نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

خرابی اواپراتور یخچال مابه

خرابی اواپراتور یخچال مابه

ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که علت خرابی اواپراتور یخچال مابه چیست؟ اصلا وظیفه اواپراتور در یخچال چه می تواند باشد؟ یا اینکه اواپراتور یخچال مابه در صورت خرابی قابل تعمیر است؟

اگر جوابتان مثبت است، با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانیم سوال های بالا را پاسخ دهیم.

این را هم بگویم که در صورت نیاز به بررسی حضوری و یا ایجاد اختلال در عملکرد یخچال فریزر مابه، می توانید با نمایندگی رسمی تعمیر یخچال مابه در تهران تماس بگیرید.

یخچال مابه، یکی از محصولات برتر در دنیای خانگی است که با طراحی زیبا، کیفیت بالا و قابلیت های متنوع، توانسته است جایگاه خود را در بازار به خوبی برجسته کند. این یخچال ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، ارائه دهنده امکاناتی مانند سیستم خنک کننده قدرتمند، کنترل هوشمند دما، سیستم تهویه هوا، فیلتراسیون هوای داخلی و نمایشگر لمسی هوشمند می باشند.

سیستم خنک کننده قدرتمند آن، موجب حفظ تازگی طولانی مدت بودن مواد غذایی می شود. همچنین، کنترل هوشمند دما به شما امکان می دهد تا دمای دلخواه خود را برای هر قسمت از یخچال تنظیم کنید و برای مواد غذایی خود شرایط مناسب را فراهم کنید.

سیستم تهویه هوا در یخچال مابه، باعث جلوگیری از تجمع رطوبت و بوی ناخوشایند در داخل یخچال می شود. این سیستم با استفاده از فیلتراسیون هوای داخلی، هوای تمیز و تازه را در یخچال حفظ می کند.

به طور کلی، یخچال برند مابه با طراحی زیبا، کارایی بالا و امکانات متنوع، یک انتخاب عالی برای هر خانه و آشپزخانه است.

حالا می خواهیم در مورد اواپراتور چیست و چرا خراب می شود، صحبت کنیم.

چرا اواپراتور یخچال مابه خراب می شود؟

دلایل مختلفی باعث خرابی اواپراتور می شود و هر یک از این مشکلات ممکن است آسیب های جدی به یخچال فریزر مابه وارد کند؛ به همین دلیل توصیه می شود در صورت بروز اینگونه مشکلات آن ها را سریعا حل کنید.

در این قسمت در مورد مشکلات رایجی که باعث خرابی اواپراتور می شود صحبت کرده و تاثیر هر کدام از آن ها در بروز این مشکل را با هم بررسی می کنیم.

  • نشتی گاز مبرد: گاز مبرد همان گازی است که توسط لوله هایی در یخچال گردش کرده و سرما را انتقال می دهد. نشتی گاز مبرد در یخچال می‌تواند تاثیرات جدی بر خرابی و عملکرد اواپراتور داشته باشد. داخل اواپراتور هم گاز مبرد وجود دارد و گاز به محض گردش در این قطعه از حالت مایع به گاز تبدیل شده و باعث سرد کردن محصولات داخل یخچال می شود. در صورتی که گاز در این قطعه نشتی داشته باشد، باعث یخ زدن و یا برفک زدن اواپراتور می شود. همچنین اگر مقدار گاز مبرد موجود در یخچال پایین بیاید، اواپراتور دیگر نمی تواند به اندازه کافی باعث سرد کردن محیط یخچال یا فریزر کند.
  • تنظیم نادرست دما: گاهی اوقات ممکن است دمای تنظیم شده توسط شما متناسب با دمای خارجی و موارد دیگر نمی باشد. در این صورت یخچال یا فریزر سرد نمی شود. اما اصلا قطعه ای خراب نیست؛ کافیست دمای یخچال را درست تنظیم کنید.
  • خرابی هیتر دیفراست و تایمر: در کنار اواپراتور یک هیتر یا المنت حرارتی نیز وجود دارد که وظیفه ی آن جلوگیری از یخ زدگی و همچنین برف زدایی اواپراتور و محیط اطرافش می باشد. در صورت خرابی این قطعه نیز احتمال خرابی اواپراتور بالا می رود.
  • اختلال در سیستم دیفراست: همانطور که می دانید، سیستم دیفراست برای از بین بردن یخ ها و برفک زدایی یخچال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که در سیستم دیفراست به هر دلیلی اختلال ایجاد شود، ممکن است اواپراتور یخ زده و خراب شود.
  • خرابی ترموستات: ترموستات قطعه ای است برای بررسی و اندازه گیری دمای داخلی یخچال؛ در صورت پایین یا بالا بودن بیش از حد دمای محفظه داخلی یخچال یا فریزر، به قطعات دیگر دستور کار می دهد. مثلا سیستم دیفراست را برای یخ زدایی و یا فن را برای خنک کردن بیشتر فعال می کند. در نتیجه اگر ترموستات خراب باشد، یخچال یا فریزر شروع به یخ زدن می کند. این روند باعث یخ زدن اواپراتور شده و آن را از کار می اندازد.
  • خرابی لاستیک دور درب: شاید عجیب باشد اما خرابی لاستیک دور درب نیز می تواند باعث خرابی اواپراتور شود. چرا؟ چون در صورت که لاستیک دور درب خراب باشد، درب یخچال به طور کامل بسته نمی شود. پس یخچال بیشتر از حد عادی کار می کند. در نتیجه محفظه داخلی یخچال یا فریزر یخ می زند. خب اواپراتور هم یخ می زند!

چرا اواپراتور یخچال مابه خراب می شود؟

علائم خرابی اواپراتور چیست؟

فکر می کنم تا اینجا مقاله متوجه شده اید که اواپراتور قطعه ای قابل دید و در دسترس نیست و یا حتی اسم آن را هم تا به حال نشنیده اید. اما این قطعه وظیفه حیاتی در روند سرمایشی یخچال فریزرها ایفا می کند. حالا سوال اصلی این است که اصلا علائم خرابی اواپراتور چیست؟

برای اینکه بتوانید از یخچال فریزر مابه محافظت کنید و عمر مفید آن را بالا ببرید، باید به صورت جزئی بدانید که خرابی هر یک از قطعات چه تاثیری بر عملکرد کلی دستگاه دارد و همچنین علائم خرابی آن کدام است.

برای همین می توانید در زیر علائم خراب شدن اواپراتور را بخوانید:

  • نشتی آب از یخچال: اگر اواپراتور خراب باشد، دمای داخلی دستگاه بالا نمی رود و در نتیجه این افزایش دمای محفظه داخلی یخچال فریزر مابه، یخ های داخلی آب می شوند و نشتی آب از یخچال اتفاق می افتد.
  • گرم شدن یخچال: اگر موتور و قطعات دیگر سالم بوده و در حال کار باشند اما داخل دستگاه گرم باشد، احتمالا مشکل از اواپراتور است.
  • خالی شدن گاز مبرد: در صورتی که اواپراتور سوراخ یا معیوب شده باشد، گاز مبرد از قسمت سوراخ شده خارج شده و حجم آن کم می شود.

علائم خرابی اواپراتور چیست؟

نتیجه گیری

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، اواپراتور قطعه ای است که وظیفه سرماسازی داخل یخچال فریزر مابه را بر عهده دارد؛ پس در صورت خرابی این قطعه ممکن است یخچال نتواند وظیفه ای که برای آن خریداری شده است(سرد کردن و فریز کردن مواد غذایی)، انجام دهد! پس در صورت خرابی قطعه اواپراتور در یخچال مابه حتما در اسرع وقت سعی کنید آن را برطرف کنید.

در صورت نیاز می توانید با نمایندگی های رسمی و مجاز تعمیر یخچال مابه در محل تماس بگیرید.

سوالات متداول

در صورت خرابی اواپراتور و نیاز به تعمیر یا تعویض آن با چه شماره تماس بگیریم؟

با شماره 22225007-021 نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال فریزرهای مابه در تهران تماس بگیرید.

هزینه تعویض اواپراتور یخچال مابه چقدر است؟

یخچال فریزرهای مابه تنوع زیادی دارند و به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی برای اطلاع از هزینه و قیمت قطعه با این نمایندگی تماس بگیرید.

خرابی یا پارگی پلاستیک دور در یخچال مابه هم به اواپراتور صدمه می زند؟

بله! به دلیل باز ماندن در یخچال، برای خنک کردن فضا فشار زیادی به اواپراتور وارد شده و ممکن است بسوزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نه =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی