نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

تعویض تروفیوز ساید بای ساید وایت هاوس

ترموفیوز یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی در یخچال‌های ساید بای ساید است که به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارد، می‌تواند کل راندمان دستگاه را تحت تأثیر خود قرار دهد. لذا یکی از مواردی که همواره باید در سرویس های دوره ای یخچال های ساید بای ساید مد نظر قرار بگیرد، ارزیابی عملکرد ترموفیوز دستگاه است؛ که اگر به موقع مورد بازدید و رفع ایراد احتمالی قرار بگیرد، می‌تواند به افزایش طول عمر دستگاه ساید بای ساید و کاهش مصرف انرژی آن کمک کند.

در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیرات یخچال ساید بای ساید وایت هاوس قصد داریم تا در مورد چگونگی تعویض ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس با شما صحبت کنیم. البته در همین جا لازم است که به اطلاع شما برسانیم که تعویض ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس یک مهارت خاص به حساب می‌آید و چنان‌چه از زمینه قبلی برای انجام آن برخوردار نیستید، بهتر است هرگز دست به این کار نزنید تا خسارت مالی بیشتری را متحمل نشوید.

تروفیوز ساید بای ساید وایت هاوس چیست؟

ترموفیوز یا حسگر حرارتی قطعه‌ای است که در ساید بای سایدهای امروزی که بدون برفک یا نوفراست هستند، وجود دارد. در ساید بای سایدهای قدیمی به جای ترموفیوز تایمرهایی به کار گرفته شده بودند که در فواصل زمانی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای اتومات کرده و هیتر یا المنت را از مدار خارج می‌کردند.

ترموفیوز، از دستگاه ساید بای ساید در برابر دمای بیش از حد محافظت می‌کند و از ایجاد برفک در داخل آن پیشگیری به عمل می‌آورد. در ساید بای سایدها ترموفیوز به صورت سری با المنت در ارتباط است و وظیفه آن کنترل دمای المنت می‌باشد. در واقع دمایی که ترموفیوز برای المنت تعیین می‌کند، معمولاً بر روی بدنه یخچال ساید بای ساید نوشته شده است.

اگر اطلاعات مذکور را بنا به هر دلیلی بر روی برچسب ساید بای ساید وایت هاوس خود مشاهده نمی‌کنید، بدانید که دمای فعال سازی آن بین ۷۲ تا ۸۲ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است که اگر این قطع و وصل متناوب گرما اتفاق نیافتد، دمای المنت با افزایش غیر مجاز خود به سایر قسمت‌های ساید بای ساید وایت هاوس شما آسیب وارد خواهد کرد.

ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس در کجا قرار دارد؟

در ساید بای سایدهای وایت هاوس قطعه ترموفیوز در پشت و سمت چپ لوله‌های خنک کننده اواپراتور قرار دارند. اگر بنا به هر دلیلی این قطعه خراب شود، قابلیت تعمیر ندارد و از این رو حتماً باید تعویض شود. تست، تشخیص خرابی و تعویض ترموفیوز ساید بای سایدها نیاز به دانش فنی، مهارت و ابزار ویژه‌ای دارد. بنابراین برای تعویض ترموفیوز یخچال ساید بای ساید وایت هاوس حتماً از نمایندگی‌های مجاز آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: صدا دادن یخچال وایت هاوس

ترموفیوز چه تفاوتی با ترمودیسک دارد؟

این نکته را برای آن دسته از خوانندگان محترمی بیان می‌کنیم که این دو قطعه را با هم اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند که ترموفیوز و ترمودیسک یک قطعه هستند. در صورتی که هر یک از این دو قطعه دارای وظیفه مجزایی می‌باشد. ترموفیوز وظیفه یخ زدایی و پیشگیری از برفک زدن ساید بای سایدهای نوفراست را بر عهده دارد؛ در صورتی که ترمودیسک صرفاً در مورد جلوگیری از برفک زدن دستگاه فرمان می دهد. در واقع ترمودیسک فرمانده و ترموفیوز مجری فرآیند جلوگیری از برفک زدن ساید بای ساید نوفراست هستند.

علائم نیاز به تعویض ترموفیوز یخچال ساید بای ساید وایت هاوس

مهم‌ترین علائم مبتنی بر خراب شدن ترموفیوز ساید بای ساید عبارتند از:

  • برفک زدن ساید بای سایدهای جدید که نوفراست هستند.
  • گرم بودن فضای داخل کابین ساید بای ساید.
  • اجرا نشدن درست فرایند یخ زدایی در ساید بای ساید

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده در بالا، بدون فوت وقت، دوشاخه برق دستگاه را از برق بکشید و با نمایندگی مجاز محصولات وایت هاوس در شهر خود تماس بگیرید. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده این علائم احتمال آتش سوزی دستگاه وجود دارد و به همین دلیل سریعاً آن را از برق بکشید و موارد را با مشاور تلفنی خود در میان بگذارید.

چگونگی تست کردن ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس

نخستین اقدام در هر تعمیری، بررسی احتمالات و تست کردن قطعات است. برای تست کردن ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس و اطمینان از آن که واقعاً خراب شده یا نه، باید دو سر اُهم‌متر را به مسیر ورودی و خروجی قطعه متصل کنید. اگر روی نمایشگر اهم‌متر عددی را مشاهده کردید، ترموفیوز ساید بای ‌ساید شما سالم است؛ و در غیر این صورت باید قطعات دیگر را مورد عیب یابی قرار دهید.

حتما بخوانید: تنظیم دما یخچال فریزر وایت هاوس

چگونگی تعویض ترموفیوز یخچال ساید بای ساید وایت هاوس

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که ترموفیوز یکی از معدود قطعات یخچال ساید بای ساید است که امکان تعمیر آن وجود ندارد و در صورت خراب شدن حتماً باید تعویض شود. تعویض ترموفیوز ساید ‌بای ‌ساید تنها بر عهده تعمیرکار مجرب می‌باشد.

اما به هر حال برای تعویض قطعه معیوب باید آن را ابتدا از جای خود جدا نمود و با نشان دادن آن به یک فروشگاه معتبر قطعات ساید بای ساید وایت هاوس نمونه سالم آن را خریداری و در محل نصب کرد. جداسازی قطعه معیوب ترموفیوز و نصب قطعه جدید باید با دقت بالایی انجام شود تا به قطعات دیگر آسیبی وارد نشود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با قطعه ترموفیوز ساید بای ساید وایت هاوس و عملکرد آن آشنا کنیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به طور کلی ترموفیوزها قابل تعمیر نیستند و در صورت بروز هر گونه اختلال در عملکرد آنها باید به فکر تعویض کردن آن با قطعۀ اُریجینال باشید.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که بروز هر گونه علائم مبنی بر اختلال در عملکرد ترموفیوز که معمولاً همراه با اختلالات دمایی در داخل کابین دستگاه می‌باشد، خطر آتش سوزی را به همراه دارد. به همین دلیل در زمان مشاهده علائم ناشی از سوختن ترموفیوز حتماً موارد را با مرکز خدمات مجاز تعمیرات لوازم خانگی وایت هاوس در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی