نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

بهترین مواد شوینده ظرفشویی کدام اند؟ قرص؟ ژل؟ پودر؟

چه مواد شوینده ای برای ظرفشویی مناسب است؟

ماشین‌های ظرفشویی یکی دیگر از لوازم خانگی امروزی هستند که کار را باز هم برای خانم‌های خانه‌دار ساده کرده‌اند. در مورد ماشین‌های ظرفشویی باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از حساسیت‌های این دستگاه‌ها کیفیت مواد شوینده‌ای است که برای آنها استفاده می‌شود. چون کیفیت مواد شوینده ظرفشویی به طور مستقیم، کیفیت عملکرد ماشین شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

انواع شوینده‌های ماشین ظرفشویی

معمولاً شوینده‌های ماشین ظرفشویی می‌توانند به سه شکل عرضه شوند:

  • شوینده پودری ماشین ظرفشویی
  • شوینده قرص ماشین ظرفشویی
  • شوینده ژل ماشین ظرفشویی

جالب است بدانید که قرص‌ها از قدرت بالایی برای شستشوی ظروف برخوردارند. ژل‌ها و پودرها نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

قرص ماشین ظرفشویی

بهترین راه برای شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی استفاده از قرص ظرفشویی است. قرص‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، به این ترتیب تقسیم بندی می‌شوند:

  • قرص ماشین ظرفشویی معمولی
  • قرص ماشین ظرفشویی کوانتومی
  • قرص ماشین ظرفشویی همه کاره

قرص ماشین ظرفشویی

به دلیل تمیزی بسیار بالایی که قرص‌های کوانتومی با خود به همراه دارند، ما برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک قرص‌های لباسشویی کوانتومی را توصیه می‌کنیم. قرص کوانتوم یک پوسته ژله‌ای دارد که در آب حل می‌شود و نیازی به باز شدن پوست دور آن ندارد.

قرص همه کاره نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. تنها تفاوت این قرص با قرص‌های کوانتومی، فناوری درخشش بسیار زیادی است که فقط در قرص‌های کوانتومی به چشم می‌خورد. ساختار شیمیایی قرص همه کاره به گونه‌ای طراحی شده است که گذشته از این‌که یک قرص ظرفشویی می‌باشد، حاوی نمک و ماده جلا دهنده نیز می‌باشد؛ که در ادامه مطلب به اهمیت نمک و ماده جلادهنده خواهیم پرداخت.

مقالات مرتبط : علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی | جنرال الکتریک

پودر ماشین ظرفشویی

پودرها در مقایسه با قرص‌ها از صرفه اقتصادی بهتری برخوردارند؛ ولی توجه داشته باشید که پودر خوب و اصل تهیه کنید، نه پودرهای تقلبی که متأسفانه به وفور در بازار یافت می‌شود. لذا اگر از بُعد اقتصادی مشکلی ندارید، ما همچنان به شما توصیه می‌کنیم که از قرص لباسشویی استفاده نمایید.

پودر ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی

ژل‌ها نیز خواصی شبیه به پودر ماشین ظرفشویی دارند؛ ولی مزیت اصلی ژل‌ها حلالیت سریع، عدم رسوب در داخل دستگاه، حجم کم و توجیه اقتصادی بهتر آنها است. استفاده از نمک و مایع جلادهنده به همراه ژل ماشین ظرفشویی می‌تواند بهترین مکمل و شوینده ظروف در ماشین ظرفشویی باشد. البته امروزه ژل‌ها گذشته از صرفه اقتصادی بالایی که دارند، زیان و استهلاک کمتری نیز برای دستگاه به همراه دارند.

ژل ماشین ظرفشویی

چرا نمک ماشین ظرفشویی اهمیت دارد؟

ماشین ظرفشویی هیچ‌گاه نباید بدون نمک روشن شود. اگر ماشین ظرفشویی با مخزن خالی از نمک روشن شود، سختی فراوان آب می‌تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند.

از سوی دیگر استفاده از جلادهنده در ظرفشویی‌های امروزی به واسطه حذف المنت خشک کن الزامی است و تحت هر شرایط باید از نمک استفاده شود.

برای خرید نمک ظرفشویی توجه داشته باشید که حتی اگر از شوینده‌های با کیفیت و بی‌نیاز به نمک استفاده می‌کنید، باز هم نمک باید استفاده شود. چون نمک باعث تحریک رزین‌های ته ماشین ظرفشویی می‌شود. همین رزین‌ها موجب نرم شدن آب و شستشوی بهتر ظرف‌ها می‌شوند. نمک اجازه نمی‌دهد که املاح موجود در آب در دستگاه رسوب کند و اگر از نمک استفاده نشود، رزین‌های ماشین ظرفشویی پس از مدتی کارایی لازم را از دست خواهند داد.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

جلادهنده در آخرین مرحله وارد شستشو می‌شود و در چند دقیقه آخر به همراه بخار آب اقدام به براق کردن ظروف می‌کند تا در مرحله خشک کن هیچ لکه آبی بر روی ظروف باقی نماند. در این صورت اگر قدرت خشک کنندگی دستگاه شما بالا باشد، از شوینده‌های قرص کوانتومی که جلادهنده کافی دارند استفاده کنید تا نیاز به نمک نداشته باشید.

جلادهنده ماشین ظرفشویی

جرم‌گیر ماشین ظرفشویی (به عنوان مکمل شوینده ظرفشویی)

پس از هر ۵۰ تا ۶۰ بار استفاده از ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک، یک بار هم از جرمگیر استفاده کنید. جرمگیرها رسوبات آهکی و چربی‌ها را از داخل لوله‌ها و منافذ موجود در داخل ماشین ظرفشویی از بین می‌برند و به افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کنند.

استفاده از مایع ظرفشویی معمولی در ماشین‌ ظرفشویی؟! درست یا غلط؟

این نکته را برای آن دسته از خوانندگان گرامی مطرح می‌کنیم که بنا به دلایل مختلف، میلی به استفاده از شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی ندارند و پس از مدتی سراغ شوینده‌های معمولی می‌روند.

هرگز دست به استفاده از مایع ظرفشویی معمولی در ماشین ظرفشویی نزنید؛ چون ویژگی کف کنندگی فراوان مایع ظرفشویی می‌تواند باعث وارد شدن آسیب جدی به ماشین ظرفشویی شما شود.

جایگزین مناسب برای قرص ماشین ظرفشویی در مواقع اضطراری

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که ظروف زیادی برای شستشو دارید، ولی هیچ‌گونه پودر یا قرص یا ژل ظرفشویی در منزل وجود ندارد، می‌توانید با این روش دست به تولید یک محلول ظرفشویی موقتی و نسبتاً استاندارد بزنید (البته این پروسه را به صورت پیوسته و همیشگی ادامه ندهید)

چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را در قسمت ویژه شوینده ماشین ظرفشویی بریزید و بقیه فضای محفظه را با جوش شیرین (از نوعی که برای پخت کیک استفاده می‌شود) پر کنید. حال درب محفظه را بگذارید و ماشین را روشن کنید. با این ترفند، ماشین ظرفشویی شما مثل زمانی که از قرص ظرفشویی استفاده می‌کند، ظروفی تمیز و بدون لک به همراه خواهد آورد. اگر شاهد خارج شدن کف از ماشین ظرفشویی شدید، نگران نباشید؛ چون این روش در تعداد کم و مواقع ضروری هیچ آسیبی به ماشین ظرفشویی شما وارد نخواهد کرد.

 پیامدهای استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد برای ماشین ظرفشویی

اگر از شوینده‌های بی‌کیفیت و غیر استاندارد برای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و یا به هشدارهای دستگاه در مورد ریختن نمک ماشین ظرفشویی توجه نکنید، ماشین ظرفشویی خیلی سریع ارور خطا خواهد داد و کارایی لازم را به همراه نخواهد داشت.

یک استفاده صحیح و اصولی از ماشین ظرفشویی می‌تواند مشتمل بر این سه مرحله باشد:

  • روشن کردن دستگاه
  • دقت به چراغ‌های هشدار دهنده
  • قرار دادن قرص در محل مخصوص

 پیامدهای استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد برای ماشین ظرفشویی

یک نکته مهم:

بهتر است از محصولات یک برند به خصوص استفاده کنید که ویژگی‌های مشترک داشته باشند و یقین پیدا کنید که ترکیبات آنها با یکدیگر یکسان هستند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردین تا شما را با انواع شوینده‌های استاندارد برای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک آشنا کنیم. پس از آن به معرفی بهترین شوینده‌های ماشین ظرفشویی اشاره کردیم و مواردی در مورد اضافه کردن مکمل‌های جلادهنده و نمک بیان کردیم. در پایان نیز این هشدار را شرح دادیم که استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد می‌تواند چه پیامدهای ناگواری برای ماشین ظرفشویی شما به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی