نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

تعمیر یخساز یخچال مابه: راهنمای جامع

یخچال‌های مابه به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارند. یکی از امکانات پرکاربرد این یخچال‌ها، یخساز اتوماتیک است که می‌تواند آب خنک و یخ‌های قالبی را به طور مداوم در اختیار شما قرار دهد. اما ممکن است این یخساز به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و از کار بیفتد. در این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال مابه، به آموزش تعمیر یخساز مابه می‌پردازیم.

آموزش تصویری تعمیرات یخساز مابه

تماشا این ویدیو به شما کمک می کند تا یخساز خود را در کمترین زمان و بدون نیاز به تعمیرکار تعمیر کنید!

در این آموزش، شما خواهید آموخت:

  • نحوه عیب یابی یخساز خود
  • نحوه تعمیر قطعات معیوب یخساز
  • نحوه نگهداری از یخساز خود برای جلوگیری از خرابی در آینده

علائم خرابی یخساز مابه

یخساز یکی از بخش های کاربردی یخچال فریزر است که به شما امکان می دهد به طور مداوم یخ قالبی در دسترس داشته باشید. خرابی یخساز با علائم متعددی همراه است، از جمله:

صدای آزار دهنده

یکی از علائم اصلی که نشان می‌دهد یخساز مابه مشکل دارد را می‌توان ایجاد صدای بلند و آزار دهنده در نظر گرفت. این صدا، در بیشتر مواقع زمانی ایجاد می‌شود که یخساز در حال ریختن یخ باشد. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آن باشد که اهرم یخچال مشکل پیدا کرده و باید تعمیر شود.

عدم یخسازی یخساز

تنظیم نبودن دمای یخچال از دیگر عواملی محسوب می‌شود که به شما نشان می‌دهد باید به تعمیر یخساز مابه بپردازید، چرا که این مورد نشان دهنده مشکلات بسیاری است. توجه داشته باشید، تنظیم دما یخچال نباید کمتر و یا بیشتر از حد استاندارد باشد و برای کارکرد مناسب یخساز به دمای معینی نیاز است. دمای استاندارد برای فریزر و یخساز یخچال مابه 4 درجه فارنهایت در نظر گرفته شده و اگر از این مقدار کمتر باشد، ممکن است زمان ساخت یخ افزایش یابد یا اصلا یخ نسازد.

بیشتر بخوانید: تنظیم دما یخچال فریزر مابه

روشن نبودن یخساز یخچال

توجه داشته باشید که حتما یخساز یخچال روشن باشد. یکی دیگر از دلایل یخ نساختن یخچال روشن نبودن حالت یخساز است. اگر یخساز دستگاه روشن بود ولی همچنان مشکل برطرف نشده بود، یخساز را ریست کنید؛ اگر همچنان مشکل برطرف نشده است بهتر است با تعمیرکار یخچال مابه تماس بگیرید تا اقدامات لازم در جهت تعمیر یخساز مابه انجام شود.

شل بودن یخ‌ها

یکی از دلایلی که باعث شل بودن یخ‌ها می‌شود، کمبود گاز دستگاه است. وجود نشتی در گاز دستگاه، باعث کمبود گاز در یخچال و در نتیجه شل شدن یخ‌ها می‌شود. در ضمن دقت داشته باشید که اگر تازه یخچال را به برق زده اید تا 24 ساعت شل بودن یخ‌ها امری طبیعی است و بعد از مدتی اگر همچنان مشکل وجود داشت، توصیه می‌شود با متخصص تعمیرات یخچال مابه در میان بگذارید.

علت روشن نشدن یخساز

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌توانند باعث روشن نشدن یخساز مابه شود. در ادامه این دلایل را برای شما ذکر خواهیم کرد تا متوجه دلایل اصلی آن شوید.

خرابی موتور یخساز: اگر موتور یخساز دچار نقص شده باشد، از کار میافتد و یخساز روشن نمی‌شود.

خرابی سیم برق یخساز: سیم برق یخساز یکی از مهم ترین بخش‌های یخساز به حساب می‌آید که اگر دچار مشکل یا قطعی شود، باعث سوختن یخساز می‌شود و هزینه تعمیر آن بسیار زیاد خواهد شد.

خاموش بودن دستی یخساز: حتما لازم است که حالت دستی یخساز روشن باشد، در صورتی که حالت دستی یخساز خاموش باشد عمل یخسازی صورت نمی‌گیرد.

یخ ندادن یخساز

از مهم ترین دلایل یخ ندادن یخساز، می‌توان به خراب شدن اهرم که وظیفه انداختن یخ‌ها را دارد اشاره کرد، اگر اهرم خراب شده باشد، نمی‌تواند یخ را رها کند و یخ در دریچه خروجی گیر می‌کند و باعث می‌شود یخ‌های جدید نتوانند خارج شوند و شما را مجبور به انجام اقدامات لازم در جهت تعمیرات یخساز مابه می‌کند.

علل یخ نساختن یخساز یخچال مابه Mabe

یخساز یخچال، یکی از بخش‌های کاربردی این وسیله است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به قالب‌های یخ، به طور مداوم یخ در اختیار داشته باشید. اما گاهی ممکن است به دلیل بروز مشکلاتی، یخساز یخچال مابه یخ نسازد. در این شرایط، لازم است ابتدا علت مشکل را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن اقدام کنید.

فشار آب کم

اگر فشار آب ورودی به یخچال کم باشد، یخساز به اندازه کافی آب دریافت نمی‌کند و در نتیجه یخ تولید نمی‌شود. برای بررسی فشار آب، یک لیوان را زیر شیر آب یخچال قرار دهید و ببینید در چه مدت پر می‌شود. اگر لیوان در مدت زمان کوتاهی پر شد، فشار آب مشکلی ندارد. اما اگر لیوان به آرامی پر شد، فشار آب کم است و باید برای رفع آن اقدام کنید.

مسدود شدن لوله آب

ممکن است لوله آب ورودی به یخساز یخچال مسدود شده باشد. در این صورت، آب نمی‌تواند به یخساز برسد و یخ تولید نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید لوله آب را بررسی و در صورت نیاز، آن را تمیز کنید.  برای تمیز کردن لوله آب، می‌توانید از یک سوزن یا سیم نازک استفاده کنید. لوله آب را از یخچال جدا کرده و با سوزن یا سیم، داخل لوله را تمیز کنید.

خرابی شیر برقی یخساز

شیر برقی یخچال، وظیفه کنترل جریان آب ورودی به یخساز را بر عهده دارد. اگر شیر برقی خراب شود، آب به یخساز نمی‌رسد و یخ تولید نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید شیر برقی یخچال را تعویض کنید.

علل یخ نساختن یخساز یخچال مابه Mabe

مشکل در سنسور یخساز

سنسور یخساز، وظیفه تشخیص پر شدن مخزن یخ را بر عهده دارد. اگر سنسور خراب شود، یخساز به طور مداوم یخ تولید می‌کند و ممکن است مخزن یخ سرریز شود. برای رفع این مشکل، باید سنسور یخچال را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یخچال، وظیفه کنترل تمام بخش‌های یخچال، از جمله یخساز را بر عهده دارد. اگر برد الکترونیکی خراب شود، ممکن است یخساز به درستی کار نکند. برای رفع این مشکل، باید برد الکترونیکی یخچال را تعویض کنید.

نشتی گاز

یکی دیگر از دلایل یخ نساختن یخساز، نشتی گاز است. نشتی گاز در اثر ضربه خوردن اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود عمل یخسازی به درستی صورت نگیرد. اغلب با بررسی متخصص تعمیرات یخچال و شارژ کردن گاز یخچال، این مشکل برطرف می‌شود و یخساز به خوبی یخ خواهد ساخت.

ضعیف شدن موتور

موتور یخچال‌ها عمر مفید و مشخصی دارند که پایان یافتن این عمر باعث اختلال در تمام امور یخچال‌ها می‌شود. توصیه می‌شود برای تشخیص وضعیت موتور یخچال‌ها از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید تا اگر مشکلی برای آن وجود دارد به سرعت به آن بپردازید و آن را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت موتور یخچال مابه

محل نامناسب

به هیچ وجه یخچال را در برابر نور مستقیم خورشید و مقابل گاز قرار ندهید و فاصله میان آن‌ها را رعایت کنید، زیرا این عمل باعث بالا رفتن دمای یخچال می‌شود و عمل یخسازی به درستی صورت نخواهد گرفت. در چنین حالتی شما باید به فکر تعمیر یخساز مابه باشید تا مشکل به درستی برطرف شود.

جمع بندی

در این محتوا، به طور جامع و تخصصی به بررسی مشکلات رایج یخساز یخچال مابه و راه حل‌های تعمیر آن‌ها پرداختیم. با مطالعه این محتوا، می‌توانید مشکل یخساز یخچال خود را عیب یابی کرده و به تعمیرات یخساز مابه بپردازید.

سوالات متداول

یخ‌های تولید شده توسط یخساز مابه طعم بدی دارند، چه مشکلی می‌تواند داشته باشد؟
  • آب تصفیه نشده: اگر از آب تصفیه نشده برای یخساز استفاده می‌کنید، ممکن است طعم یخ‌ها بد باشد. از آب تصفیه شده برای یخساز استفاده کنید.
  • کثیف بودن مخزن آب: مخزن آب یخساز را به طور مرتب تمیز کنید.
  • مشکلات مربوط به فیلتر آب: فیلتر آب یخساز ممکن است کثیف شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
یخساز مابه به طور مداوم یخ می‌سازد، چه مشکلی می‌تواند داشته باشد؟
  • مشکلات مربوط به سنسور یخ: سنسور یخ ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
  • مشکلات مربوط به برد الکترونیکی: برد الکترونیکی یخساز ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
برای تعمیر یخساز مابه به کجا باید مراجعه کنم؟

برای تعمیر یخساز مابه می‌توانید به نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر مابه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با نمایندگی مجاز تماس بگیرید و از خدمات آنها برای تعمیر یخساز خود استفاده کنید. شماره نمایندگی مابه ۲۲۲۲۵۰۰۷-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی