نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

راهنمای جامع افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از اختراعات شگفت‌انگیز بشر است که شستشوی ظروف را به امری آسان و لذت‌بخش تبدیل کرده است. اما مانند هر وسیله دیگری، این دستگاه نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا عمر مفید آن افزایش یابد و سال‌ها بدون مشکل برای شما کار کند. در این راهنمای جامع، به شما خواهیم گفت که چگونه با انجام اقداماتی ساده، عمر ماشین ظرفشویی خود را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

13 نکته مهم برای طولانی شدن عمر مفید ظرفشویی

همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم، لازم است برای افزایش طول عمر مفید دستگاه خود، نکاتی را مدنظر قرار داده و آن ها را انجام دهید؛ زیرا ماشین های ظرفشویی(یا هر وسیله ی دیگری که به صورت روزانه در خانه یا محل کار استفاده می شود)، با هر برندی که باشد، پس از گذشت زمان ممکن است مشاهده کنید که آن وسیله دیگر مانند روز اول کار نمی کند و یا بعضی از ویژگی هایی که اوایل استفاده داشت، دیگر ندارد. در این مواقع چه باید کرد؟

اینجاست که ضروری می شود شما 13 نکته مهم برای طولانی شدن عمر مفید ظرفشویی را بدانید.

پس در ادامه با ما همراه باشید.

نظافت دوره ای فیلتر

نظافت دوره ای فیلتر از مواردی است که ممکن است تا به حال بارها از افراد یا سایت های مختلف شنیده باشید؛ که البته طبیعی هم هست، زیرا نکته ی بسیار مهمی است.

فیلتر ماشین ظرفشویی در ابتدای پمپ تخلیه، به منظور به دام انداختن رسوب و آلودگی های موجود در ظروف و جلوگیری از ورود آن ها به پمپ تخلیه تعبیه شده است؛ زیرا ورود این آلودگی ها به سیستم ظرفشویی، باعث ایجاد اختلال در روند شستشو و عملکرد دستگاه خواهند شد.

در نظر داشته باشید که نه فقط به خاطر افزایش عمر مفید ظرفشویی، بلکه بخاطر نگهداری درست از آن باید فیلتر به صورت دوره ای تمیز شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قطعات مختلف ماشین ظرفشویی

نظافت دوره ای فیلتر

استفاده از مواد شوینده مرغوب

این روزها به دلیل افزایش حجم تولیدات مواد شوینده و پر شدن بازار از این مواد با اجناس بی کیفیت، ضروری است که برای محافظت درست از ماشین ظرفشویی، استفاده از مواد شوینده مرغوب را در دستور کار خود قرار دهید.

قبل از خرید هرگونه مواد شوینده حتما از مرغوبیت آن اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که آن ماده برای دستگاه شما مشکلی ایجاد نمی کند. برای پیدا کردن ماده شوینده مناسب می توانید از دفترچه راهنمای ظرفشویی پروفایل، تجربه استفاده از دستگاه و همچنین کارایی آن کمک بگیرید.

از بین بردن رسوب دستگاه

مورد بعدی که باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود، از بین بردن رسوب دستگاه است.

ممکن است مشاهده کرده باشید که با گذشت زمان و استفاده مکرر از ظرفشویی، در قسمت های مختلف آن رسوب ایجاد شده و این اتفاق موجب بروز اختلال در عملکرد دستگاه می شود.

این مورد خصوصا در مناطقی که آب سخت است، بیشتر رخ می دهد.

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه و یا از بین بردن آن می توانید از نمک استفاده کنید.

نمک از ایجاد رسوب و آهک جلوگیری کرده و یا اگر قبلا ایجاد شده باشند، باعث کنده شدن آن ها می شود.

از بین بردن رسوب دستگاه

بارگیری صحیح ظرفشویی

بارگیری صحیح ظرفشویی مورد بسیار مهمی است که برای مراقبت و استفاده بهتر و بهینه تر در طول استفاده از ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید. اگر برایتان سوال پیش آمده که روش صحیح بارگیری در ماشین های ظرفشویی به چه صورت است، باید بگویم که مواردی هستند که بهتر است قبل از انتخاب برنامه شستشو رعایت شود؛ برای مثال قسمت کثیف تر ظرف ها به سمت پایین باشد. و یا اینکه لیوان ها به صورت وارونه در دستگاه قرار داده شود.

برخی از این موارد را می توانید در دفترچه راهنما بخوانید.

توجه به محدودیت وزن و مقدار ظروف در دستگاه

تمام ماشین های ظرفشویی دارای محدودیت وزنی یا حجمی برای بارگیری هستند. این مقدار ممکن است روی بدنه دستگاه نوشته شده باشد. همچنین می توانید حداکثر توان دستگاه را از روی دفترچه راهنمای آن بخوانید.

نکته ی حائز اهمیت این است که شما به هیچ وجه نباید بیشتر از محدودیت دستگاه، در آن ظرف قرار دهید.

این کار به وضوح به عملکرد دستگاه لطمه زده و باعث ایجاد اختلال در آن می شود.

همچنین سعی کنید برای مقدار و تعداد کمی ظرف، دستگاه را روشن نکنید. بهتر است زمانی از ظرفشویی استفاده کنید که مقدار قابل توجهی ظرف کثیف دارید و برای صرفه جویی در زمان و انرژی از ماشین ظرفشویی بهره می برید.

توجه به محدودیت وزن و مقدار ظروف در دستگاه

تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن در دستگاه

تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن در دستگاه از مواردی است که احتمالا هر کسی که در خانه یا محل کار خود با ماشین های ظرفشویی سر و کار دارد، این مورد را شنیده و رعایت می کند.

اما بیان این مورد در این مقاله نیاز است. با این کار شما باعث می شوید که آلودگی کمتری وارد دستگاه شود؛ در نتیجه فیلتر دستگاه دیرتر آلوده می شود، ظرفشویی از حداکثر توان خود برای شستشو استفاده نمی کند و در نتیجه به آن فشاری وارد نمی شود، مواد شوینده کمتری مصرف می شود، روند شستشو کوتاه تر و مفیدتر خواهد بود و … .

استفاده از آب گرم برای شستشو در ظرفشویی

تجربه ثابت کرده است که استفاده از آب گرم برای شستشو در ظرفشویی امری مفید و بهبود دهنده است. چرا؟

زیرا در صورتی که برای برنامه شستشو از آب سرد استفاده کنید، دستگاه مجبور است برای تمیز کردن کامل ظروف، وقت بیشتری صرف کند. در نتیجه زمان شستشو بیشتر شده، مواد شوینده بیشتری استفاده می شود و شاید هم در نهایت ظرف ها به اندازه کافی تمیز نشوند!

تمیز کردن محفظه ظرفشویی

ماشین ظرفشویی قسمت های مختلفی دارد که هر چند وقت یک بار باید تمیز شوند. برای مثال محفظه داخلی.

این قسمت پس از چندین ماه استفاده(خصوصا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه زیاد و مستمر باشد) ممکن است چربی بگیرد یا رسوب کند یا به هر دلیل دیگری نیاز به نظافت داشته باشد.

در صورتی که تمیز کردن دوره ای انجام نشود مشکلاتی مانند بو گرفتن ظرفشویی و یا موارد این چنینی ممکن است رخ دهد که باعث ایجاد اشکال در روند عملکرد دستگاه می شود.

تمیز کردن محفظه ظرفشویی

نظافت لاستیک دور درب

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، قسمت های مختلفی از ماشین ظرفشویی باید تمیز شود و این کار سبب افزایش طول عمر مفید ظرفشویی و همچنین عملکرد بهتر آن می شود.

نظافت لاستیک دور درب نیز از این دسته کارهاست. لاستیک دور درب ظرفشویی ممکن است پس از گذشت زمان کپک بزند یا کثیف شود. حتما لاستیک دور درب را تمیز کرده و در صورتی که فرسوده یا پاره شده است، آن را تعویض کنید تا مشکلی برای دستگاهتان ایجاد نشود.

عدم استفاده از ژل شستشو عاملی برای افزایش عمر مفید ظرفشویی

در اکثر مواقع، ژل های شستشو که مخصوص استفاده ماشین های ظرفشویی هستند، در ترکیبات خود کلر دارند؛ شاید این مورد را نمی دانستید اما بسیار توصیه شده است که تا جای ممکن کلر را از ماشین ظرفشویی خود دور نگه دارید!

این ماده باعث آسیب به قسمت های داخلی دستگاه شده و ممکن است فاجعه بار باشد.

به همین دلیل سعی کنید بیشتر از پودر و یا قرص های شوینده استفاده کنید و همانطور که ممکن است شنیده باشید، قرص های شستشو بسیار بهتر هستند.

عدم استفاده از ژل شستشو عاملی برای افزایش عمر مفید ظرفشویی

بررسی بازوهای آبپاش

بازوهای آبپاش در ماشین های ظرفشویی عضوی مهم و حیاتی برای کارکرد دستگاه می باشند.

بررسی بازوهای آبپاش به صورت دوره ای امری مهم برای افزایش عمر مفید ظرفشویی می باشد.

در صورتی که برای بررسی این قسمت نیاز به کمک و یا راهنمایی دارید، می توانید با نمایندگی تعمیر ظرفشویی جنرال الکتریک تماس گرفته تا متخصصین و اپراتورهای ما در اسرع وقت برای بررسی دستگاهتان به محل شما اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی را تعویض کنیم؟

نصب ظرفشویی در جای مناسب

نصب ظرفشویی در جای مناسب از مواردی است که می تواند عاملی برای افزایش عمر مفید دستگاه شود.

در واقع این که ماشین ظرفشویی خود را در محل مناسب نصب کنید سبب می شود آسیب های فیزیک کمتری به آن وارد شود؛ ماشین ظرفشویی برای کارکرد بهتر باید فضایی برای تهویه داشته باشد. اگر محل قرار دادن دستگاه مناسب نباشد، سبب می شود تهویه انجام نگیرد و این مورد در عملکرد دستگاه خلل وارد می کند.

مواردی که در طول استفاده از ماشین ظرفشویی نیاز است رعایت شود و همچنین محل مناسب برای نصب آن را می توانید در دفترچه راهنمای دستگاه بخوانید.

مورد بعدی که در طولانی شدن عمر ظرفشویی می تواند تاثیر گذار باشد، انتخاب برنامه شستشوی مناسب است.

برنامه شستشویی که انتخاب می کنید بستگی به عواملی مانند مقدار ظروف کثیف قرار داده شده در محفظه، مقدار مواد شوینده، نوع ظروف کثیف، مقدار کثیفی ظروف، نوع ماده شوینده و موارد مشابه دارد.

این مورد را هم می توانید با استفاده از دستورالعمل های دستگاه و هم با استفاده از تجربه ی خود می توانید رعایت کنید.

نصب ظرفشویی در جای مناسب

جمع بندی

مواردی که در بالا ذکر شد، 13 مورد و نکته مهم و همچنین راهکارهای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی بود. اگر موارد بالا را رعایت کنید، خودتان متوجه می شوید که عملکرد دستگاه بهتر شده و می توانید مدت زمان بیشتری از صد در صد توان ظرفشویی بهره ببرید.

اگر موردی را جا انداخته ایم یا رعایت نکته ای به این هدف کمک می کند، می توانید در قسمت نظرات کاربران آن را بیان کنید..

سوالات متداول

آیا قرار دادن قابلمه در ظرفشویی سبب آسیب به دستگاه می شود؟

بله! تا جای ممکن سعی کنید ظروف بزرگ، حجیم و غیر معقول را در دستگاه قرار ندهید.

بهترین ماده شوینده برای استفاده در ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص های شستشو بهترین انتخاب برای استفاده در ماشین های ظرفشویی با هر برندی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی