نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت صدای لگن ماشین لباسشویی

علل اصلی صدای لگن ماشین لباسشویی چیست؟

در طول استفاده از انواع ماشین لباسشویی با برندهای مختلف ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که برای شما دردسر ایجاد کند؛ صدای لگن ماشین لباسشویی نیز یکی از این مشکلات رایج است که می تواند دلیلی برای عدم توانایی استفاده درست از دستگاه شود. در کل صدای زیاد ماشین لباسشویی ممکن است دلایلی داشته باشد و یکی از این دلایل هم مربوط به لگن دستگاه باشد. صدای زیاد و نامعمول لگن لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله از نمایندگی رسمی تعمیر لباسشویی جنرال الکتریک می توانید تمام این موارد را به طور تخصصی بررسی کرده و در سریعترین زمان ممکن آن ها را رفع نمایید.

چرا لگن ماشین لباسشویی صدا می دهد؟

زمانی که لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار می دهید و یک برنامه شستشو را شروع می کنید، بخش های مختلف دستگاه در کنار یکدیگر باعث انجام کامل این روند می شوند. تنها بخشی که در تمام مراحل شستشو نقش  دارد، لگن ماشین لباسشویی است. از آنجایی که لباس ها داخل لگن قرار می گیرند، تمام بار ناشی از وزن، چرخش و … لباس ها به دیگ وارد می شود.

لگن شامل قطعات مختلفی مانند بلبرینگ، شفت آبکش، پولی، کاسه نمد و کمک فنر است که معیوب شدن هر یک از این قسمت ها به طور مستقیم می تواند روی عملکرد دیگ دستگاه اثرگذار باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تمام موارد خرابی دیگ و صدا دادن زیاد آن صحبت کنیم.

خرابی بلبرینگ لگن ماشین لباسشویی

خرابی بلبرینگ(یاتاقان) می تواند اولین دلیل احتمالی برای صدا دادن زیاد لگن ماشین لباسشویی باشد. در واقع وظیفه بلبرینگ ها حرکت دادن قطعات داخلی لباسشویی(لگن دستگاه)، برای شستشوی صحیح آن ها می باشد. به زبان دیگر، بلبرینگ باعث می شود که لگن ماشین لباسشویی در یک مدار مشخص دوران کند.

وقتی یک بلبرینگ خراب می شود، ممکن است بر روی قطعات داخلی فشار یا نیرو اضافی وارد شود که باعث ایجاد صداهای زیاد و ناخوشایند می شود. همچنین خرابی بلبرینگ می تواند باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد و ایجاد لرزش های نامطلوب در ماشین لباسشویی شود که باعث صدا دادن زیاد لگن می شود. بنابراین، تعویض یا تعمیر بلبرینگ ها می تواند این مشکل را حل کند و صداهای زیاد لگن ماشین لباسشویی را کاهش دهد.

خرابی بلبرینگ لگن ماشین لباسشویی

شفت آبکش چیست و چگونه باعث صدای زیاد لگن لباسشویی می شود؟

در وهله اول باید بدانید که اصلا شفت آبکش چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد. شفت آبکش در واقع نگهدارنده قطعاتی مانند کاسه نمد، بلبرینگ و پولی است و کارکرد آن ها در نهایت باعث گردش لگن لباسشویی می شود. شفت آبکش به وسیله پیچ به بدنه دستگاه متصل شده است.

طرز کار این قسمت نیز به این صورت است که نیروی الکتریکی دریافتی به انرژی مکانیکی تبدیل شده و به شفت منتقل می شود. شفت نیز میچرخد و در نهایت لگن را نیز می چرخاند.

برای بررسی ابتدایی بهتر است اول بلبرینگ و کاسه نمد را چک کنید. اگر هر کدام از این قطعات معیوب شده باشند، باعث می شوند شفت حرکات طولی و عرضی زیادی انجام داده و در نتیجه باعث صدای زیاد لگن شود.

برای رفع این مشکل و بررسی شفت آبکش بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

شفت آبکش چیست و چگونه باعث صدای زیاد لگن لباسشویی می شود؟

معیوب شدن پولی و صدا دادن زیاد لگن ماشین لباسشویی

سومین دلیل احتمالی برای صدا دادن زیاد و غیرطبیعی لگن ماشین لباسشویی می شود، معیوب شدن پولی است. پولی(فولی) یک قطعه مانند چرخ است که تسمه دور آن قرار میگیرد و با چرخش، انرژی مکانیکی را به شفت آبکش منتقل می کند. این قطعه را می توانید داخل بدنه دستگاه و پشت لگن پیدا کنید.

پولی در اثر شکستن به دلایل مختلف، خراب می شود؛ در این حالت انتقال نیرو اتفاق نمی افتد. اگر پولی بشکند، لگن با بدنه لباسشویی برخورد کرده و صدای زیادی در طول این حرکت ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع موتور ماشین لباسشویی

معیوب شدن پولی و صدا دادن زیاد لگن ماشین لباسشویی

خرابی کاسه نمد در ماشین لباسشویی

دلیل احتمالی بعدی برای صدای زیاد لگن ماشین لباسشویی، خرابی کاسه نمد است. کاسه نمد در ماشین لباسشویی وظیفه آب بندی داخلی لباسشویی را بر عهده دارد؛ به این ترتیب که مانع از خروج آب درون لگن به بیرون از آن می گردد. به دلیل کاربری این قطعه، که باید منعطف و شکل پذیر باشد، جنسش از پلاستیک است.

کاسه نمد دور بلبرینگ لگن ماشین لباسشویی قرار گرفته است. از آنجا که جنس این قطعه از لاستیک است، عمر مفید آن کوتاه تر از قطعات داخلی خواهد بود و نیاز دارد هر چند وقت یکبار عوض شود. اولیه نشانه خرابی کاسه نمد نیز نشت آب از لگن دستگاه است. 

خرابی کاسه نمد می تواند باعث وارد شدن ضربه به بدنه ماشین لباسشویی شده و ایجاد صدا کند. در صورت خرابی این قسمت، حتما آن را در سریعترین حالت ممکن تعمیر کنید تا به قطعات دیگر مانند بلبرینگ و شفت آسیبی وارد نکند.

خرابی کاسه نمد در ماشین لباسشویی

خرابی کمک فنر، باعث ایجاد صدای زیاد از لگن ماشین لباسشویی

معلق بودن لگن ماشین لباسشویی به دلیل وجود کمک فنر در اطراف آن است. این شرایط در واقع برای مهار نیروی چرخشی دیگ در طول روند شستشو است. 

خرابی کمک فنر می‌تواند باعث صدا دادن زیاد لگن ماشین لباسشویی شود زیرا کمک فنرها مسئول حمایت از لگن و حرکت آن در طول عملکرد ماشین لباسشویی هستند. وقتی یک کمک فنر خراب می‌شود، ممکن است بر روی لگن فشار یا نیرو اضافی وارد شود که باعث ایجاد صداهای زیاد و ناخوشایند می‌شود. همچنین خرابی کمک فنر می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد و ایجاد لرزش‌های نامطلوب در ماشین لباسشویی شود که باعث صدا دادن زیاد لگن می‌شود.

بنابراین، تعویض یا تعمیر کمک فنرها می‌تواند این مشکل را حل کند و صداهای زیاد لگن ماشین لباسشویی را کاهش دهد.

خرابی کمک فنر، باعث ایجاد صدای زیاد از لگن ماشین لباسشویی

نصب و جایگذاری نادرست ماشین لباسشویی

و مورد آخر که می تواند باعث صدای زیاد لگن ماشین لباسشویی شود، نصب و جایگذاری نادرست ماشین لباسشویی است. در هنگام نصب اولیه لباسشویی بهتر است مواردی را رعایت کنید. برای مثال، سطحی که روی آن دستگاه را قرار می دهید، بیشتر از 1 درجه شیب نداشته باشد؛ یا اینکه حتما با استفاده از یک دستگاه تراز، از تراز بودن کامل دستگاه اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که ماشین لباسشویی تراز نباشد، می تواند باعث ایجاد صداهای مختلف و ناخوشایندی شود. همچنین این حالت می تواند باعث قرارگیری نادرست دیگ گردد و در نتیجه صدای زیادی ایجاد شود.

برای نصب صحیح ماشین لباسشویی بهتر است موارد و دستورالعمل های ذکر شده در دفترچه راهنمای دستگاهتان را به طور کامل بخوانید.

نصب و جایگذاری نادرست ماشین لباسشویی

جمع بندی

همانطور که گفتیم، دلایل زیادی می تواند باعث صدای زیاد لگن ماشین لباسشویی شود که ما در اینجا 6 مورد رایج و اصلی را برای شما شرح دادیم. این مورد می تواند باعث نگرانی شما شده و دیگر نتوانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

توصیه ما به شما این است برای رفع این مشکل، با نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک تماس گرفته تا سریعا بررسی و رفع شود.

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. اگر سوالی در این رابطه با موارد دیگر برای شما ایجاد شده است، می توانید در بخش نظرات کاربران آن را درج کرده و یا برای دریافت پاسخ با شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی