نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

ارائه راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال

ارائه راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال

اکثر دستگاه‌ها از جمله یخچال با برق کار می‌کنند، از این رو درصدی از برق منزل شما به یخچال اختصاص داده می‌شود. اگر مصرف برق یخچال بالا باشد، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند و از لحاظ اقتصادی ممکن است دچار مشکل شوید. با ارائه راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال به راحتی می‌توانید مصرف برق را کاهش داده و در نهایت هزینه‌ ها را پایین آورید. اگر کمی دقت کنید تمامی یخچال‌هایی که در خانه و دوستان‌مان وجود دارند، دارای برچسب‌ هایی هستند. این برچسب‌ها، برچسب انرژی نام دارند و تفسیر دقیقی از سیستم کار این محصول را بیان می‌کنند. راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف برق یخچال وجود دارند که در ادامه این مطلب به بررسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

چند مورد از راهکارهای مهم جهت کاهش مصرف برق یخچال

یخچال از لوازم خانگی پرکاربرد است، علاوه بر اینها وجود آن در هر خانواده‌ای ضروری است. این محصول مانند دیگر لوازم برقی ساعت مشخصی کار نمی‌کند و کارکرد آن به صورت شبانه‌روزی است. زمانی که یخچال به صورت مداوم روشن باشد، مصرف انرژی برق نیز بالا می‌رود. البته رعایت نکات مهم در این زمینه بسیار عالی است و می‌تواند به طرز چشمگیری مصرف برق را کاهش دهد. برخی از نکات مهم برای کاهش برق یخچال عبارتند از:

  • توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید

تمامی محصولات از جمله یخچال دارای برچسب انرژی مصرف برق هستند. برچسب انرژی یخچال از چند رنگ تشکیل شده، بیشتر این برچسب‌ها از رنگ سبز شروع و با رنگ قرمز پایان می‌یابند. حروف انگلیسی از A شروع شده و تا G ادامه دارد. حرف A نشان دهنده کمترین میزان مصرف انرژی برق است و حرف G نیز نشان دهنده بیشترین میزان مصرف انرژی برق خواهد بود. معمولا یخچال‌هایی که مصرف انرژی پایینی دارند با حرف A شروع شده و رنگ آن نیز در اکثر مواقع سبز است. در هنگام خرید یخچال به این نکته توجه کنید، یخچال‌هایی که برچسب آن‌ها با رنگ سبز و حرف A شروع می‌شود دارای کمترین میزان مصرف انرژی هستند.

  • چیدن مواد غذایی و ظروف به شیوه صحیح و استاندارد

شاید فکر کنید چیدمان ظروف و مواد غذایی چه ربطی به کاهش مصرف برق دارد، اما باید بدانید در صورت چیدمان نادرست احتمال گردش هوا در یخچال بسیار پایین است. همین موضوع سبب می‌شود تا مصرف انرژی برق افزایش یابد. بهتر است فضای یخچال را بیهوده پر نکنید، گاهی با محصولاتی مانند مربا، رب گوجه فرنگی، ترشی جات، قوطی‌های کنسرو و قوطی‌های مربا فضای یخچال را بیهوده پر می‌کنیم. در حالی که نیازی به قرار گرفتن این محصولات در یخچال نیست.

  • انتخاب مکان مناسب برای یخچال

انتخاب مکان مناسب برای یخچال بسیار مهم است. در واقع با نصب آن در مناطقی که گرما وجود دارد احتمال داغ شدن یخچال و در نتیجه بالا رفتن انرژی مصرفی نیز زیاد است. بهتر است یخچال را دور از نور خورشید قرار دهید، علاوه بر اینها از اجاق گاز، آبگرمکن و شوفاژ نیز آن را دور نگه‌دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین جای مناسب یخچال

  • رعایت فاصله یخچال و میان دیوار

زمانی که یخچال به دیوار چسبیده باشد احتمال بالا رفتن مصرف انرژی برق نیز زیاد است. بنابراین بهتر است حدود ۱۰ سانتی متر میان دیوار و یخچال فاصله بگذارید. با فاصله دادن علاوه بر کاهش انرژی برق می‌توانید لوله‌ها پشت یخچال را نیز تمیز کنید، با اینکار انتقال هوا بهتر انجام خواهد شد و بدین ترتیب مصرف انرژی برق کمتر می‌شود.

رعایت فاصله یخچال و میان دیوار

  • انجام تنظیمات درجه حرارت به شیوه صحیح

تنظیم درجه حرارت یخچال یکی از موارد بسیار مهم است که به کاهش انرژی برق کمک فراوانی می‌کند. بهترین دما برای تمامی یخچال‌ها بین ۲ تا ۵ درجه سانتی گراد است، البته برخی افراد درجه یخچال را روی دمای بالاتر قرار می‌دهند. اما دمای استاندارد بین ۲ تا ۵ درجه است. برای فریزر نیز باید دمای مناسبی تنظیم کنید، دمای ۱۸- تا ۲٠- بهترین دما برای فریزر یخچال است.

  • تمیز کردن و برفک‌زدایی یخچال

برای کاهش مصرف انرژی برق یخچال را به طور منظم و در ماه تمیز کنید. زمانی که تمیز کردن یخچال را به تعویق می‌اندازید، میزان برفک در آن افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع سبب شده تا مصرف انرژی برق بالا رود.

  • عدم باز و بسته کردن مداوم درب یخچال

باز و بسته کردن درب یخچال به صورت مداوم آسیب‌هایی زیادی به آن وارد می‌کند که یکی از آن‌ها افزایش مصرف انرژی برق است. علاوه بر اینها طول عمر یخچال نیز کاهش یافته و پلاستیک‌های دور آن خراب خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکل راهکار بسیار ساده‌ای وجود دارد، فقط کافیست درب یخچال را در طول روز بیش از حد باز نکنید.

  • خاموش کردن یخچال در هنگام رفتن به مسافرت

زمانی که برای مدت طولانی به سفر خواهید رفت، نیازی به روشن ماندن لوازم برقی نیست. با روشن گذاشتن این لوازم علاوه بر ایجاد مشکلات دیگر هزینه برق افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است تا زمانی که در منزل نیستید لوازم برقی خاموش باشند.

نتیجه گیری

یخچال جزء لوازم ضروری هر آشپزخانه است و بدون آن نمی‌توان بیشتر مواد غذایی را در خانه نگه داشت. علاوه بر اینها در تابستان‌های گرم همه ما به آب سرد نیز داریم، از این رو وجود یخچال در هر خانه‌ای نیاز است. از آنجایی که یخچال همیشه باید به برق باشد نگرانی ما برای هزینه‌های برق نیز افزایش پیدا می‌کند. قبلا برخی از نکات مهم که به کاهش مصرف برق کمک می‌کنند را شرح دادیم، با رعایت آن‌ها می‌توانید بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی