نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

انواع موتور ماشین لباسشویی

معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از وسایل خانگی مهمی است که به شما کمک می‌کند لباس‌های خود را به راحتی و به صورت موثر شستشو کنید. لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که یکی از قطعات مهم و اصلی آن، موتور دستگاه است که دارای انواع مختلفی می باشد. ما در این مقاله از نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک به بررسی انواع موتور ماشین لباسشویی و نحوه کارکرد هر یک از آنها می پردازیم.

انواع موتور لباسشویی

موتور لباسشویی ،مسئول ایجاد حرکت و انتقال قدرت به بخش‌های دیگر ماشین است و نقش بسیار مهمی در عملکرد و کارایی دستگاه دارد. موتورهایی که در ماشین های لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد در انواع متفاوتی بوده و هر یک دارای عملکرد مختلفی می باشند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها می پردازیم:

موتورهای لباسشویی تسمه‌ای

موتورهای لباسشویی تسمه‌ای یکی از انواع موتورهای استفاده شده در دستگاه‌های لباسشویی هستند. این نوع موتورها با استفاده از یک تسمه برای انتقال حرکت و ایجاد چرخش دستگاه لباسشویی استفاده می‌شوند، موتورهای لباسشویی تسمه‌ای معمولاً دارای عمر طولانی‌تری نسبت به سایر انواع موتورها هستند. تسمه‌های استفاده شده در این موتورها معمولاً از جنس مقاومی ساخته شده‌اند و قابلیت تحمل بار سنگین را دارند. این به معنای داشتن یک دستگاه لباسشویی با عمر طولانی و قابلیت استفاده برای مدت طولانی است. اما یکی از معایب بزرگ این مدل موتور صدای زیاد آن به دلیل داشتن تسمه است. که به همین دلیل موتور های بدون تسمه وارد بازار شدند.

موتورهای لباسشویی بدون تسمه یا دیجیتال

این نوع موتورها از یک موتور الکتریکی مستقیم استفاده می‌کنند که به طور مستقیم به دستگاه لباسشویی متصل می‌شود. یکی از مزایای استفاده از موتورهای لباسشویی بدون تسمه، سرعت بالاتر آنها است. این موتورها با استفاده از موتور الکتریکی مستقیم، قادر به ایجاد چرخش با سرعت بالا هستند. این به معنای انجام فرآیند شستشو به طور سریع‌تر و بهینه‌تر است. همچنین، موتورهای لباسشویی بدون تسمه نیاز به نگهداری و تعویض تسمه ندارند. این به معنای کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات است. از دیگر مزایای این نوع موتور کاهش نویز و لرزش آن ها به دلیل نداشتن تسمه است.

موتورهای لباسشویی بدون تسمه یا دیجیتال

موتور دایرکت درایو

در اکثر ماشین لباسشویی های مدرن از جدید ترین نوع موتور یعنی موتور دایرکت درایو استفاده می شود. این نوع موتور مستقیم به جریان برق وصل می شود و به علت به کار رفتن یک برد الکترونیکی یا یک درایور برای استارت زدن به موتورهای گیربکسی نیز مشهورند و در نهایت موتور دایرکت درایو لباسشویی به دلیل عدم وجود اجزای مکانیکی اضافی، کاهش نویز و لرزش، کارایی بالا، مصرف انرژی کمتر و کنترل الکترونیکی پیشرفته ، یک انتخاب مناسب برای ماشین لباسشویی است. استفاده از این نوع موتور باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری ماشین لباسشویی می‌شود.

موتور آسنکرون ماشین لباسشویی

موتور آسنکرون برای استارت نیاز به خازن دارد. همچنین در این نوع موتورها از محافظ های حرارتی استفاده می شود. دارای دور موتورهای مختلف تند و کند می باشند که دور کند مخصوص شستشو لباس ها و دور تند مخصوص خشک کردن لباس ها می باشد.

موتور یونیورسال

این نوع موتورها دارای یک برد الکترونیکی هستند و از طریق یک تاکوژنراتور از راه دور کنترل می شوند. این مدل موتورها گران تر از موتورهای قبلی است و در صورت خرابی هزینه تعمیر بالاتری دارند.

موتور BLDC در لباسشویی

موتور الکتریکی DC بدون جاروبک(BLDC)  یک نوع موتور الکتریکی است که در برخی لباسشویی‌ها استفاده می‌شود. این نوع موتور از جریان مستقیم برای تولید گشتاور و حرکت استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این موتورها، عدم نیاز به جاروبکس است که باعث می‌شود این موتورها کوچکتر، سبک‌تر و کارآمدتر باشند. همچنین، موتورهای BLDC کمتر گرم می‌شوند و صدای کمتری تولید می‌کنند. این موتورها به طور معمول در لباسشویی‌ها برای حرکت دستگاه برس‌ها و دیگر قطعات مکانیکی استفاده می‌شوند.

موتور BLDC در لباسشویی

سخن آخر

در این مقاله به معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی پرداخته ایم که  که هر یک دارای ویژگی ها و مزایا و معایب خاص به خود بوده و در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی