نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

سوختن غذا در مایکروفر

سوختن غذا در مایکروفر + راهکارهای رفع بوی سوختگی

سوختن غذا در مایکروفر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران زیادی آن را تجربه کرده اند. ممکن است اکنون از خود بپرسید که به چه دلیلی این اتفاق رخ می دهد و چگونه باید از آن جلوگیری کرد؟ امروز در این مقاله قصد داریم 4 علت سوختن غذا در مایکروفر و نحوه رفع بوی سوختگی مایکروفر را برایتان بیان کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و بتوانید خودتان به تنهایی مشکلات را برطرف کنید. تا انتهای مقاله همراه نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک باشید تا با غذا هایی که نباید داخل مایکروفر قرار دهید نیز آشنا شوید. همچنین در انتهای مقاله لینک دانلود این مطلب را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید آن را در اختیار داشته باشید.

علت سوختن غذا در مایکروفر چیست؟

علت سوختن غذا در مایکروفر چیست؟

زمان و برنامه ی اشتباهی را برای دستگاه تنظیم کرده اید.

تنظیم زمان و برنامه پخت و پز برای مایکروفر یکی از مواردی است که کاربران معمولا آن را به درستی انجام نمی دهند. همیشه باید برنامه پخت و پز، یخ زدایی و گرم کردن را با توجه به غذایی که داخل دستگاه قرار می دهید، انتخاب کنید. همچنین برای تنظیم دما باید مدل و برند دستگاهتان را نیز در نظر بگیرید.

از ظروف فلزی یا چینی استفاه می کنید.

به یاد داشته باشید که نباید ظروف فلزی، فویل، آلومینیوم، ظروف چینی لب پر یا ظروفی که در تزیین آنها از آب طلا استفاده شده را داخل مایکروفر قرار دهید. به دلیل اینکه این گونه ظروف قابلیت اشتعال زایی دارند، باعث سوختن مواد داخل مایکروفر می شوند و به خود دستگاه نیز آسیب های جدی وارد می کنند.

قطعات داخل مایکروفر معیوب شده اند.

هنگامی که برخی از قعات داخل مایکروفر مانند مگنترون معیوب می شوند، امواج زیادی منتشر خواهند شد که اتاقک دستگاه را بیش از حد گرم می کنند و در نهایت باعث سوختن غذا می شوند. از همین رو به شما پیشنهاد می دهیم که هر 6 ماه یکبار از یک تعمیرکار بخواهید تا مایکروفرتان را از لحاظ فنی بررسی کند. انجام این کار نه تنها از خسارات مالی جلوگیری می کند و باعث کاهش مصرف برق می شود بلکه موجب بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن خواهد شد.

مولکول های آب در غذا وجود ندارند.

مایکروفر بر روی مولکول های آب داخل غذا تاثیر می گذارد و با ایجاد نوسان درون آنها، غذا را گرم می کند. در نهایت اگر غذایی که داخل مایکروفر قرار داده اید رطوبت نداشته باشد به احتمال خیلی زیاد خواهد سوخت و یا در بهترین حالت خشک و برشته خواهد شد. ممکن است از خود بپرسید که چه مواد دیگری را نباید داخل مایکروفر قرار داد؟ مطالبی را که در ادامه بیان خواهیم کرد با دقت مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه خوراکی هایی را نباید در دستگاه قرار دهید.

از قرار دادن چه غذا هایی داخل مایکروفر باید خودداری  کرد؟

لیوان حاوی آب:

هرگز یک لیوان اب را برای جوشاندن درون مایکروفر قرار ندهید، زیرا دمای آب بیش از حد استاندارد افزایش خواهد یافت و در نهایت منفجر خواهد شد. جوشاندن آب درون مایکروفر روند بسیار آسان و راحت تری دارد اما نمی توان در این مورد ریسک کرد.

تخم مرغ خام:

اگر یک تخم مرغ خام با پوست را درون مایکروفر بگذارید، بخار درون آن جمع خواهد شد و در نهایت تخم مرغ متلاشی می شود. این کار به دستگاه اسیب های بسیار جدی وارد خواهد کرد.

برنج خام:

در برنج های خام باکتری های مضری وجود دارند که با اشعه های مایکروفر از بین نخواهند رفت. از همین رو اگر برنج خام را با دستگاه بپزید و بخورید، مسموم خواهید شد.

نان:

قطعا می دانید که در نان نشاسته و قند وجود دارد. این مواد به امواج داکنش نشان می دهند و باعث خشک شدن نان می شوند.

گوشت های فرآورده ای (سوسیس، کالباس و…):

برای گرم کردن گوشت های فرآورده ای از مایکروفر استفاده نکنید زیرا اکسید کلسترول در آنها تولید می شود و در نهایت به سلامتی شما آسیب های بسیار بدی مانند بیماری های قلبی و… وارد خواهد شد.

فلفل تند:

اگر فلفل تند را درون مایکروفر قرار دهید ماده شمیایی تند درون آن آزاد می شود. به همین دلیل هنگامی که درب دستگاه را باز می کنید، دچار سوزش چشم و مجرای تنفسی می شوید.

سس قرمز گوجه فرنگی:

سس گوجه فرنگی را به هیچ عنوان با مایکروفر گرم نکنید زیرا با انجام این کار باعث تحریک ذرات می شوید و در نهایت سس در اتاقک درونی مایکروفر پاشیده خواهد شد.

سبزیجات برگ دار و میوه ها:

میوه ها (فرقی نمی کند یخ زده باشد یا تازه) و سبزیجات برگ دار (مانند کلم پیچ و…) باعث جرقه زدن مایکروفر خواهند شد.

روغن های پخت و پز:

روغن های پخت و پز مانند روغن زیتون، کنجد و… به هیچ عنوان به میزانی که می خواهید درون مایکروفر گرم نخواهند شد. این موضوع به خاطر ماهیت مولکول هایشان می باشد.

سیب زمینی و قارچ پخته یا سرخ شده:

اگر سیب زمینی و قارچ پخته یا سرخ شده را مجدد رون مایکروفر بگذارید و گرم کنید، ماده سمی در آنها تولید می شود که بسیار مضر و خطرناک می باشد. به طور کلی توصیه می کنیم که مواد غذایی را تنها یکبار با مایکروفر گرم کنید.

مقالات مرتبط: جرقه داخل مایکروفر جنرال الکتریک

چگونه بوی سوختگی در مایکروفر را از بین ببریم؟

ابتدا می توانید دو قاشق قهوه را در یک لیوان آب بریزید و سپس در مایکروفر بگذارید. در آخر باید به مدت 2 دقیقه صبر کنید تا قهوه بوی بد را از بین ببرد.
همچنین می توانید یک فنجان آب و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یکدیگر قاطی کنید و در مایکروفر بگذارید. به مدت 5 دقیقه دستگاه را روشن کرده و بعد از اتمام این کار، درب مایکروفر برای 15 دقیقه باز نکنید. این گونه بخار سرکه بوی بد را از بین خواهد برد. به یاد داشته باشید که در آخر دیواره ها و سقف دستگاه را با دستمال یا پارچه ای تمیز خشک نمایید.
آخرین راه حل ما استفاده از یک فنجان آب و لیموترش می باشد. این محلول را برای 3 دقیقه داخل دستگاه بگذارید و آن را روشن نمایید. در نهایت درب دستگاه را برای 30 دقیقه باز نکنید. بخار لیمو بوی بد را از بین می برد.

چگونه بوی سوختگی در مایکروفر را از بین ببریم؟

نتیجه گیری

امروز در این مقاله 4 علت سوختن غذا در مایکروفر و نحوه رفع بوی سوختگی مایکروفر را برایتان بیان کردیم تا اطلاعات مورد نیاز را در این باره بدست آورید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با یک تعمیرکار ماهر در نمایندگی تعمیر مایکروفر جنرال الکتریک در تهران تماس بگیرید و سوال هایتان را از او بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

بررسی-انواع-کد-خطا-های-ماشین-لباسشویی-جنرال-الکتریک-به-همراه-راه-حل-آنها-شاخص
معنی ارور های ماشین لباسشویی جنرال الکتریک + راه‌حل
تیک-تیک-کردن-یخچال-پروفایل-شاخص
تیک تیک کردن یخچال پروفایل
تعمیر برد ماشین لباسشویی
تعمیر برد ماشین لباسشویی
ارورهای-ظرفشویی-جنرال-الکتریک-شاخص
ارورهای ظرفشویی جنرال الکتریک
اجزاء یخچال فریزر جنرال الکتریک
اجزاء یخچال فریزر جنرال الکتریک
سرد نکردن یخچال
7 دلیل سرد نکردن یخچال
صدا-دادن-یخچال-وایت-هاوس-شاخص
صدا دادن یخچال وایت هاوس
نحوه-تراز-کردن-یخچال-فریزر-شاخص
نحوه تراز کردن یخچال فریزر
راهکارهای-افزایش-عمر-مفید-ظرفشویی-پروفایل-شاخص
راهنمای جامع افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی
قفل کودک ماشین ظرفشویی
نحوه فعال سازی و غیرفعال سازی قفل کودک در ماشین ظرفشویی