نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت افتادگی درب یخچال چیست؟

افتادگی درب یخچال، می تواند باعث آسیب جدی در یخچال شما شود. در صورت مشاهده چنین مشکلی سریعا برای رفع آن اقدام نمایید. تعمیر درب یخچال باید توسط تعمیرکاری انجام بگیرد که تخصص و تجربه کافی در تعمیرات یخچال را دارند. در صورت افتادگی درب یخچال، برای تعمیر آن می توانید با شماره نمایندگی تعمیرات یخچال وایت هاوس 22225007-021 تماس حاصل نمایید. تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های متخصص مجموعه به محل شما اعزام شوند و اقدام به تعمیر اصولی درب دستگاه شما نمایند.

علت افتادگی درب یخچال

علت افتادگی درب یخچال ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در زیر، چند علت رایج افتادگی درب یخچال را بررسی خواهیم کرد:

خرابی در مکانیزم قفل درب

مکانیزم قفل درب یخچال معمولاً شامل یک سیستم قفل و یک سیستم بازکننده است که هدف از آن جلوگیری از باز شدن غیرمجاز درب یخچال است.  یکی از علل اصلی افتادگی درب یخچال، می تواند خرابی در مکانیزم قفل درب باشد. اگر قفل درب به درستی کار نکند یا خراب شود، درب ممکن است به طور ناگهانی باز شده و دچار افتادگی شود که در این صورت باید سریعا برای تعمیر مکانیزم قفل درب یخچال اقدام نمایید.

مقالات مرتبط: سخت باز شدن درب یخچال 

عدم تعادل بار در درب

اگر وزن محتویات داخل یخچال نامتوازن باشد، ممکن است درب به یک طرف بیشتر برود و در نتیجه افتادگی رخ دهد. این مشکل معمولاً زمانی رخ می دهد که مواد سنگین در یک طرف یخچال قرار دارند و در طرف دیگری مواد سبکتری قرارمی گیرد. تعادل بار در درب را حفظ کنید و مواد سنگین را در دو طرف یخچال توزیع کنید.

عدم تعادل بار در درب

خرابی در بسته بندی درب

در طول زمان، بسته بندی درب یخچال ممکن است خراب شود و باعث افتادگی درب شود. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده طولانی مدت، سایش و خرابی قطعات درب رخ می دهد. در صورت خرابی بسته بندی درب، آن را تعویض کنید.

عدم تعویض به موقع درب

در صورتی که درب یخچال خراب شود و به موقع تعویض نگردد، ممکن است افتادگی رخ دهد. درب های قدیمی و خراب شده معمولاً قادر به حفظ تعادل و استحکام نیستند و به راحتی می توانند افتاده و باز شوند. در صورت خرابی درب، درب را به موقع تعویض کنید

 نصب نادرست درب

 اگر در هنگام نصب درب یخچال، تنظیمات صحیحی انجام نشود، ممکن است درب به طور ناگهانی باز شود و افتادگی رخ دهد. در صورتی که درب به درستی نصب نشود و قفل درب به درستی قرار نگیرد، احتمال افتادگی بیشتر است. در هنگام نصب درب یخچال، از تنظیمات اصولی استفاده کنید و قفل درب را به درستی در جای خود قرار دهید.

خرابی در مکانیزم بسته شدن درب

ممکن است مکانیزم بسته شدن درب یخچال خراب شده باشد و در نتیجه درب به طور ناگهانی باز شود و افتادگی رخ دهد. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده طولانی مدت و سایش قطعات درب رخ می دهد. در صورت خرابی مکانیزم بسته شدن درب، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

جمع شدن آب در یخچال

زمانی که یخچال نشتی آب دارد، این آب باعث ایجاد اکسید و زنگ‌زدگی در بدنه یخچال می‌شود که این امر موجب می‌شود بدنه دستگاه استحکام خود را از دست بدهد. و در نتیجه کاهش مقاومت بدنه در اثر تماس با آب و ایجاد زنگ‌زدگی، باعث می‌شود افتادگی درب یخچال اتفاق بی‌افتد.

مقالات مرتبط: آب دادن یخچال فریزر

جمع شدن آب در یخچال

تعمیر افتادگی درب یخچال

افتادگی درب یخچال ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله استفاده طولانی مدت، فرسودگی، یا عدم نگهداری صحیح. اما نگران نباشید، زیرا می‌توانید با رعایت چند مرحله ساده، درب یخچال خود را تعمیر کنید. در ادامه، روش‌هایی برای تعمیر افتادگی درب یخچال را بررسی خواهیم کرد:

  • بررسی پوسیدگی و زنگ زدگی درب: در صورت پوسیدگی درب یخچال، شما باید اقدام به سمباده کشی نمایید و در صورت زنگ زدگی از محلول سرکه سفید برای رفع آن استفاده کنید.
  • بررسی لاستیک درب: خراب شدن لاستیک درب ، موجب وارد شدن هوا به درون محیط یخچال می‌شود. که در این صورت باید لاستیک را تعویض نمایید. برای چک کردن لاستیک درب یخچال می‌توانید یک تکه کاغذ لای در قرار دهید. اگر بعد از بسته شدن درب، کاغذ نیفتد، درب یخچال محکم است در غیر این صورت لاستیک شل شده و نیاز به تعویض دارد.
  • بررسی لولای درب: در صورت خرابی و کج شدن لولای درب بهتر است از چند واشر پلاستیکی استفاده شود تا این افتادگی جبران شده و درب به سمت بالا بیاید.
  • بررسی برچسب‌های درب: در برخی مواقع، برچسب‌ها ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا تغییر دما، از محل خود جدا شده و باعث افتادگی درب شوند. بررسی کنید که آیا برچسب‌ها به درستی چسبیده‌اند و هیچ خطا یا خراشی وجود ندارد. در صورت لزوم، برچسب‌ها را تعویض کنید.
  • بررسی بسته بودن مگنت‌ها: مگنت‌های موجود در درب یخچال ممکن است به دلیل استفاده مکرر، کثیف شوند یا کمی کمرنگ شوند. در این صورت، می‌توانید با پاک کردن مگنت‌ها و یا تعویض آن‌ها، بستگی درب را بهبود بخشید.
  • تعویض روبان درب: در برخی مواقع، روبان درب ممکن است کهنه شده و باعث افتادگی درب شود. در این صورت، می‌توانید با تعویض روبان درب، درب را به درستی ببندید.
  • تنظیم مجدد درب: در صورتی که هیچ یک از روش‌های فوق به نتیجه نرسید، می‌توانید درب را تنظیم مجدد کنید. برای این کار، درب را باز کنید و با استفاده از مهره‌های موجود در قسمت پایینی درب، درب را به درستی تنظیم کنید.

تعمیر افتادگی درب یخچال

سخن آخر

در این مقاله به علت افتادگی درب یخچال و نحوه تعمیر آن پرداخته ایم. با انجام نکات گفته شده ، می‌توانید علت افتادگی درب یخچال خود را به راحتی شناسایی و رفع کنید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد یا نیاز به تعمیرات پیچیده‌تری دارید، بهتر است از یک تعمیرکار مجرب تعمیرات وایت هاوس کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی