نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

فن سنسوردار ساید

فن سنسوردار ساید جنرال الکتریک

ساید بای سایدها و یخچال‌های جنرال الکتریک از فن‌هایی استفاده می‌کنند که از دو نوع سنسوردار و معمولی هستند. البته در نظر داشته باشید که فن‌های سنسوردار دارای مزیت‌های بیشتری هستند، که از جمله مزیت‌های آن‌ها می‌توان به حفظ محیط زیست و مصرف کمتر انرژی از طریق صرفه جویی در مصرف برق، طول عمر مفید بیشتر، کیفیت و کارآمدی بالاتر و ساییدگی کمتر اشاره کرد.

از این گذشته، فن‌های یخچال فریزر جنرال الکتریک در هنگام کار در مقایسه با سایر فن‌ها صدای بسیار کمتری تولید می‌کنند. در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک می‌خواهیم در مورد فن سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک با شما صحبت کنیم.

وظیفه فن سنسوردار ساید جنرال الکتریک

فن سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک وظیفه رساندن سرما از قسمت فریزر به قسمت یخچال را دارد. این فن بر اثر استفاده مداوم مستهلک می‌شود و در نهایت می‌سوزد. چنان‌چه این فن سنسوردار جنرال الکتریک به موقع تعویض نشود، می‌تواند به بُرد اصلی دستگاه آسیب برساند. از جمله علائم نیم سوز بودن فن سنسوردار یخچال جنرال الکتریک می‌توان به صدای وزوز آن اشاره کرد.

اگر فن سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک شما صدای زیادی دارد، این قسمت را بخوانید

صدای ناهنجار و بلند می‌تواند یکی از مهمترین مشکلات یک ساید بای ساید باشد. یخچال فریزر یا ساید بای ساید به دلیل آن که به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند، می‌توانند با صدای آزار دهنده خود خاطر همه اهل منزل را آشفته کنند.

برای برطرف کردن صدای آزار دهنده ساید ‌بای ‌ساید ابتدا باید منشاء صدا شناسایی شود تا بتوان به درستی آن را برطرف کرد. این کار را از یک تکنسین متخصص بخواهید. به طور کلی یکی از مهمترین دلایل صدای ناهنجار ساید بای ساید جنرال الکتریک می‌تواند صدای ناشی از فن سنسوردار آن باشد.

چرا فن سنسوردار جنرال الکتریک صدای ناهنجار تولید می‌کند؟

فن های سنسوردار ساید جنرال الکتزیک در برخی از مواقع از خود صدا هایی تولید می کنند که خوشایند به نظر نمی رسند و موجب آزار اطرافیان می شود. دلایل مختلفی موجب ایجاد صدا در فن های سنسوردار می شود که در ای بخش قصد داریم به بررسی هریک از این موارد بپردازیم.

به خاطر داشته باشید که برطرف سازی موارد گفته شده در این بخش باید توسط تعمیرکار ساید بای ساید جنرال الکتریک مورد بررسی قرار گیرد تا تمامی نواقص ایجاد شده به صورت کامل برطرف گردند.

چرا فن سنسوردار جنرال الکتریک صدای ناهنجار تولید می‌کند؟

1) ایجاد برفک در اطراف اواپراتور

برفک زدن در اطراف اواپراتور مهمترین دلیل صدای ناهنجار یخچال جنرال الکتریک است. اگر درب ساید بای ساید را بیش از اندازه باز بگذارید، بلورهای برف در اطراف اواپراتور تشکیل می‌شود. البته هر گونه اختلال در سامانه دیفراست، اختلال در عملکرد المنت حرارتی و اختلال در ترموستات نیز موجب برفک زدن اطراف اواپراتور خواهند شد.

وظیفۀ اصلی اواپراتور گردش هوا در داخل یخچال است و اگر تولید برفک در اطراف آن همچنان ادامه پیدا کند، می‌تواند عملکرد آن را با اختلال مواجه کند و یخچال خنک نشود و به گرمی برود. البته امروزه دیفراست اتوماتیک برفک زدگی اطراف اواپراتور را برطرف می‌کند.

2) خراب شدن فن اواپراتور داخل کابین دستگاه

یکی دیگر از مهمترین علل صدای زیاد یخچال فریزر جنرال الکتریک، خراب شدن فن اواپراتور آن است. بدین صورت که فن فریزر در قسمت فریزر با اختلال مواجه می‌شود و اجازه ورود سرما به داخل یخچال را نمی‌دهد. چنان‌چه فن اواپراتور خراب شود، روند ورود سرما به یخچال کاهش پیدا می‌کند و کم کم صدای ناهنجار از بخش فریزر شنیده می‌شود. فن سنسوردار جنرال الکتریک یکی از بهترین فن‌ها برای کاهش صدای یخچال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کار نکردن فن یخچال جنرال الکتریک

3) چیدمان نادرست مواد غذایی در داخل یخچال

اگر مواد غذایی به صورت اصولی در داخل فریزر چیده نشوند، صدای زیادی از داخل فریزر به گوش می‌رسد. برای بررسی این موضوع خودتان می‌توانید دست به کار شوید. لذا در چیدن مواد غذایی در داخل فریزر ترتیب یخ بستن آنها و میزان دسترسی و فراوانی مصرف آنها را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که اگر مواد غذایی به درستی در فریزر چیده نشوند، می‌توانند به بخش جلوی کابین فشار وارد کنند و صدای زیادی به همراه داشته باشند.

4) خراب شدن فن کندانسور

در صورت شنیدن صدای زیاد از ساید بای ساید جنرال الکتریک می‌توانید به خراب بودن فن کندانسور یا فن کنار موتور هم مشکوک شوید. برای این منظور فن سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک یکی از بهترین انواع فن برای ساید جنرال الکتریک می‌باشد. فراموش نکنید که اگر فن موتور اواپراتور خراب شود، باید به سرعت نسبت به برطرف شدن ایراد آن اقدام شود؛ در غیر این صورت قطعات دیگر دستگاه نیز خراب خواهند شد.

5) گیر کردن پروانه به پانل جلوی دستگاه

پروانه ساید بای ساید یکی از بخش‌های مهم این دستگاه است که اگر به بخش جلویی دستگاه گیر کند، نمی‌تواند به خوبی حرکت کند. لذا باعث ایجاد صدای زیاد در داخل دستگاه می‌شود.

6) بروز ایراد در اتصالات موتور ساید بای ساید جنرال الکتریک

موتور ساید بای ساید جنرال الکتریک بر روی بدنه آن نصب شده است که با استفاده از محافظ فلزی در برابر ضربه حفاظت می‌شود. در این بخش لاستیک‌های لرزه‌گیر قرار گرفته‌اند که با لرزش‌های داخل کمپرسور مقابله می‌کند. اگر این لاستیک‌ها دچار فرسودگی شوند، صدای زیادی از موتور شنیده خواهد شد. برای این منظور باید با یک آچارکشی ساده و تهیه لاستیک‌های جدید صدای دستگاه را کاهش داد.

چگونگی تعویض فن سنسوردار ساید جنرال الکتریک

چگونگی تعویض فن سنسوردار ساید جنرال الکتریک

  • تمام فضاها و قفسه‌های دستگاه را از مواد غذایی خالی کنید.
  • دستگاه باید از برق کشیده شده باشد و برفک‌های موجود در آن آب شده باشند.
  • پشت دستگاه که به وسیلۀ پایه محکم شده است را جدا کنید.
  • جداسازی موتور نگهدارنده فن را انجام دهید.
  • گیره‌های نگهدارنده فن را باز کنید و تیغه‌های آن را نیز جدا کنید. حالا فن معیوب به طور کامل برداشته می‌شود و می‌توانید فن سنسوردار جدید را جایگزین آن کنید و طبقه‌های آن را به موتور وصل کرده و فشار دهید تا سر جای خود قرار گیرد.
  • قاب پشت دستگاه را قرار دهید و محکم کنید.
  • حالا قفسه‌ها، طبقه‌ها و مواد غذایی را در جای خود قرار دهید و برق دستگاه را وصل و یخچال را روشن نمایید.

سخن پایانی

فن سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک به عملکرد منظم دستگاه، کاهش مصرف انرژی، افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش سر و صدای دستگاه کمک می‌کند. امروزه فن های سنسوردار جنرال الکتریک از این قابلیت برخوردارند که ضریب اطمینان ساید بای ساید شما را به طور چشمگیری افزایش دهند. به منظور تعویض فن سنسوردار جنرال الکتریک بهتر است با کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه عوارض جانبی نسبت به تعویض سنسوردار ساید بای ساید جنرال الکتریک اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی