نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

نشت آب از جا پودری لباسشویی

علت نشت آب از جا پودری لباسشویی | علت ماندن آب در جا پودری چیست؟

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربرد ترین دستگاه هایی است که قطعا در آشپزخانه ی هر خانه ای وجود دارد. با گذشت زمان ممکن است دستگاه شما معیوب شود و یا آسیب ببیند که حتما این موضوع برای شما نگران کننده است. نشت آب از جا پودری لباسشویی یک از رایج ترین مشکلاتی است که قصد داریم امروز در این مقاله به طور کامل درباره ی آن صحبت کنیم تا اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین می خواهیم علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را هم بیان کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی خودتان آن را به راحتی و خیلی سریع برطرف کنید.

نحوه کار کرد جا پودری ماشین لباسشویی

ای قطعه خارجی از دستگاه که ما همیشه با آن سرو کار داریم اما خیلی به آن توجه نمیکنیم. درواقع یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که در صورتی شستگی،کثیفی و … فرایند شستشوی دستگاه شما را مختل میکند در ادامه باهم بیشتر با ویژگی های هر قسمت این قطعه کوچک اما مهم صحبت میکنیم.

مقالات مرتبط: حل نشدن پودر در لباسشویی

قسمت های مختلف جا پودری لباسشویی

همانطور که دیده اید جاپودری متشکل از چند قسمت است که هرکدام کارایی و ویزگی خاص خودش را دارد.

قسمت های مختلف جاپودری

لاین اول

در این قسمت از جاپودری مشین لباسشویی مختص ریختن مواد شوینده برای شستشوی اولیه لباس ها است و توصبه میشود که مایع لباسشویی یا پودر کمتری در آن بریزید.

لاین دوم

در لاین دوم برای شوستشوی اصل یاستفاده میشود. حتی برای مواد شوینده ای که برای پاک کردن لکه ها استفاده میشود را میتوانید به این قسمت اضافه کنید و توجه کنید که زیاده روی نکنید. چون باعث پوسیدگی لباس هایتان میشود.

لاین سوم

لاین سوم یا آخرین لاین که بیشتر برای مایع ترم کننده لباس ها استفاده میشود و بهتر اسست در 20 دقیقه آخر شستشو آن را اضافه کنید. توجه کنید که مواد خود را بیشتر و بالا تر از خط Max نریزید. به از مدتی هم باعث رنگ گرفتن جاپودری میشود و حتی موجب بوی بد هم میتواند باشد. اما اگر حواستا نبود یا به هر دلیلی نمیدانستید میتوانید با استفاده از یک دستمال آن را تمیز کنید تا باقی نماند.

چگونه جا پودری لباسشویی را بشوریم

بهتر است هر چد وقت یک بار جاپودری خود را با اب و مواد شوینده ای مانند مایع ظرفشویی بشورید و برای این کع اول از همه برق دستگاه را قطع کنید و به آرامی آن را از جای خود خارج کنید و به آرامی هر لاین را جداکنید و به وسیله یک اسفنج یا یک پارچه نرم تمامی قسمت هارا خوب بشورید اجازه بدهید آب آن برود و هر لاین را به جای خود برگردانی و جاپودری را به داخل لباسشویی برگردانی توجه کنید که در تمام طول مسیر به هیچ وجه فشار به آن وارد نکنید چون قطعات جاپودری از پلاستیک خشک ساخته شده و با فشار زیاد میشکند.

علت نشت آب از جا پودری لباسشویی

در ادامه دلایلی که باعث نشتی آب از جاپودری میشود را برای شما به صورت گام به گام آموزش میدهیم:

علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

نصب اشتباه ماشین لباسشویی

اگر هنگام نصب لباسشویی، شیب آن رو به جلو باشد امکان دارد که در حین روند شست و شو و یا روند آبکشی، آب از جاپودری خارج بشود. برای درست نصب کردن دستگاه باید ابتدا پایه های جلویی ماشین را باز کرده و سپس لباسشویی را بسیار دقیق تراز کنید. اگر نحوه ی صحیح تراز کردن ماشین لباسشویی را بلد نیستید، می توانید از یک فرد ماهر و کاربلد کمک بگیرید این گونه به دستگاهتان آسیب های جدی تر و بزرگ تری وارد نخواهد شد.

کیپ شدن مسیر جاپودری

لوله ی لاستیکی قطور مشکی رنگی به نام جنت لاستیکی در زیرن مخزن اصلی جاپودری قرار گرفته که موظف است آب و پودر داخل جاپودری را با هم وارد دیگ یا مخزن شست و شو کند. گاهی اوقات این لوله به خاطر جرم یا پودر بیش از حد مسدود می شود که این موضوع باعث نشت آب از داخل جاپودری خواهد شد. برای رفع انسداد باید در گام اول درب روی ماشین لباسشویی را باز کنید (در برخی از لباسشویی ها باید قاب جلوی دستگاه بردارید تا به جنت دسترسی داشته باشید) در نهایت باید جنت را تمیز کنید تا مسیر کیپ نباشد. در صورتی که دانش فنی لازم را ندارید حتما از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

شکستن جاپودری

جاپودری شامل دو قسمت می شود که یکی از آنها ثابت است و تمامی اتصالات و شیلنگ های ورودی و خروجی آب به آن متصل شده اند و دیگری محرک است که در آن پودر یا مایع لباسشویی می ریزیم. گاهی اوقات یک کدام از قسمت های جاپودری بر اثر عوامل طبیعی مانند ضربه می شکنند و یا ترک می خورند و این گونه آب از درون جاپودری خارج می شود. تعویض جاپودری یک کار تخصصی است در نتیجه این کار را بر عهده ی یک تکنسین ماهر بگذارید.

مقالات مرتبط: تمیز نشستن ماشین لباسشویی

به چه دلیلی آب درون جا پودری لباسشویی می ماند؟

شاید تا به الان پس از اتمام روند شست و شو لباس ها درون لباسشویی متوجه شده اید که مقداری آب درون جاپودری مانده است. اگر پس از هر بار استفاده از دستگاه، جاپودری را تمیز کنید و یا بشویید از ماندن آب یا پودر درون جاپودری جلوگیری خواهید کرد. برای شستن جاپودری باید ابتدا نکات ایمنی را رعایت نمایید یعنی دستگاه را خاموش کرده و از برق به بیرون بکشید. در مرحله ی دوم جاپودری را به بیرون بیاورید و با کمک آب گرم و یک پارچه آن را تمیز کنید. برای شستن محفظه ی داخلی بهتر است از دستمال مرطوب استفاده نمایید. در نهایت جاپودری را دوباره سر جای خود قرار دهید.

به چه دلیلی آب درون جاپودری لباسشویی می ماند؟

سخن پایانی

امروز در این مقاله به طور کامل درباره ی خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی توضیح دادیم و علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را بیان کردیم. اکنون که اطلاعات کافی دارید می توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را به راحتی برطرف نمایید. در صورت بروز خرگونه مشکل میتوانید با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

پریدن فیوز بعد از روشن کردن ماشین ظرفشویی
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟
جدول محاسبه میزان مصرف برق ماشین لباسشویی
مصرف برق ماشین لباسشویی چه مقدار است؟
داغ-شدن-بدنه-مایکروفر--شاخص
داغ شدن بدنه مایکروفر؛ علل و راه حل ها
راه حل های خنک شدن موتور یخچال
چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟
تعمیر-یخساز-مابه--شاخص
تعمیر یخساز یخچال مابه: راهنمای جامع
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
چرا آب در جا میوه ای و کف یخچال فریزر جمع می شود؟
معنی-کلمه-vacation-mode-چیست-شاخص
معنی vacation mode یا حالت تعطیلات در یخچال فریزر
قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک
لیست کامل قیمت فیلتر ساید جنرال الکتریک 1403
راهنمای نصب و استفاده از ساید بای ساید پروفایل شاخص
راهنمای فارسی یخچال ساید پروفایل؛از نصب و راه اندازی تا نگهداری و تمیز کردن
انواع-ارورهای-یخچال-مابه--راه-حل-رفع-کدهای-خطا-شاخص
انواع ارورهای یخچال مابه + راه حل رفع کدهای خطا