نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی، یکی از مشکلات رایج در لباسشوییست که ممکن است هنگام استفاده از دستگاه متوجه آن شوید. برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می‌تواند خطرناک باشد در صورت مشاهده آن، به هیچ وجه از ماشین استفاده نکنید و از تماس با آن خودداری نمایید و برای رفع آن از یک تکنسین مجرب تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک کمک بگیرید.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از وسایل برقی مهم و پر کاربرد در خانه است که برای شستن و تمیز کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. اما برخی اوقات ممکن است  دستگاه با مشکلاتی مواجه شود. یکی از این مشکلات رایج برق داشتن بدنه ماشین است. در ادامه به بررسی علل برق داشت می‌پردازیم:

خرابی سیستم الکتریکی

یکی از علل اصلی برق داشتن لباسشویی، خرابی سیستم الکتریکی آن است. ممکن است:

  • سیم‌های برق خراب شده باشد: سیم‌های برق لباسشویی ممکن است به دلیل خرابی، قطع شده یا در هنگام نصب نادرست وصل شده باشند.
  • پریز یا سوکت خراب شده: اگر پریز یا سوکتی که لباسشویی به آن متصل می‌شود خراب شده باشد، ممکن است باعث برق داشتن آن شود. در این صورت، بهتر است پریز یا سوکت را تعمیر یا تعویض کنید.
  • خرابی قطعات الکتریکی داخلی لباسشویی: لباسشویی شامل قطعات الکتریکی مختلفی است که هماهنگی درست آنها برای عملکرد صحیح لباسشویی ضروری است. اگر یکی از قطعات الکتریکی داخل لباسشویی خراب شده یا دچار نقص شده باشد، ممکن است باعث برق داشتن آن شود. در این صورت، تعمیر یا تعویض قطعه خراب شده می‌تواند به حل مشکل کمک کند.
  • مشکل در دکمه‌ها و سوئیچ‌ها: دکمه‌ها و سوئیچ‌های لباسشویی نقش مهمی در کنترل عملکرد آن دارند. اگر دکمه‌ها یا سوئیچ‌ها خراب شده یا دچار نقص شده باشند، ممکن است باعث برق داشتن لباسشویی شوند. در این صورت، بهتر است دکمه‌ها و سوئیچ‌ها را بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی سیستم الکتریکی

خرابی موتور لباسشویی

 موتور لباسشویی نقش اصلی در حرکت دادن دیگ و شستن لباس‌ها را دارد. اگر قطعات مکانیکی مانند بلبرینگ‌ها، بوشینگ‌ها، روانکارها یا دنده‌ها خراب شده یا دچار نقص شده باشند، سبب نیم سوز شدن موتور و در نهایت باعث برق داشتن لباسشویی می شوند.

مقالات مرتبط: معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی

خرابی موتور لباسشویی

اتصال نادرست سیم ارت

سیم ارت، برق بدنه ماشین را به زمین انتقال میدهد و از برق گرفتگی جلوگیری میکند. در صورتی که اتصال به زمین نادرست باشد یا وجود نداشته باشد، ممکن است باعث برق داشتن لباسشویی شود.

اتصال نادرست سیم ارت

رطوبت بدنه لباسشویی

زمانی که لباسشویی شروع به کار می کند، آب و محلول شوینده به داخل دستگاه و بر روی لباس‌ها پاشیده می‌شود که می‌تواند منجر به رطوبت بدنه لباسشویی شود. همچنین، در صورت وجود نشتی در سیستم آب یا لوله‌های لباسشویی، رطوبت می‌تواند به بیرون دستگاه نفوذ کرده و بدنه را مرطوب کند. این امر نیز یکی از علت های برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی جنرال الکتریک است.

رطوبت بدنه لباسشویی

خرابی خازن پارازیت

خازن پارازیت یک قطعه الکترونیکی است که در دستگاه لباسشویی برای کنترل جریان الکتریکی استفاده می‌شود. اگر خازن پارازیت خراب شود یا اتصالی کن، ممکن است برق وارد بدنه ماشین لباسشویی شود.

خرابی خازن پارازیت

خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

المنت یا هیتر، عنصر گرمایشی در دستگاه لباسشوییست که برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. اگر المنت خراب شود، ممکن است برق وارد بدنه ماشین لباسشویی شود.

خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

چگونه برق بدنه ماشین لباسشویی را برطرف کنیم؟

با رعایت نکاتی که در ادامه مطلب به آن می پردازیم می توانید مشکلات برق در بدنه ماشین لباسشویی خود را برطرف نمایید:

  • ممکن است مشکل برق در ماشین لباسشویی به دلیل ولتاژ برق نامناسب باشد. بررسی کنید که آیا ولتاژ برق مورد نیاز برای ماشین لباسشویی شما درست است. در صورت نیاز، از یک محافظ برق استفاده کنید.
  • بعضی از مشکلات برق ممکن است به دلیل خرابی قطعات خارجی ماشین لباسشویی باشد. بررسی کنید که آیا سیم برق، پریز و سوکت‌ها سالم هستند. در صورت وجود خرابی، قطعات معیوب را تعویض کنید.
  • از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان های خیس و دارای رطوبت خودداری نمایید تا رطوبت به بدنه دستگاه نرسد و باعث برق دار شدن آن نشود.
  • مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به درستی به منبع برق متصل شده است. بررسی کنید که روکش های سیم برق سالم باشد.

سخن آخر

در نهایت، برق داشتن بدنه لباسشویی می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات جدی تر باشد. بنابراین، بهتر است از تعمیرات خودسرانه خودداری کرده و به تکنسین متخصص مراجعه کنید تا دستگاه را به صورت کامل عیب یابی کرده و به تعمیر اصولی و درست آن بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی