نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز

آیا تا به حال با باز کردن درب یخچال فریزر خود، با انبوهی از ظروف و بسته بندی های نامرتب روبرو شده اید که پیدا کردن چیزی را دشوار می کند؟
شاید برایتان پیش آمده که به دلیل فاسد شدن مواد غذایی مجبور به دور ریختن آنها شده اید، یا طعم و مزه ی آنها به دلیل نگهداری نامناسب تغییر کرده باشد.
نگران نباشید! با چیدمان اصولی داخل یخچال فریزر می توانید به این مشکلات پایان دهید و از مواد غذایی خود به بهترین نحو استفاده کنید.
در این مقاله از نمایندگی جنرال الکتریک، به طور کامل نحوه چیدمان داخل یخچال را به شما آموزش خواهیم داد. و به شما خواهیم گفت که چگونه با مدیریت فضای یخچال فریزر و دسته بندی مناسب مواد غذایی، می توانید طراوت و کیفیت آنها را حفظ کنید و از فاسد شدن زودهنگام آنها جلوگیری کنید و به راحتی به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

چرا چیدمان یخچال مهم است؟

شاید در نگاه اول، چیدن مواد غذایی در یخچال کار ساده‌ای به نظر برسد. اما این چیدمان ظاهراً ساده، نقش مهمی در حفظ کیفیت، طعم و مزه، و حتی سلامت مواد غذایی شما دارد:
• ماندگاری مواد غذایی: هر قسمت از یخچال، دمای مخصوص به خود را دارد. با چیدمان درست مواد غذایی در جایگاه مناسب، می‌توانید از فاسد شدن زودهنگام آنها جلوگیری کرده و تازگی آنها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.
• سلامتی خانواده: برخی از مواد غذایی، مانند گوشت خام و میوه‌ها و سبزیجات، می‌توانند باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را به سایر مواد غذایی منتقل کنند. چیدمان اصولی یخچال به جداسازی این مواد و جلوگیری از آلودگی متقابل کمک می‌کند.
• صرفه‌جویی در هزینه: فاسد شدن مواد غذایی، به معنای هدر رفتن پول و سرمایه شماست. با چیدمان صحیح، می‌توانید از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
• دسترسی آسان: چیدمان منظم یخچال، نه تنها به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک می‌کند، بلکه یافتن مواد مورد نیاز را نیز آسان‌تر می‌کند. دیگر لازم نیست وقت خود را صرف جستجوی خوراکی‌ها در میان انبوهی از ظروف و بسته‌ها کنید.

نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر

اولین قدم برای چیدمان صحیح مواد غذایی، آشنایی با بخش‌های مختلف یخچال و دمای آنها است. هر کدام از این بخش‌ها، دمای مخصوص به خود را دارد و برای نگهداری مواد غذایی خاصی مناسب هستند:

بخش بالایی یخچال

این بخش نسبت به سایر بخش های یخچال، دارای دمای بالاتر و سرمایش کمتری می باشد. به همین دلیل برای نگهداری انواع مواد غذایی که به دمای معتدل و خنک تری نیاز دارند، مناسب است. مانند تخم مرغ، سس ها، انواع کنسروها و مرباها و … به طور کلی دمای معتدل و خنک این بخش از سرد شدن بیش از حد مواد غذایی و سفت شدن آنها جلوگیری می نماید.

بخش بالایی یخچالبخش میانی یخچال

این قسمت خنک ‌تر از قسمت بالایی است و برای نگهداری از اقلامی که به دمای سرد نیاز دارند، مانند غذاهای پخته شده، نان و لبنیات مناسب است.

بخش میانی یخچالبخش پایینی یخچال

این قسمت سردترین بخش یخچال است و برای نگهداری از اقلامی که باید در دمای پایین نگهداری شوند، مانند گوشت خام، ماهی، و میوه و سبزیجات تازه مناسب است.

بخش میانی یخچالدرب یخچال

گرم‌ ترین قسمت یخچال، درب آن است. این محل برای نگهداری اقلامی که نیاز به ماندگاری طولانی ندارند، بطری‌های سس و چاشنی، کره و مربا، آبمیوه و نوشیدنی‌های قوطی‌شده و داروها (در ظروف دربسته) مناسب است.

درب یخچالقفسه های فریزر یخچال

فریزر نیز به طور کلی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:
قسمت بالا: این قسمت با دمای حدود -12 درجه سانتی‌گراد، برای نگهداری از غذاهای منجمد آماده مصرف مانند بستنی، سبزیجات یخ‌زده و غذاهای آماده یخ‌زده مناسب است.
قسمت پایین: این قسمت با دمای حدود -18 درجه سانتی‌گراد، سردترین بخش فریزر است و بهترین مکان برای انجماد مواد غذایی تازه مانند گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات است.

قفسه های فریزر یخچالنکات کلیدی برای چیدمان یخچال فریزر

• جریان هوا را مسدود نکنید: از قرار دادن بیش از حد مواد غذایی در یخچال خودداری کنید تا جریان هوا به طور آزادانه در بین قفسه‌ها و کشوها گردش کند.
• از ظروف درب دار استفاده کنید: برای حفظ طراوت و طعم غذا، از ظروف درب دار یا کیسه‌های زیپ‌کیپ استفاده کنید.
• غذاهای گرم را قبل از قرار دادن در یخچال خنک کنید: قرار دادن غذاهای گرم در یخچال می‌تواند دمای آن را افزایش دهد و باعث فاسد شدن سایر مواد غذایی شود.
• از تاریخ انقضا و برچسب‌های “مصرف تا تاریخ” استفاده کنید: به طور مرتب تاریخ انقضا و برچسب‌های “مصرف تا تاریخ” را بررسی کنید و از مصرف غذاهای تاریخ گذشته خودداری کنید.
• به طور مرتب یخچال خود را تمیز کنید: برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و کپک، به طور مرتب یخچال خود را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای افزایش زمان ماندگاری موادغذایی در یخچال

نتیجه‌گیری

با چیدمان صحیح یخچال فریزر، می‌توانید به حفظ طراوت و طعم غذا برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کنید. همچنین می‌توانید از فاسد شدن زودهنگام غذاها جلوگیری کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله، می‌توانید از یخچال فریزر خود به طور بهینه استفاده کنید و از سلامت و طعم غذای خود لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین دما برای یخچال و فریزر چقدر است؟

دمای ایده‌آل برای یخچال بین 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد و برای فریزر بین 18- درجه سانتی‌گراد است.

چه غذاهایی را نباید در یخچال نگهداری کرد؟

سیب‌زمینی، پیاز، سیر، نان، گوجه فرنگی، موز و آووکادو از جمله غذاهایی هستند که بهتر است در دمای اتاق نگهداری شوند.

چگونه می‌توان از بوی بد یخچال جلوگیری کرد؟

• به طور مرتب داخل یخچال را تمیز کنید.
• از ظروف درب‌دار یا کیسه‌های فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید.
• از یک ظرف کوچک جوش شیرین یا قهوه در یخچال برای جذب بو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی