نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت تکان خوردن لباسشویی پروفایل

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در مورد ماشین‌های لباسشویی مشاهده می شود، تکان خوردن و حرکت کردن دستگاه از جای اصلی خود است. این اتفاق معمولاً در آخرین مراحل شستشو اتفاق میافتد که موتور با دور تند در حال کار کردن است تا به خشک کردن لباس‌ها کمک کند. این مشکل تقریباً هیچ ارتباطی با کیفیت و نوع برند تولید کننده ماشین لباسشویی شما ندارد و در تمامی برندها اتفاق می‌افتد. در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی مجاز تعمیرات پروفایل می‌خواهیم به دلایلی که باعث لرزش و تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی می‌شوند، بپردازیم و راه‌کارهای پیشگیری از آن را برای شما توضیح دهیم.

هشدار: تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی و حرکت کردن آن از جای خود نه تنها می‌تواند باعث بروز خسارت و اختلال در عملکرد شستشوی لباس شود، بلکه می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های جانی هم بشود.

چرا ماشین لباسشویی تکان می خورد؟

تکان خوردن ماشین لباسشویی در عملکرد کلی دستگاه تأثیر منفی به همراه دارد؛ و از این گذشته باعث آلودگی صوتی و لرزش‌های خطرناک نیز می‌شود. گاهی اوقات قرار گرفتن غیر استاندارد لباس‌ها در داخل دیگ ماشین لباسشویی و عدم توجه به استاندارد وزنی در قرار دادن لباس‌ها در داخل دستگاه می‌تواند باعث بروز لرزش‌های شدید دستگاه شود. اما به طور کلی در این قسمت قصد داریم تا مهم ترین دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی پروفایل شما را مورد بررسی قرار دهیم:

جهت تعمیر لباسشویی خود در نمایندگی تعمیرات لباسشویی پروفایل با شماره 02122225007 تماس حاصل نمایید.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی پروفایل

یکی از مهم‌ترین دلایل تکان‌های شدید ماشین لباسشویی پروفایل تراز نبودن دستگاه و عدم استقرار صحیح آن است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در زمان راه اندازی ماشین لباسشویی حتماً با استفاده از یک تراز مهندسی میزان تراز بودن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده ناترازی، با تنظیم پایه‌های زیر دستگاه، محورهای عمودی و افقی آن را به‌طور کامل تنظیم نمایید. در صورت نیاز می‌توانید از تخته‌ استفاده کنید. چون قرار گرفتن چوب و مصنوعات چوبی نقش بسیار مهمی در کاستن از لرزش و ایجاد صدا در دستگاه دارد. البته قرار گرفتن کفپوش در زیر دستگاه نیز احتمال لرزش آن را کاهش می‌دهد.

2. بی توجهی به کمترین و بیشترین ظرفیت ماشین لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید، ماشین لباسشویی دارای یک تحمل وزن خاصی برای بارگیری لباس‌ها است که پر کردن دستگاه با ظرفیت بیش از حد تعیین شده آن می‌تواند گذشته از لرزش و تکان‌های شدید، در بلند مدت کاهش عمر مفید دستگاه را نیز به همراه داشته باشد.

البته توصیه می‌شود که همیشه از وزن تعبیه شده بر روی دستگاه مقدار کمتری در محفظه آن قرار دهید تا لرزش ماشین لباسشویی شما باز هم کاهش پیدا کند. البته از سوی دیگر توجه داشته باشید که همان‌گونه که بارگذاری بیش از حد لباس در داخل ماشین لباسشویی می‌تواند برای دستگاه مضر باشد، قرار گرفتن لباس‌ها با کمتر از ظرفیت وزنی هم احتمال آسیب دیدن ماشین لباسشویی پروفایل را به همراه دارد.

3. متعادل کردن بار داخل محفظه ماشین لباسشویی پروفایل

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث لرزش و حرکت ماشین لباسشویی پروفایل شما شود، عدم رعایت تعادل در قرار گرفتن مواد داخل مخزن ماشین لباسشویی می‌باشد. به عنوان مثال حوله و پتوها زمانی که مورد آبگیری قرار می‌گیرند، وزن بسیار سنگینی پیدا می‌کنند و مثل یک توده پارچه‌ای سفت در یک گوشه از مخزن لباسشویی به گونه‌ای حرکت می‌کنند که جنبه لگد زدن به محفظه بیرونی ماشین لباسشویی را پیدا می‌کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که محصولات سنگینی مثل پتو و ملافه‌ها را هرگز به تنهایی در داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. بلکه در لابلای آنها از لباس‌های دیگر یا حوله‌های کوچک نیز استفاده کنید تا عملاً امکان گلوله شدن پتو و حوله‌ها برطرف شود.

4. تنظیم نبودن پایه های زیر ماشین لباسشویی پروفایل

اگر پایه‌های زیر ماشین لباسشویی شما تنظیم نشده باشند، فارغ از هر کیفیت و برندی که باشند، در زمان روشن بودن و به ویژه در زمانی که موتور روی دور تند کار می‌کند، با تکان‌های شدید مواجه می‌شود. برای تنظیم کردن اصولی پایه‌ها از یک تراز مهندسی کمک بگیرید و با تقسیم کردن نیروهای لنگری بین چهار پایه تنظیم کنندۀ زیر دستگاه، از آسیب دیدن کلی دستگاه جلوگیری به عمل آورید.

5. فرسوده شدن کمک فنر ضد لرزش ماشین لباسشویی پروفایل

یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در ماشین‌های لباسشویی اتومات امروزی، کمک فنر است. معمولاً دستگاه‌های ماشین لباسشویی پروفایل که از کیفیت بالایی برخوردارند، پس از گذشت ۵ تا ۷ سال باید مورد تعویض کمک فنر قرار بگیرند. کمک فنر در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته و اگر فرسوده شود، باعث لرزش و تکان‌های شدید ماشین لباسشویی خواهد شد. زمانی که کمک فنرهای ماشین لباسشویی پروفایل نیاز به تعویض دارند، حتماً این کار را از یک تعمیرکار مجرب بخواهید.

6. فرسوده شدن فنرهای دیگ ماشین لباسشویی پروفایل

هرگونه فرسودگی و آسیب دیدگی فنرهای اطراف دیگ ماشین لباسشویی پروفایل می‌تواند باعث تکان‌های شدید و لرزش‌های آن شود. چون این فنرها به مرور زمان نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می‌کنند. لذا اگر بابت تراز بودن ماشین لباسشویی پروفایل اطمینان دارید، موضوع فرسوده شدن فنرهای دیگ ماشین لباسشویی پروفایل را با دقت پیگیری کنید.

7. تخلیه نشدن صحیح آب مخزن

اگر آب داخل ماشین لباسشویی پروفایل شما به درستی تخلیه نشود، می‌تواند با لنگر انداختن خود باعث لرزش و تکان‌های شدید دستگاه شود. چون آب درون ماشین لباسشویی وزن زیادی دارد و اگر به طور کامل تخلیه نشود، باعث لرزش دستگاه خواهد شد. چنان‌چه ماشین لباسشویی پروفایل شما در سامانه تخلیه پساب مشکل خاصی نداشته باشد، معمولاً این ایراد ناشی از لوله خروجی آن خواهد بود.

8. نقص فنی در بردهای الکترونیکی ماشین لباسشویی پروفایل

تمامی ماشین‌های لباسشویی دارای برد الکترونیکی هستند که در واقع فرمانده و مغز اصلی دستگاه می‌باشد. اگر برد ماشین لباسشویی آسیب ببیند، دستگاه تعادل خود را از دست می‌دهد و تکان‌های شدیدی را تجربه می‌کند. برای تشخیص صحت عملکرد برد ماشین لباسشویی پروفایل حتماً از متخصص آموزش دیده استفاده نمایید.

9. باز نشدن پیچ ترنسلیت یا پیچ ترانسفر دستگاه

پیچ ترنسلیت یا پیچ ترانسفر مخصوص ماشین‌های لباسشویی سامسونگ، ال‌جی، دوو و بوش است و در ماشین لباسشویی پروفایل وجود ندارد. لذا لزومی به مطرح کردن این موضوع در مورد ماشین لباسشویی پروفایل نیست.

استفاده از پد ضد لرزش در ماشین لباسشویی پروفایل

یک روش دیگر برای رفع لرزش زیاد ماشین لباسشویی استفاده از پد یا لاستیک ضد لرزش است. این پد را می‌توانید خریداری کنید و در زیر پایه‌های ماشین لباسشویی قرار داده و فیکس نمایید.
مراحل نصب پد ضد لرزش در زیر ماشین لباسشویی پروفایل:

  1. ماشین لباسشویی را بلند کنید و مکان دقیق پایه‌ها را مشخص نمایید.
  2. بهتر است که زمین تمیز باشد. چون قرار است این پدها به زمین بچسبند.
  3. پدهای لاستیکی را به محل مورد نظر بچسبانید و به مدت یک دقیقه محکم فشار دهید.
  4. حالا دستگاه را بلند کنید و پایه‌های آن را در محل فرورفتگی پدها قرار دهید.

بدین ترتیب در زمان شستشوی لباس‌ها با صداهای مزاحم و لرزش‌های شدید مواجه نخواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بیان یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین‌های لباسشویی اشاره کردیم: لرزش و تکان‌های شدید ماشین لباسشویی پروفایل. حتی اگر به اعصاب خود مسلط باشید، بنا به دلایل فنی نباید از کنار این موضوع به راحتی بگذرید. چرا که تکان‌های شدید ماشین لباسشویی گذشته از آسیب‌های فنی به خود دستگاه می‌تواند خسارت های مالی و احتمالاً جانی برای اطرافیان شما به همراه داشته باشد. لذا در صورتی که موفق به عیب یابی و برطرف کردن دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی پروفایل خود نشدید، بهتر است برای این کار از تعمیرگاه های مجاز و افراد مجرب و آموزش دیده دعوت به بازدید فنی و برطرف کردن ایراد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی