نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

یخچال فریزر باید کجا قرار بگیرد؟ | بهترین جای مناسب یخچال

یخچال فریزر باید کجا قرار بگیرد؟ | بهترین جای مناسب یخچال

حتما برای شما هم به عنوان کاربر یخچال فریزر سوال پیش آمده است که جای مناسب یخچال کجاست؟ یا اینکه یخچال فریزر را بهتر است کجا نصب کنیم؟

اگر همینطور است و می خواهید بهترین مکان را برای نصب و قرار دادن یخچال فریزر خود پیدا کنید، با این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک همراه باشید.

امروزه مدل های مختلفی از یخچال فریزرها در بازار موجود است که سایزها و اندازه های متفاوتی دارند. کاربران نیز به دلیل عدم فضای کافی برای قرار دادن 

انواع لوازم خانگی خود در یک آشپزخانه همواره دچار چالش می شوند. در این مقاله قصد داریم تمام نکات لازم برای انتخاب محل مناسب نصب و قرارگیری یخچال فریزر را بررسی کنیم.

جای مناسب برای یخچال فریزر کجاست؟

به دلیل کوچک شدن متراژ آشپزخانه ها نمی توانید وسایل الکتریکی آشپزخانه را با فاصله و دور از هم قرار دهید؛ بنابراین دانستن یکسری نکات برای پیدا کردن بهترین مکان جهت نصب هر کدام از آنها می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

یخچال فریزر هم از این قاعده مستثنی نیست؛ نکاتی مانند رعایت فاصله با دیواره های کناری و پشتی، حداقل فاصله لازم بین یخچال و وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز و موارد مشابه به شما کمک می کند بهترین محل را در آشپزخانه خود بیابید.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا تمام این موارد را به طور کامل تحلیل و بررسی کنیم.

مثلث طلایی یا مثلث آشپزخانه چه کمکی به پیدا کردن جای مناسب یخچال می کند؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانید که اصلا مثلث طلایی یا مثلث آشپزخانه چیست؛ این اصطلاح از دنیای دیزان و طراحی داخلی آمده و به این معناست که یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی، باید 3 راس این مثلث باشند.

تصور کنید یک مثلث در کف آشپزخانه شما کشیده شده است. مثلث طلایی می گوید بهترین مکان برای قرار گرفتن این 3 جزء مهم در آشپزخانه، این است که این سه تا با هم یک مثلث بسازند. به این ترتیب کاربر می تواند بهترین دسترسی را به مهمترین وسایل آشپزخانه خود داشته باشد.

این استاندارد همچنین بیان می کند که معمولا بهترین جای مناسب یخچال، نزدیک به در ورودی آشپزخانه، بهترین محل برای قرار دادن اجاق گاز مکانی در نزدیکی پنجره و میز سرو غذا و در آخر بهترین محل برای سینک ظرفشویی، از ایجاد مثلث با استفاده از مکان دو تای دیگر به راحتی به دست می آید.

مثلث طلایی یا مثلث آشپزخانه چه کمکی به پیدا کردن جای مناسب یخچال می کند؟

امکان گردش هوا اطراف یخچال فریزر

از مواردی که برای انتخاب جای مناسب یخچال از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، امکان گردش هوا اطراف یخچال فریزر است. 

کمپرسور یخچال به دلیل کار مداوم و سنگین، گرمای زیادی تولید کرده و برای عدم آسیب به آن در دراز مدت حتما باید مکانی برای  تبادل این گرما با محیط بیرون را داشته باشد.

طبق استانداردهایی که شرکت های تولید کننده یخچال فریزر و یا دستورالعمل های درج شده در دفترچه راهنما، بهتر است هر طرف دستگاه با دیوار کنارش حداقل 15 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

نکته: در صورتی که یخچال فریزر شما داخل کابینت یا قاب نیز قرار گرفته، بهتر است حداقل فاصله دستگاه با دیواره های اطراف رعایت شود.

امکان گردش هوا اطراف یخچال فریزر

نزدیک بودن به لوله تامین آب و پریز برق

دو نکته بسیار مهم برای انتخاب جای مناسب یخچال، اول نزدیک بودن به لوله تامین آب و دوم نزدیک بودن به پریز برق است.

نزدیک بودن به لوله تامین آب برای یخچال فریزرهایی توصیه می شود که دارای سیستم آبسردکن و تصفیه آب خودکار هستند؛ برای بهبود عملکرد این مدل ها و بهینه بودن این روند، بهتر است دستگاه را در نزدیکی لوله تامین آب قرار دهید. در صورت دور بودن دستگاه به لوله آب ممکن است پمپ یخچال خراب شود و یا اینکه در دراز مدت مکش آب در سیستم داخلی با مشکل مواجه گردد.

بهتر است تا حد امکان فاصله بین یخچال فریزر تا پریز برق کوتاه بوده تا لازم نباشد از کابل بلندی برای برق رسانی به دستگاه استفاده شود. این کار هم ایمنی فضای آشپزخانه را افزایش و هم امکان بروز خطرات احتمالی را کاهش می دهد.

نزدیک بودن به لوله تامین آب و پریز برق

درب یخچال باید به راحتی باز شود

مورد بعدی که برای انتخاب جای مناسب یخچال باید به آن توجه ویژه ای کنید این است که درب یخچال باید به راحتی باز و بسته شود. این مورد خصوصا برای کاربرانی که یخچال فریزرهای بزرگی دارند، چالش برانگیز است.

یخچال باید در فضایی از آشپزخانه قرار گیرد که کاربر به راحتی بتواند درب آن را باز و بسته کند. قرار دادن دستگاه در مسیر تردد و رفت و آمد ممکن است برای شما مشکل ساز و اذیت کننده شود.

آیا یخچالتان خیلی صدا می دهد؟ از مقاله علت های صدای زیاد یخچال جنرال الکتریک استفاده کنید.

دور بودن یخچال از وسایل گرمازا

مورد بسیار مهمی که هم از نظر ایمنی و هم از نظر بهینه بودن محل وسایل آشپزخانه باید در نظر داشت، دور بودن یخچال از وسایل گرمازای موجود در آنجاست.

همانطور که می دانید دمای هوای بیرون می تواند روی دمای داخل یخچال تاثیر مستقیم بگذارد؛ گرمای حاصل از وسایلی مانند اجاق گاز می تواند باعث گرم تر شدن محفظه داخلی یخچال شده و در نهایت کمپرسور یکسره کار کند.

پس می توان گفت بهترین جای مناسب یخچال رعایت فاصله حداقل 1 متر دستگاه از وسایلی مانند اجاق گاز، رادیاتور و … است.

دور بودن یخچال از وسایل گرمازا

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد تمام موارد و نکته های لازم برای پیدا کردن جای مناسب یخچال در آشپزخانه اتان صحبت کنیم. مواردی که در بالا ذکر شد، جزو مهمترین موارد برای این هدف به شمار می رود.

اگر شما هم مورد دیگری در ذهن دارید که می تواند برای پیدا کردن محل مناسب قرار گرفتن یخچال کمک کند، می توانید در بخش نظرات کاربران با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

تشکر که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

اگر در خانه یا محل کار خود یخچال فریزر جنرال الکتریک دارید و اخیرا در عملکرد آن اختلال مشاهده کرده اید، برای بررسی و رفع آن می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در تهران تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای درخواست نصب و راه اندازی یخچال جنرال الکتریک با چه شماره تماس بگیریم؟

برای دریافت خدمات نصب و راه اندازی سریع یخچال جنرال الکتریک در محل می توانید با نمایندگی جنرال الکتریک به شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

حداقل فاصله لازم بین یخچال و اجاق گاز در جای مناسب یخچال چقدر است؟

بهترین جای مناسب یخچال، رعایت فاصله حداقل 1 مترِ دستگاه از وسایل گرمازا می باشد.

آیا قرار دادن یخچال در کنار پنجره کار بدی است و به دستگاه آسیب می رساند؟

بله! قرار دادن یخچال در کنار پنجره با احتمال تابش مستقیم آفتاب ممنوع است. زیرا در مدت طولانی می تواند به دستگاه آسیب وارد کرده و حتی باعث سوختن موتور آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی