نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت آب دادن ساید جنرال الکتریک،پروفایل،مابه و وایت هاوس

علت آب دادن ساید جنرال الکتریک، پروفایل، مابه و وایت هاوس

آب دادن ساید، جزو مشکلاتی است که قطعا همه شما با آن رو به رو شده اید و قطعا میدانید که چقدر این مشکل زجر آور است و حتی پس از مدتی میتواند باعث پوسیدگی و درز آب به بعضی از نقاط یخچال شود و باعث خرابی آن شود.

برای حل آن میتوانید از ساده ترین موضوع شروع کنید و در اولین قدم شیلنگ های مسیر آب را چک کنید و  از سالم بودن آن و مطمئن شوید یعنی چک کنید که پوسیدگی در شیلنگ ها وجود نداشته باشد، محل اتصال آن به درستی وصل شده باشد.

در قدم دوم منبع آب را چک کنید که سوراخ یا پوسیده نشده باشد و اگر همچین اتفاقی افتاده باشد از یک تعمیر کار کمک بگیرید تا به شما بگوید مخزن آب قابل تعمیر است یا باید تعویض شود.

دلایل آب دادن یخچال ساید

اکثرا این مشکل از لوله هاست اما باز هم امکان دارد که بخش های دیگری هم دچار مشکل شده باشند. در ادامه موارد را به شما معرفی میکنیم تا شما آن را بررسی کنید.

  1. به درستی نصب نشدن لوله های آب
  2. خرابی المنت و یا هیتر
  3. نزدیکی یخچال به سینک ظرفشویی
  4. رطوبت زیاد در محیط

دلایل آب دادن یخچال ساید

لوله آب یخ زده در یخچال ساید جنرال الکتریک

هر یخچال و فریزر دارای آب سردکن، دارای یک مخزن آب در بخش مواد غذایی تازه برای خنک کردن آب برای سیستم توزیع می باشد. گاهی اوقات خط آب در این مخزن یا نزدیک آن قرار می گیرد. در بسیاری از یخچال های ساید جنرال الکتریک ( GE) این مخزن یک سیم پیچ یا لوله آب است.

اگر هنگام جدا شدن از این اتصال و تلاش برای استفاده از دستگاه آبرسانی آب از طریق لوله عبور نکند، خط آب ممکن است وارد بخش غذای تازه شود. بخش غذا را باز کنید و سبزیجات را خارج کنید. پس از برداشتن، باید مخزن آب را مشاهده کنید که ممکن است فقط یک رول بزرگ خطی یا یک ظرف پلاستیکی باشد. با استفاده از یک سشوار ، مخزن را حرارت دهید تا اینکه بتوانید آب را توزیع کنید.

اگر متوجه شوید که مخزن یخ زده است، چند چیز وجود دارد که ممکن است باعث این مشکل در یخچال ساید جنرال الکتریک شده باشد.

یکی از دلایل چرخه های طولانی خاموشی است. اگر یخچال و فریزر جنرال الکتریک برای مدت طولانی خاموش باشد، زیرا کاربران اغلب درب را باز نمی کنند، مخزن آب می تواند منجمد شود. من می دانم که شما فکر می کنید، “چطور می توان یخچال و فریزر را برای مدت طولانی خاموش کرد و مخزن را از یخ زدگی در امان نگه داشت ؟”. هنگامی که یخچال در حال کار کردن است، در بالای فریزر یک فن وجود دارد که هوا را از طریق یخچال و فریزر جریان می دهد.

جریان هوا به بخش مواد غذایی تازه در بالای صفحه وارد می شود و از پایین خارج می شود. وقتی هوا در بالا به اندازه کافی سرد می شود، یخچال و فریزر از کار می ایستد. هنگامی که یخچال خاموش است، فن در فریزر نیز خاموش است.

مقالات مرتبط: اصلی ترین دلایل یخ نساختن ساید جنرال الکتریک ( پروفایل- مابه- وایت هاوس)

با فن خاموش هوا می تواند به بخش مواد غذایی تازه از فریزر از طریق سوراخ خروجی سمت راست به مخزن آب نفوذ کند، در نتیجه مخزن آب منجمد می شود. شما می توانید این مشکل را با تبدیل یخچال و فریزر (درجه حرارت پایین را کاهش دهید) را حل کنید که میزان هوایی را که وارد بخش غذای تازه می شود کاهش می دهد. این باعث افزایش طول عمر یخچال و فریزر شما می شود.

دلیل دیگری که باعث می شود مخزن آب در یخچال ساید جنرال الکتریک یخ بزند، این است که کشوی مواد گوشتی خالی شده باشد. در این صورت ممکن است مجبور شوید آن را برای جلوگیری از انجماد مخزن کاهش دهید.

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند دلیل این موضوع باشد کنترل دما برای بخش مواد غذایی تازه است. اگر این مورد رخ دهد، سایر موارد در بخش غذای تازه نیز منجمد می شود و باید کنترل کننده دما را تعویض کنید. کنترل کننده دما را می توان از نمایندگی تعمیر جنرال الکتریک خریداری کرد.

دریچه آب ساید جنرال الکتریک

دریچه آب نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند. در واقع اگر لوله یخ نزده باشد یا فیلتر متوقف نشده باشد، احتمالا مشکل در دریچه آب است. اما شما می توانید این امر را با حذف لوله بزرگ متصل شده به شیر آب و چک کردن اهرم برای دریافت آب بررسی کنید. اگر آب از دریچه خارج نشود، دریچه آب معیوب است و نیاز به تعویض دارد. دریچه های آب را نیز می توان از نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک خریداری کرد.

صفحه اصلی یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

گاهی اوقات صفحه اصلی باعث این مشکل می شود. اگر هنگام تلاش برای دریافت آب، نور یخچال کاهش یابد یا فن خاموش شود، صفحه اصلی معیوب است و نیاز به تعویض دارد.
صفحه اصلی را می توانید از  نمایندگی جنرال الکتریک خریداری کنید.

علت آب دادن ساید مابه

در ادامه دلایلی که میتواند باعث شود یخچال مابع شما آب دهد را به صورت کامل و مرحله به مرحله آموزش داده ایم. اما در صورت بروز هرگونه مشکل حتما با نمایندگی تعمیرات مابه تماس بگیرید.

علت آب دادن ساید مابه

خرابی و پوسیدگی لاستیک درب یخچال

بیرون آمدن آب میتواند به علت خرابی و از بین رفتن لاستیک دور درب یخچال باشد. بهتره که از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرماید چون خرابی این قطعه از یخچال شما میتواند موجب مصرف انرژی بیشتر و فشار اومدن به کمپرسور دستگاه شما بشود.

گرفتگی لوله ها

آب ها اغلب دارای رسوب و آهک هستند که با گذر زمان میتواند این موضوع باعث شود که در لوله های یخچال شما گرفتگی به وجود بیاید و آب داخل دستگاه رد نشود و به مرور زمان باعث شود آب از جای دیگیری بیرون بزند.

اوپراتور با برفک پوشیده شده است

یکی دیگر از علت آب دادن ساید مابه پوشیده شدن اوپراتور ساید شما با برفک است. در این صورت باید توجه کنید که درب ساید شما باز نمانده باشد در غیر این صورت باید شروع به پیدا کردن و عیب یابی مشکل دستگاه خود بکنید.

خرابی سینی تخلیه

تمامی یخچال ا دارای یک سری سینی هستند که آب اضافه یخچال روی آن جمع میشوند و با گرمای کمپرسور این آب بخار میشود و از بین میرود. حال امکان دارد سینی شما بیش از حد پر شده باشد یا سینی شما شکسته باشد باعث بیرون ریختن آب میشود.

مشکل در اتصالات لوله ها

امکان دارد که اتصالات یخچال شما به هر دلیلی درست سر جای خود نرفته باشد یا بعد از مدتی از هم فاصله بگیرند و آب از میان آن ها بیرون بزند، بهتره که هر چند وقت یکبار آن را چک کنید.

تجمع آب در جا میوه ای

زمانی که یکی از قطعات دیفراست دچار مشکل شده باشد.آب  در داخل جامیوه ای یا یا کف آن جمع میشود بهتره در صورت بروز این مشکل با یک تکنسین دیفراست یخچال خود را چک کنید.

تموم شدن عمر فیلتر

در صورت پس دادن آب بهتره فیلتر خود را چک کنید. احتمال اینکه رسوبات و آهنگ فیلتر یخچال شما را گرفته باشد و آب به بیرون پس داده بشه هست. بهتره فیلتر های یخال را هر 6 الی 7 ماه تعویض کنید.

علت آب دادن ساید پروفایل

افتادن این اتفاق پدیده عجیب غیر قابل پیش بینی نیست. اما بهتره که هرچه سریع تر این مشکل حل شود تا به دیگر قسمت های یخچال یا حتی قسمت های بیرونی مانند فرش و دیگر وسایل آشپز خانه شما ضربه ای وارد نشود. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید ای است ه بررسی کنید تا علت آب دادن ساید پروفایل خود را دریابید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعمیر اران پروفایل شما را در این مسیر یاری کنند.

علت آب دادن ساید پروفایل

دلیل اصلی آب دادن ساید پروفایل

جهت اولین قدم برای بررسی علت آب دادن ساید پروفایل باید دنبال منشا آب بگردید تا متوجه شوید مشکل دستگاه شما از کدام بخش است. به طور کلی از سه جا احتمال ریزش آب در ساید پروفایل وجود دارد.

  1. پشت یخچال ساید پروفایل
  2. زیر یخچال ساید پروفایل
  3. داخل یخچال ساید پروفایل

اینکه شما متوجه شوید آب از کدام بخش به بیرون خارج میشود موجب راحت تر شدن کار شما در جهت تعمیر بهتراست.

علت آب دان پشت ساید پروفایل

در صورتی که بررسی کردید و متوجه شدید یخچال شما از پشت نشتی دارد. در اولین مرحله اتصالات را چک کنید چون احتمال اینکه یخچال شما از طریق لوله ها یا شیر آب دچار نشتی و مشکل شده است. تمامی لوله ها را با کمک یک فرد بلد کار سفت کنید و شیر های آب را در صورت نیاز تعویض کنید.

علت آب دادن زیر ساید پروفایل

کمترین احتمال برای شما آب دادن از زیر یخچال است اما باز هم غیر قابل باور نیست و امکان اینکه یخچال شما در هنگام جا به جایی سینی تخلیه آن شکسته باشد و هیچ گونه آبی برای تخلیه در آن جمع نشود و به بیرون ریخته شود هست. به همین علت بهتره که با دقت آن را تعویض کند و اجازه ندهید آب اضافی یخچال به بیرون بریزد.

علت آب دادن داخل ساید پروفایل

متداول ترین نوع آب دادن یخچال های ساید پروفایل جمع شدن آب در قسمت جا میوه ای است. این اتفاق زمانی می افتد که یخچال شما مسیر خروج آب را مسدود کرده باشد. برای رفع آن میتوانید به کمک یک شئ فلزی مسیر خروج آب را باز کنید تا آب به بیرون هدایت شود.

مقالات مرتبط: راهنمای استفاده بهینه از یخچال پروفایل

علت آب دادن ساید وایت هاوس

یخچال ها به دلیل اینکه وسیله ای پر استفاده و همیشگی هست پس احتمال خرابی آن هم نصبت به بقیه وسایل آشپزخانه شما هم بیشتره.. اما مشکلی که خیلی ها با آن دست و پنجه نرم میکنند و جزو مشکلات متداول به شمار می آید آب دادن ساید وایت هاوس است که قطعا اگر این یخچال در خانه شما باشد با آن رو به رو شده اید.

در همچین شرایطی شما اولین کاری که میکنید چیست؟ میتوانید در قسمت دیدگاه برای ما کامنت بگذارید تا دیگران نیز از تجربه های شما استفاده کنند.

علت آب دادن ساید وایت هاوس

نشتی آب انواع گوناگونی دارند که در ادامه برای شما آنها را همراه با نحوه رفع آموزش میدهیم:

آب دادن ساید وایت هاوس از فریزر

دو احتمال برای به وجود آمدن مشکل آب دادن ساید از داخل فریزر هست. اول اینکه شما فریزر ساید وایت هاوس خود را بیش از حد پر کرده اید و هوایی برای رفت آمد نمانده و این اتفاق باعث آب شدن یخ ها میشود. همچنین ممکنه که درب فریزر شما به مدت طولانی باز مانده و یخچال فریزر سرمای خود را از دست داده و این اتفاق باعث شده یخ ها آب بشوند.

برای حل این مشکل میتوانید مقداری از وسایل داخل ساید را را خالی کنید و توجه کنید که درب آن باز یا لاستیک های آن خراب نشده باشند.

جمع شدن آب در زیر یخچال ساید وایت هاوس

در صورت خرابی لاستیک احتمال این موضوع هست که به مرور زمان هوای گرم وارد یخچال شود رطوبت در زیر آن جمع بشود بهتره برای حل این مشکل اول لاستیک خود را با کمک آب داغ مالش دهید تا به حالیت اولیه خود برگردد در غیر این صورت به کمک یک فرد مجرب در این کار آن را تعویض کنید.

سوالات متداول

شیلنک آب بعد از چند سال خراب مبشود؟

نمیتوان آن را تخمیم زد چون امکان دارد شیلنگ یخچال شما سوراخ شده باشد یا رطوبت محیط زیاد باشد و …

چگونه میتوان از آب دادن یخچال جلوگیری کرد؟

برای این کار بهتره یخچال خود را به صورت دوره ای سرویس کنید تا از مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

آیا مخزن قابل تعمیر است؟

ستگی به نوع مشکل دارد اگر مخزن پوسیده باشد خیر باید آن را تعویض کنید اما در بعضی موارد مخزن بر اساس ضربه و یا اثابت با یک چیز تیز سوراخ شده باشد در این صورت میشود آن را تعمیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

پریدن فیوز بعد از روشن کردن ماشین ظرفشویی
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟
جدول محاسبه میزان مصرف برق ماشین لباسشویی
مصرف برق ماشین لباسشویی چه مقدار است؟
داغ-شدن-بدنه-مایکروفر--شاخص
داغ شدن بدنه مایکروفر؛ علل و راه حل ها
راه حل های خنک شدن موتور یخچال
چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟
تعمیر-یخساز-مابه--شاخص
تعمیر یخساز یخچال مابه: راهنمای جامع
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
معنی-کلمه-vacation-mode-چیست-شاخص
معنی vacation mode یا حالت تعطیلات در یخچال فریزر
قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک
لیست کامل قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک 1403
راهنمای نصب و استفاده از ساید بای ساید پروفایل شاخص
راهنمای فارسی یخچال ساید پروفایل؛از نصب و راه اندازی تا نگهداری و تمیز کردن
انواع-ارورهای-یخچال-مابه--راه-حل-رفع-کدهای-خطا-شاخص
انواع ارورهای یخچال مابه + راه حل رفع کدهای خطا