نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

داغ شدن بدنه یخچال

علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر چیست؟

داغ شدن بدنه یخچال، امری طبیعیست، علت آن هم کارکرد 24 ساعته یخچال است. اما داغ شدن بیش از حد دستگاه، می تواند خطرناک باشد و عملکرد کلی یخچال را مختل کند. حال اینکه علت بروز چنین مشکلی چیست؟ و برای رفع آن چه باید کرد؟ را در ادامه این مقاله خواهید فهمید.

7 علت داغ شدن بدنه یخچال 

داغ شدن بدنه یخچال فریزر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. که در ادامه، به بررسی هریک از این عوامل می‌پردازم. توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از عوامل زیر، برای تعمیر دستگاه خود از یک تکنسین متخصص تعمیرات یخچال پروفایل کمک بگیرید. علت های  داغ شدن بدنه یخچال:

خرابی کمپرسور

کمپرسور یخچال یک قطعه مهم در سیستم یخچال است که برای فشرده ه‌سازی و گرمایش مبرد استفاده می‌شود. این فشار و دما باعث تبدیل گاز مبرد به حالت مایع می‌شود. سپس مایع مبرد به سیستم خنک‌کننده ارسال می‌شود تا گرمای آن به محیط اطراف منتقل شود. در ادامه، مایع مبرد به صورت گازی مجدداً به کمپرسور بازمی‌گردد و فرآیند فشرده‌سازی و گرمایش مجدد تکرار می‌شود. این چرخه مکانیکی باعث خنک شدن داخل یخچال و نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب می‌شود. بنابراین، کمپرسور یخچال مسئول ایجاد فشار و دمای لازم برای عملکرد صحیح سیستم یخچال است. اگر کمپرسور خراب شود یا عملکرد آن به درستی انجام نشود، ممکن است موجب گرم شدن بدنه یخچال شود.

خرابی کمپرسور

مشکل در فن خنک‌کننده

فن خنک‌کننده در یخچال مسئول انتقال گرما از داخل یخچال به محیط خارجی است. فن، با ایجاد جریان هوای تازه به خنک شدن قطعات داخلی یخچال کمک می‌کند و از داغ شدن آنها جلوگیری می‌کند به تهویه مناسب یخچال کمک می‌کند و از جمع شدن گرما در داخل یخچال جلوگیری می‌کند. اگر فن خنک‌کننده خراب یا مسدود شود، گرمای تولید شده توسط کمپرسور به درستی از بدنه یخچال خارج نمی‌شود و بدنه گرم می‌شود.

مشکل در فن خنک‌کننده

استفاده نادرست از یخچال؛ علت داغ شدن بدنه یخچال پروفایل

استفاده نادرست از یخچال می‌تواند باعث داغ شدن بدنه آن شود. مثلاً قرار دادن آب گرم یا غذاهای گرم در داخل یخچال می‌تواند باعث افزایش دمای داخلی و داغ شدن بدنه شود.

استفاده نادرست از یخچال؛ علت داغ شدن بدنه یخچال پروفایل

مشکل در عایق‌های یخچال

عایق‌های داخلی یخچال مسئول حفظ دمای داخلی و جلوگیری از انتقال گرما به بدنه هستند. اگر عایق‌ها خراب شوند، گرمای تولید شده توسط کمپرسور به بدنه یخچال منتقل می‌شود و آن را گرم می‌کند.

مشکل در عایق‌های یخچال

نقص در سیستم تنظیم دما یخچال فریزر

سیستم تنظیم دما در یخچال مسئول کنترل و تنظیم دمای داخلی یخچال است. این سیستم مقدار دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی تازه و سالم را تنظیم می کند. سیستم تنظیم دما یخچال معمولاً شامل یک ترموستات است که به کمک حسگرهای دما، دمای داخلی یخچال را کنترل می‌کند. وقتی دما در یخچال بالا می‌رود، ترموستات سیگنالی به کمپرسور می‌فرستد تا کمپرسور را خاموش کند و برعکس، وقتی دما پایین می‌رود، ترموستات سیگنالی به کمپرسور می‌فرستد  تا آن را روشن کند. حال اگر این سیستم نقص داشته باشد و دما به درستی تنظیم نشود، ممکن است یخچال بیش از حد سرد و یا بدنه آن گرم شود.

نقص در سیستم تنظیم دما یخچال فریزر

 

نوسانات برقی

عدم استفاده از محافظ برق برای یخچال و ولتاژ بالا و یا پایین برق سبب می شود تا عملکرد صحیح کمپرسور و سایر قطعات یخچال با مشکل مواجه شده  و در نتیجه بدنه آن داغ شود.

نوسانات برقی

 محیط پیرامون یخچال پروفایل  

دما و رطوبت محیط پیرامون نیز می‌تواند بر عملکرد یخچال تأثیر بگذارد. اگر دمای محیط بسیار بالا یا رطوبت بسیار بالا باشد، یخچال ممکن است بیش از حد کار کند و بدنه آن گرم شود.

 محیط پیرامون یخچال پروفایل  

چگونه از داغ شدن بدنه یخچال جلوگیری نماییم؟

برای جلوگیری از داغ شدن بدنه یخچال، رعایت یکسری نکات الزامی می باشد تا هم از خرابی زودهنگام یخچال جلوگیری کرده و هم طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید تا عملکرد بهتری برای شما داشته باشد. برای جلوگیری از داغ شدن بدنه یخچال، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مطمئن شوید که یخچال در مکان مناسب قرار دارد: یخچال باید در مکانی با فضای کافی برای تهویه مناسب قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که پشت یخچال به درستی تهویه شده است و فضای کافی برای جریان هوا دور آن وجود دارد.
  • عدم مسدود شدن فن خنک‌کننده و نظافت آن: مطمئن شوید که خنک‌کننده یخچال تمیز است و هیچ گرد و غبار یا آلودگی دیگری روی آن تجمع نکرده است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هوا به طور آزاد از خنک‌کننده عبور کرده و مسدود نشده است.
  • قرار دادن یخچال در محل خنک: اگر ممکن است، یخچال را در محلی قرار دهید که دمای آن پایین‌تر است. از قرار دادن یخچال در معرض نور مستقیم آفتاب و منابع حرارتی مثل اجاق گاز یا رادیاتور خودداری کنید.
  • استفاده مناسب از یخچال: قرار دادن آب گرم یا غذاهای گرم در داخل یخچال می‌تواند باعث افزایش دمای داخلی و داغ شدن بدنه یخچال شود. از قرار دادن مواد گرم در یخچال خودداری کنید و آن را برای خنک شدن به درستی استفاده کنید.
  • تعمیر و نگهداری منظم: اطمینان حاصل کنید که کمپرسور و سیستم خنک‌کننده یخچال به درستی عمل می‌کنند. در صورت وجود هرگونه مشکل یا خرابی، یک تکنسین مجرب را به خانه بخوانید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیر کند.

سخن آخر

داغ شدن بدنه یخچال می تواند علت های مختلفی داشته باشد که اگر سریعا این علت ها عیب یابی و رفع نشوند ممکن است باعث آسیب جدی به دستگاهتان شود. همچنین شما می توانید با رعایت نکاتی در خصوص استفاده و نگهداری از یخچال پروفایل از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سه =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی