نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

دلایل بوی بد یخچال فریزر

عمده ترین دلایل بوی نامطبوع یخچال فریزر

شما با اشتهای زیاد درب یخچال فریزر خود را باز میکنید ولی بوی بدی که به مشامتان میخورد اشتهای شما را کور میکند.بوی بد یخچال یکی از مشکلات رایج در هر آشپزخانه‌ای است و همیشه نمی توان مواد غذایی را عامل ایجاد بوی بد یخچال در نظر گرفت. هر یخچالی با هر برندی ممکن است بوی بدی از خود تولید کند. در این پست می‌خواهیم شما را با عوامل گوناگون ایجاد بوی بد یخچال آشنا کنیم و سپس به راه حل های مناسب و موئثر آن اشاره کنیم.

عوامل ایجاد بوی بد یخچال

عوامل ایجاد بوی یخچال بسیار متنوع است و خیلی به مواد غذایی که در آن قرار میدهید مربوط میشود ولی ما درزیر سعی کردیم علل فنی را نیز ذکر کرده و مهمترین دلایل بوی نامطبوع یخچال فریزر را بیان کنیم.

1. ایجاد نقص فنی در موتور یخچال

موتور یخچال یکی از قسمت‌هایی از آن است که می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود. در واقع اگر هواگیری موتور به صورت استاندارد نباشد، موتور دچار نارسایی و نقص عملکردی می‌شود و انتشار بوی گاز یخچال به خودی خود می‌تواند بوی نامطبوعی را به محیط وارد کند. بنابراین از مسیرهای هوایی تهویه درست موتور یخچال اطمینان حاصل کنید.

2. مواد غذایی داخل یخچال

قرار گرفتن طولانی مدت آب، مایعات  و غذاهای آبکی بر روی سطوح سرد داخل یخچال به مرور زمان باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. غذاهای فاسد شدۀ داخل یخچال نیز به مرور زمان بوی کمی از خود ایجاد خواهند کرد.

غذاهای چرب نیز از توانایی بالایی برای ایجاد بوی بد در داخل یخچال برخوردارند.

3. خاموش ماندن طولانی مدت یخچال

به تجربه ثابت شده است که چنانچه یخچال فریزر بیش از ۷۲ ساعت کار نکند و خاموش بماند، کم کم بوی بدی از آن بلند می‌شود؛ چرا که هوای داخل آن گرم شده و مواد غذایی شروع به فاسد شدن می‌کنند. بدین ترتیب گاز موجود در فضای پشت یخچال هم خراب می‌شود و در ایجاد بوی نامطبوع دخالت می‌کند.

4. نقش جنس یخچال در تولید بوی بد

جنس پلاستیک مقاومی که برای دیوارهای داخلی یخچال استفاده می‌شود، بوی مواد غذایی را به خود جذب می‌کند و به همین دلیل در بلند مدت باعث ایجاد بوی بدی می‌شود که تا با خارج شدن مواد غذایی از یخچال نیز این بو برطرف خواهد شد و حتماً باید یخچال کاملاً تمیز شود.

5. نقش عملکرد قطره چکان یخچال

قطره چکان یخچال وسیله‌ای است که رطوبت اضافی یخچال را جذب و با سرد کردن آن به سرمایش بیش از پیش یخچال کمک می‌کند. اگر قطره چکان خراب شود، رطوبت داخل یخچال افزایش پیدا می‌کند و به مرور زمان تبدیل به یک عامل ایجاد بوی بد خواهد شد. برای  پیشگیری از این بوی بد، سینۀ یخچال که مخصوص قطره چکان آن است را پیدا کنید و آن را از یخچال خارج کرده و به خوبی بشویید.

6. دیر تمیز کردن یخچال فریزر

به طور کلی برای یخچال فریزر خود برنامه تمیز کاری تدوین کنید. بهترین فاصله زمانی برای تمیز کردن یخچال فریزر هر دو هفته یک بار است؛ که این عملیات مشتمل بر تمیز کردن جدارۀ داخلی یخچال به همراه طبقه‌ها و داخل درب آن و سپس محیط بیرونی یخچال می باشد.

حتماً برای تمیز کردن یخچال آن را از برق بکشید و از ایجاد تکان های شدید در آن بپرهیزید.

در نهایت برای خوشبو شدن محیط داخل یخچال، از خوشبو کننده‌های گیاهی به ویژه میوه‌های طبیعی استفاده کنید.

دیر تمیز کردن یخچال فریزر

راهکارهای مربوط به رفع بوی بد یخچال خاموش

اگر بنا به هر دلیل ناچار به خاموش گذاشتن یخچال خود در یک مدت طولانی هستید، حتماً محتویات داخل آن را خالی و تمام بدنۀ داخلی یخچال را تمیز کنید. برای دفع بوی بد یخچال نیز از مواد جاذب بو در چند جای یخچال استفاده کنید. برای این منظور ما به شما چند برش لیمو ترش، پودر قهوه، جوش شیرین و زغال فعال را توصیه می‌کنیم. با این کار بوی بد یخچال خاموش شما از بین می‌رود و بوی بهترین جایگزین آن می‌شود.

راهکارهای مربوط به دفع بوی بد یخچال روشن

گاهی اوقات مواد غذایی ریخته شده در زیر یا پشت یخچال نیز می‌توانند عامل انتشار بوی بدی باشند که شما به اشتباه فکر می‌کنید از داخل یخچال است. لذا در زمان تمیز کردن یخچال، حتماً پیرامون، زیر و پشت یخچال را نیز بررسی کنید و اگر متوجه مواد غذایی ریخته شده در آنجا شدید، آنها را جمع آوری کنید.

1. شوینده ها و مواد خوشبو کننده

از خوشبو کننده‌های ویژه داخل یخچال استفاده کنید. برای این منظور ابتدا با یک دستمال خشک و تمیز و مواد شوینده غیر شیمیایی، مثلاً آب ولرم، محیط داخل دستگاه را تمیز کرده و از خوشبو کننده‌های ویژه برای آن استفاده کنید. خوش بو کننده های زیادی با برندهای متنوع در بازار وجود دارد که دست شما را برای انتخاب باز میگذارند، هم از نظر رایحه ی مختلف هم از نظر برند های ایرانی و خارجی.

شوینده ها و مواد خوشبو کننده

2. تمیز کردن موتور یخچال

موتور یخچال را باید حساس ترین و مهم ترین قسمت یخچال قلمداد کرد که نیاز به فضای کافی برای هواگیری و هوادهی دارد.

  • در زمان تمیز کردن موتور یخچال حتماً باید دستگاه را از برق بکشید تا هیچ خطر جانی شما را تهدید نکند.
  • بهتر است برای زدودن گرد و غبار و پرزی که در اطراف موتور یخچال تجمع می‌کند، از لوله جاروبرقی با سر باریک و مخصوص استفاده کنید تا هیچ گونه آلودگی در اطراف آن باقی نماند.
  • به طور کلی فرایند تمیز کردن یخچال فریزر، مهم‌ترین عامل مؤثر در جلوگیری از ایجاد بوی بد در آن به حساب می‌آید.

جمع بندی

ما دراین مقاله سعی داشتیم عمده ترین دلایل بوی بد یخچال و راهکارهای مناسب آنرا به شما ارائه کنیم، ولی در صورت بر طرف نشدن مشکل و هرگونه ابهام و سوالی میتوانید در هز ساعت از ۲۴ ساعت شبانه روز با ما تماس حاصل فرمایید، تا همکاران ما در بخش پشتیابانی شما را راهنمایی کنند. همچنین میتوانید در صورت نیاز به یک تعمیرکار با تعمیرگاه مرکزی یخچال جنرال الکتریک تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن یک تعمیرکار نجرب را به محل شما ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی