نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

خنک نکردن کولر گازی

علل اصلی خنک نکردن کولر گازی

در بسیار از موارد شاهد خنک نکردن اسپیلت های اُجنرال هستیم و این موضوع تا حد زیادی توجه همگان را به خودش جلب کرده است به خصوص در ایام تابستان که بسیار نقش پر رنگی را در خنک کردن فضای خانه، محیط کار و… ایفا می کند. بنابریان باید در حفظ و مراقبت از این وسیله بسیار کوشا باشید. در این راستا ما تصمیم گرفتیم تا مقاله ای درباره علت خنک نکردن کولر گازی اجنرال منتشر کنیم تا به تمامی سوال هایتان پاسخ بدهیم. به همین جهت توصیه می کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. بدون شک این محتوا می تواند به شما در خیلی از زمینه ها کمک فراوانی بکند.

در صورتی که اسپیلت شما هم باد گرم تولید می کند، برای بررسی و رفع این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیرات کولر گازی اجنرال تماس بگیرید.

چرا کولر گازی خنک نمی کند؟

بار ها این اتفاق افتاده است که کولر اجنرال شما باد گرمی می زند، در اینجا سوال های مختلفی فکرتان را به خودش مشغول می کند برای مثال چرا کولر گازی خنک نمی کند؟ یا چرا باد گرم تولید می کند؟ راه های افزایش سرمای کولر گازی چیست؟ و سوالاتی از این قبیل.

بنابراین بهتر است برای پی بردن به پاسخ چنین سوالاتی تمامی بخش های مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا به تک تک سوالاتتان جواب داده شود. در بخش های بعدی در مورد این که چرا این وسیله سرمایشی به اندازه کافی خنک نمی کند، صحبت خواهیم کرد.

برای گرفتن پاسخ این سوال ها در ادامه با ما همراه باشید.

چرا کولر گازی خنک نمی کند؟تمام شدن گاز اسپیلت

تمام شدن گاز اسپیلت از مواردی است که می تواند منجر به تولید باد گرم توسط کولر گازی شود. مبرد یا گاز وظیفه انجام درست عملکرد سرمایشی را بر عهده دارد. جالب است بدانید که بسیاری از خانوار ها در ایام تابستان از کولرشان بهره می گیرند اما به صورت دوره ای آن را سرویس نمی کنند. یکی از عمده ترین تنظیمات و مواردی که باید در نظر داشته باشید گاز کولر گازیست.

نشت گاز که باعث ایجاد باد گرم توسط دستگاه می شود، باید هر چند وقت یکبار بررسی شود. موضوع حائز اهمیت در این باره این است که شما متوجه نشت گاز نمی شوید؛ به این معنا که این روند نمود فیزیکی ندارد.

برای بررسی این مورد ابتدا مطمئن شوید که مشکل از تمام شدن گاز است و سپس در صدد پیدا کردن دلیل و محل نشتی آن برآیید.

مقالات مرتبط: انواع گازهای مبرد کولرگازی اُجنرال

خرابی ترموستات کولر گازی

خرابی ترموستات کولر گازی مورد دیگریست که می تواند باعث سرد نکردن اسپیلت شود. ترموستات در کولر گازی وظیفه اندازه گیری دمای ایجاد شده و قطع و وصل کردن جریان برق دستگاه برای متعادل نگه داشتن دما را بر عهده دارد.

همچنین ممکن است تنظیمات ترموستات اشتباه باشد. برای بررسی و پیدا کردن ریشه ی خنک نکردن کولر گازی، ابتدا دمای کولر را چند درجه پایینتر از دمای محیط تنظیم کنید. این روند را چند بار تکرار کنید.

در حین انجام این کار، به روشن شدن کمپرسور و فن بیرون دقت کنید. در صورتی که ایراد از ترموستات بود، توصیه می شود هرچه سریعتر قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید.

خرابی ترموستات کولر گازی

ایراد در کندانسور، عاملی برای سرد نکردن کولر گازی

وجود ایراد در کندانسور عامل بعدیست که می تواند باعث سرد نکردن اسپیلت شود. این قطعه گرما را از فضای بیرون گرفته و گاز داخلی را به مایع تبدیل می کند. همچنین کندانسور گرمای حاصل از گردش گاز در اسپیلت را به فضای بیرون انتقال می دهد.

پس در صورتی که مشکلی در عملکرد کندانسور ایجاد شود، انتقال حرارت از گاز به بیرون به درستی انجام نشده و گاز گرم می ماند. در نتیجه روند سرما سازی به طور کامل انجام نمی شود و شما با مشکل خنک نکردن کولر گازی مواجه خواهید شد.

همچنین در صورتی که قطعات دیگر اسپیلت مشکلی نداشته باشند و مطمئن باشید که ریشه این مشکل از کندانسور است، می توانید کویل های کندانسور را نیز بررسی کرده و از تمیز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. در بعضی مواقع، کثیف بودن کویل ها(تجمع زیاد گرد و غبار و آلودگی های دیگر)، می تواند عاملی برای سرد نکردن اسپیلت باشد.

مناسب نبودن ظرفیت کولر گازی

مورد بعدی که می تواند عاملی برای سرد نکردن کولر گازی شود، ظرفیت کولر گازی می باشد. در مورد قدرت کولر یک مثال واضح و روشن برایتان می زنیم تا به حقیقت ماجرا پی ببرید. تصور کنید در یک خانه بزرگ یک کولر در ابعاد کوچک وجود دارد. صرف نظر از برند دستگاه. آیا در این حالت کولر گازی می تواند مقدار سرمایی که ساکنان آن حل نیاز دارند، تامین کند؟

شما هم اگر قصد خرید اسپیلت دارید، حتما آن را متناسب با محیط انتخاب کنید تا به مشکلات مشابه خنک نکردن دستگاه برنخورید.

مناسب نبودن ظرفیت کولر گازی

عملکرد کمپرسور

وجود هرگونه عیب و ایرادی در کمپرسور یا موتور اسپلیت نیز می تواند باعث سرد نشدن کولر گازی شود. کمپرسور بخش مهمی از سیستم سرما سازی دستگاه را برعهده دارد و طبیعیست که در صورت خرابی، عملکرد تمام سیستم تحت تاثیر قرار گیرد.

در صورتی که به هر دلیلی احساس کردید مشکل کولر گازی بخاطر وجود اشکال در کمپرسور است، توصیه می شود برای بررسی و تعمیر یا تعویض آن حتما با یک متخصص مجرب در این زمینه تماس گرفته و از او برای رفع ایراد کمک بگیرید.

عملکرد کمپرسور

کثیف بودن پنل

همان طور که سرویس کردن کولر کار مهمی است، تمیز کردن آن هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عبارتی دیگر بایستی اتاقک آن را تمیز کنید. نحوه تمیز کردن به این صورت است که یک ربع یا نیم ساعت قبل از روشن کردن آن، درونش را از گرد و غبار ها پاکسازی نمایید. در کنار آن هر سال یک بار به کمک کارشناسان و متخصصین در این زمینه سرویس دهی وسیله را فراموش ننمایید.

پشت گوش انداختن چنین مسئله بسیار مهمی سبب می شود تا به مرور زمان عواقب زیان باری دامن گیرتان شود. از آن جایی که شما عزیزان آگاهی و شناخت کاملی نسبت به آن ندارید، بهتر است در این گونه مواقع یا با شنیدن کوچک ترین صدایی آرامش و خون سردی خودتان را حفظ کنید و سریعا در صدد بر طرف کردن مشکلتان بر بیایید. وجود افراد خبره و حفره ای در این زمینه مانع از خرابی سیستم سرمایتان می شود چون آن ها با قطعات اسپیلت آشنا هستند از این رو با سرویس و چک کردن آن، عیب یابی می کنند تا ببیند مشکل از کجا است.

کثیف بودن پنل

نتیجه گیری

هدف ما از این مقاله افزایش سطح آگاهی ها درباره سیستم سرمایی به نام کولر یا اسپیلت است که در فصول گرم سال کاربرد زیادی دارد در واقع علت خنک نکردن کولر گازی را با هم یاد گرفتیم و دریافتیم که در صورت ایجاد خرابی یا زمان تعویض آن نمی توانیم بدون داشتن علمش این کار را انجام بدهیم بنابراین ضروری است که هنگام تعمیر کولرگازی خود حتما با یک تعمیرکار کولر گازی اجنرال تماس حاصل فرمایید. فراموش نکنید که این روز ها به دلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی، ساختار اسپیلت ها گوناگون است لذا بسیار ابزار های خنک کننده پیچیده ای هستند.

افزون بر این ها با در نظر گرفتن گرانی ها نمی توان با خراب شدن این وسایل، سریعا یکی دیگر خرید و جایگزین آن کرد. در صورت بروز خرابی تک تک علت های اشاره شده در فوق را در نظر بگیرید و امتحان کنید تا پی به مشکل پیش آمده ببرید و در صدد رفع آن بر بیایید. امیدواریم که از این مقاله توانسته باشید نهایت استفاده را ببرید و در زمان های لازم به کارتان آمده باشد. اکثر این قبیل وسایل ساختار مشابهی باهم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

پریدن فیوز بعد از روشن کردن ماشین ظرفشویی
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟
جدول محاسبه میزان مصرف برق ماشین لباسشویی
مصرف برق ماشین لباسشویی چه مقدار است؟
داغ-شدن-بدنه-مایکروفر--شاخص
داغ شدن بدنه مایکروفر؛ علل و راه حل ها
راه حل های خنک شدن موتور یخچال
چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟
تعمیر-یخساز-مابه--شاخص
تعمیر یخساز یخچال مابه: راهنمای جامع
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
معنی-کلمه-vacation-mode-چیست-شاخص
معنی vacation mode یا حالت تعطیلات در یخچال فریزر
قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک
لیست کامل قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک 1403
راهنمای نصب و استفاده از ساید بای ساید پروفایل شاخص
راهنمای فارسی یخچال ساید پروفایل؛از نصب و راه اندازی تا نگهداری و تمیز کردن
انواع-ارورهای-یخچال-مابه--راه-حل-رفع-کدهای-خطا-شاخص
انواع ارورهای یخچال مابه + راه حل رفع کدهای خطا