نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

اگر شما هم به مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی برخورده اید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی از سری مشکلات رایجی است که برای کاربران اتفاق می افتد و باعث نگرانی آن ها می شود. در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم.

4 علت رایج گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو

در این قسمت می توانید 4 علت رایج گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو را بدانید.

همانطور که ممکن است خیلی ها بدانند، 3 لوله ی انتقال آب به لباسشویی متصل است؛ دو تا برای انتقال آب گرم و سرد درون لباسشویی و یکی برای تخلیه ی آب داخل دستگاه. پس اگر آب درون دستگاه هنگام شستشو گرم نمی شود، حتما به یکی از این لوله ها مربوط است!

علت‌های گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی ممکن است متنوع باشد و ممکن است به عوامل فنی یا عدم استفاده صحیح از دستگاه مربوط شود. در ادامه به برخی از علت‌های گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی اشاره می‌کنیم.

مشکل در تامین برق

اولین علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو، مشکل در تامین برق است.

گاهی اوقات منشا مشکلات این چنین یک مورد خیلی پیش پا افتاده است و اصلا نیازی به هزینه ی اضافی نیست. این مورد هم یکی از همین هاست. اگر ماشین لباسشویی به درستی به برق وصل نشده باشد یا سیستم برق مورد نیاز برای گرم کردن آب به درستی عمل نکند، ممکن است آب گرم نشود. در این صورت، مطمئن شوید که دستگاه به درستی به برق متصل شده است و سیستم برق در منزل شما به درستی عمل می‌کند.

مشکل در تامین برق

مشکل در سیستم گرمایشی و گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو

مشکل در سیستم گرمایشی و گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو یکی از موارد مهم در این لیست به شمار می رود.

ماشین لباسشویی دارای یک سیستم گرمایشی است که برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. سیستم گرمایشی ماشین لباسشویی عموماً شامل قطعات زیر است:

  • المنت گرمایشی: المنت گرمایشی قطعه‌ای است که برای گرم کردن آب در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. این المنت معمولاً در قسمت پشتی ماشین لباسشویی قرار دارد و برق را به حرارت تبدیل می‌کند. آب از طریق لوله‌هایی که به المنت متصل هستند عبور می‌کند و در نتیجه حرارت به آب منتقل می شود.
  • ترموستات: ترموستات یک سنسور است که دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند و در صورت نیاز، سیگنالی به المنت گرمایشی می‌فرستد تا دمای مطلوب آب را تنظیم کند. ترموستات به عنوان یک کنترل کننده دما عمل کرده و مطمئن می‌شود که آب به درستی گرم می‌شود.
  • سنسورهای دما: ماشین لباسشویی ممکن است دارای سنسورهای دما دیگری نیز باشد که دمای آب را در نقاط مختلف دستگاه اندازه‌گیری می‌کنند. این سنسورها به ترموستات اطلاع می‌دهند که آب به درستی گرم می‌شود یا خیر و در صورت نیاز، تنظیمات را تغییر می‌دهند.
  • لوله‌ها و شیرها: لوله‌ها و شیرها برای جابجایی آب به طور معمول در سیستم گرمایشی ماشین لباسشویی استفاده می‌شوند. لوله‌ها آب را به المنت گرمایشی و سایر قسمت‌های سیستم گرمایشی می‌رسانند و شیرها برای کنترل جریان آب و تنظیم دمای آب استفاده می‌شوند.

این قطعات به طور کلی در سیستم گرمایشی ماشین لباسشویی وجود دارند و با همکاری یکدیگر، آب را گرم می‌کنند تا بتوانید لباس‌های خود را خیلی راحت شستشو دهید. پس وجود عیب یا خرابی در هر یک از قطعات این سیستم، باعث بروز مشکل عدم گرم شدن آب دستگاه خواهد شد. 

برای تشخیص سلامت یا خرابی هر یک از قطعاتی که ذکر شد، با نمایندگی تعمیرات لباسشویی مابه تماس بگیرید.

مشکل در سیستم گرمایشی و گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هنگام شستشو

مشکل در تنظیمات دستگاه

مورد بعدی که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شود، مشکل در تنظیمات دستگاه است.

دلیلی ساده و در عین حال دور از ذهن است. در برخی مواقع، ممکن است کاربر تنظیمات ماشین لباسشویی را به طور نادرست انجام دهد که همین امر موجب عدم گرم شدن آب می‌شود. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات دستگاه به درستی انجام شده است و دمای آب به درستی تنظیم شده است.

زمانی به این مورد فکر کنید که لباسشویی شما از همان ابتدای راه اندازی توانایی گرم کردن آب را ندارد. اگر دفترچه ی راهنمای دستگاه را دارید، آن را کامل بخوانید و روند شستشو را طبق دستورالعمل ها و راهنمایی ها انجام دهید.

مشکل در تنظیمات دستگاه

مشکل در شیر آب گرم

منطقی است که اگر آب گرم وارد لباسشویی نمی شود، مشکل در شیر آب گرم باشد.

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، 3 لوله ی انتقال آب به لباسشویی متصل است؛ یکی برای رساندن آب سرد به لباسشویی، یکی برای انتقال آب گرم به درون دستگاه و سومی هم برای تخلیه ی نهایی آب.

اگر شیر آب گرم که به ماشین لباسشویی وصل است دچار خرابی شود یا بسته شود، آب گرم نمی‌شود. در این صورت، شیر آب گرم را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آب به درستی به ماشین لباسشویی می‌رسد.

مورد دیگری نیز که ممکن است اتفاق افتد، این است که شیر آب گرم و سرد لباسشویی برعکس بسته شده اند.

مقالات مرتبط: آبگیری نکردن لباسشویی

مشکل در شیر آب گرم

سخن پایانی

به طور کلی، برای تشخیص و رفع مشکل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی، می‌توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید یا با تعمیرکار مجاز و تخصصی مابه تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی مانند هر دستگاه الکتریکی دیگر نیاز به بررسی دوره ای دارد. حتما این بررسی دوره ای را در دستور کار نگهداری درست از وسایل خانگی خود قرار دهید تا نهایتا زیان بیشتری را متحمل نشوید.

سوالات متداول

برای گرفتن راهنمایی و یا خدمات و رفع مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مابه با چه شماره ای تماس بگیریم؟

اگر برای دستگاه شما مشکلی ایجاد شده و قادر به رفع آن نیستید، می توانید با نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی مابه تماس حاصل فرمایید.

اگر موارد بالا را بررسی کردیم اما باز هم آب لباسشویی برای شستشو گرم نشد، مشکل از کجاست؟

ممکن است شیر ورودی آب سرد و گرم برعکس به لباسشویی متصل شده باشد.

هزینه ی تعویض هر یک قطعات سیستم گرمایشی لباسشویی مابه به چه صورت است؟

از آنجا که لباسشویی مابه مدل های متفاوتی دارد، برای اطلاع از هزینه ی دقیق، باید با شماره 22225007-021 تماس بگیرید و یا دستگاه شما به صورت حضوری بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی