نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

سفید کردن بدنه یخچال

سفید کردن بدنه یخچال فریزر پروفایل

سفید کردن بدنه یخچال فریزر پروفایل جزو آن دسته کارهایی است که اهمیت زیادی دارد. یخچال یکی از لوازم خانگی مهمی است که در هر خانه و آشپزخانه ای موجود می باشد. از طرفی تمیز کردن یخچال هایی با بدنه ی سفید برای بسیاری مشکل ساز می شود و آن دسته از افراد به دنبال راه حلی جامع و کاربردی برای حل آن می گردند.

اصلا نگران نباشید! راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه قصد داریم کارآمد ترین، ساده ترین و رایج ترین راه ها را با شما هم در میان بگذاریم تا دیگر برای سفید و تمیز کردن بدنه ی یخچال خود دچار مشکل نشوید.

اگر برند یخچال فریزر شما، پروفایل است و در عملکرد آن دچار مشکل شده اید، برای دریافت خدمات تعمیرات می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال پروفایل تماس بگیرید.

4 راه عالی برای برق انداختن یخچال سفید

اگر شما هم به این مشکل برخورده اید، 4 راه عالی برای برق انداختن یخچال سفید که در این مقاله درج شده است، شما را نجات خواهد داد!

یخچال فریزر سفید در آشپزخانه تقریبا از تمام وسایل داخل آنجا بزرگتر است؛ در نتیجه اینکه اگر یخچال تمیز و براق باشد، آشپرخانه ی شما جلوه ی دیگری خواهد گرفت. روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش ها می تواند برای هدف خاصی انجام گیرد. مثلا روشی برای رفع خط و خش بدنه، روشی برای پاک کردن لکه های زرد روی یخچال، روشی دادن جلوه ی براق به دستگاه و …

مواردی که در ادامه می خوانید:

  • استفاده از پاک کننده های چند منظوره
  • استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از سرکه برای سفید کردن یخچال فریزر پروفایل
  • استفاده از مایع ظرفشویی

استفاده از پاک کننده های چند منظوره

اولین راه برای از بین بردن کامل لکه های روی بدنه ی یخچال سفید استفاده از پاک کننده های چند منظوره است.

این نوع شوینده ها تقریبا در همه ی خانه ها پیدا می شوند؛ قیمت بالایی ندارند و تاثیر بسیار خوبی هم دارند. پاک کننده های چند منظوره معمولا به صورت اسپری عرضه می شود و این مورد هم استفاده از آن ها را راحت تر می کند.

تنها نکته ای که استفاده از این مواد دارد این است که پاک کننده هایی وجود دارند که قوی هستند؛ شاید فکر کنید پاک کننده های قوی برای لکه بری بهتر هستند اما آن ها رنگ بدنه یخچال شما را از بین می برند. توصیه ی ما به شما این است که سعی کنید از پاک کننده های ضعیف تر استفاده کنید تا به مرور زمان به رنگ بدنه آسیبی وارد نکند.

استفاده از پاک کننده های چند منظوره

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای خلاص شدن از شر چربی های روی بدنه و حتی داخل قفسه های یخچال بسیار رایج است. برای استفاده از این روش شما باید 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با حدودا 1 لیوان آب ولرم مخلوط کرده و ترکیب را با پارچه روی بدنه بمالید. 5 دقیقه به آن فرصت دهید تا چربی ها را به طور کامل در خود حل کند. سپس با پارچه ای تمیز، آن را پاک کنید. نتیجه باور نکردنی است!

استفاده از جوش شیرین

استفاده از سرکه برای سفید کردن یخچال فریزر پروفایل

روش بعدی که ممکن است هر کسی با آن آشنا باشد، استفاده از استفاده از سرکه برای سفید کردن یخچال فریزر پروفایل است.

مانند جوش شیرین که مخلوطش با آب، یک ترکیب اسیدی تولید می کند، سرکه نیز خاصیت اسیدی دارد. از این روست که برای پاک کردن چربی ها و زردی های روی بدنه به کمک ما می آید.

3 قاشق غذاخوری سرکه را با حدودا نصف لیوان آب ولرم مخلوط کنید و مانند حالت قبل آن را روی بدنه بمالید. فرصت دهید تا اسید ها را پاکسازی کند و سپس با دستمال، آن را پاک کنید.

می بینید که لکه های زرد چربی از روی یخچال به طور کامل پاک شده است.

استفاده از سرکه برای سفید کردن یخچال فریزر پروفایل

استفاده از مایع ظرفشویی

راه آخر استفاده از مایع ظرفشویی است.

بله! مایع ظرفشویی! دیگر برای این مورد لازم نیست از خاصیت پاک کنندگی و لکه بری آن چیزی گفته شود. ترکیب مایع ظرفشویی با آب هم یکی از ترکیباتی است که می توانید از آن استفاده کنید و به نتیجه مطلوب خود برسید.

می توانید از مایع ظرفشویی های قوی تر استفاده کنید تا امکان از بین رفتن لکه های روی یخچال بالاتر رود.

استفاده از ابر برای کشیدن این ترکیب به دستگاه، نتیجه بهتری به همراه دارد.

پس از بررسی موارد بالا بر مبنای پاک کردن بدنه ی یخچال پروفایل، شاید بخواهید بدانید اصلا در وهله ی اول دلیل زردی بدنه دستگاه چه می تواند باشد؟

ادامه ی مقاله در مورد علل مختلف آن سخن خواهیم گفت.

استفاده از مایع ظرفشویی

علت های زرد شدن بدنه یخچال

اگر علت های زرد شدن بدنه یخچال را بدانید، پس می توانید از وقوع آن نیز جلوگیری کرده و دیگر برای رفع آن این همه به زحمت هم نمی افتید. اما در هر صورت اگر شما یخچال سفید رنگ داشته باشید، با گذشت زمان مشاهده کنید که رنگ بدنه به زرد متمایل می شود. این تغییر رنگ ممکن است به صورت لکه ای باشد و یا اینکه کل بدنه تغییر رنگ دهد. البته دانستن علل مختلف باعث می شود که راه بهتری برای حل آن انتخاب کنید که متناسب با علت باشد و نتیجه ی بهتری هم می گیرید.

دلایل مختلفی برای زرد شدن بده وجود دارد که مهم ترین و رایج ترین آن ها به شرح زیر است:

  • تابش مستقیم نور آفتاب: احتمالا می دانید که حتی پارچه و یا کفش سفید نیز در مجاورت با نور آفتاب دچار زردی می شود. یخچال سفید هم همین است. سعی کنید یخچال خود را کنار پنجره با امکان تابش خورشید قرار ندهید؛ یا اینکه وقتی می خواهید از فروشگاهی یخچال بخرید، اطمینان حاصل کنید که یخچال کاملا نو باشد و از کارتن خارج نشده باشد. زیرا معمولا دستگاه های سفیدی که برای مدتی در فروشگاه در معرض دید قرار می گیرند، تغییر رنگ می دهند. متاسفانه در این حالت کار زیادی برای از بین بردن زردی بدنه نمی توان انجام داد.
  • لکه های زرد ناشی از آشپزی: این مورد بیشتر در حالتی پیش می آید که یخچال را نزدیک اجاق گاز گذاشته اید و چربی های حاصل از آشپزی و پخت و پز به مرور روی یخچال قرار می گیرند و لکه های زردی را روی بدنه ایجاد می کنند. اگر یخچال فریزر شما به ناچار کنار اجاق گاز قرار می گیرد، استفاده از هود تاثیر به سزایی در عدم ایجاد لکه های زرد چربی روی دستگاه می شود.
  • تمیز نکردن یخچال: اگر مدت زمان زیادی است که یخچال را تمیز نکرده اید، طبیعی است که بدنه ی آن کثیف شود و لکه بگیرد. به صورت دوره ای یخچال فریزر پروفایل را با مواد شوینده دستمال بکشید و تمیز کنید.

علت های زرد شدن بدنه ی یخچال

سخن پایانی

باید این را بدانید که در هر صورت بدنه ی دستگاه شما دچار زردی می شود و شما مجبور به سفید کردن یخچال فریزر پروفایل خواهید شد. پس اصلا نگران نباشید. مواردی که در بالا ذکر شد، در اکثر مواقع نتیجه داده است و زردی و تغییر رنگ را به کلی از بین برده است. هم تغییر رنگ بدنه بسیار رایج است و هم راه های مواجهه با آن.

امیدواریم از این مقاله لذت برده و با راه حل های موجود در آن به نتیجه ی دلخواه خود رسیده باشید. اگر مورد دیگری را امتحان کرده اید و جواب گرفته اید، در بخش نظرات آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی