می شود اما مواردی مانند خرابی پمپ گردش آب، عدم شستشوی منظم ماشین ظرفشویی، خرابی دریچه ورودی آب، زیاد بودن مقدار مواد شوینده استفاده شده در دستگاه و … مهمترین عوامل ایجاد بودند که در این مقاله ذکر کردیم.

اگر شما هم منشا دیگری برای این مشکل دیده اید، با ما و دیگران در بخش نظرات کاربران به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و موجب حل مشکل شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی