نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت تخلیه نکردن لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم برقی در خانه‌های امروزی است. تصور کنید که بعد از یک روز پرمشغله، لباس‌هایتان را داخل ماشین لباسشویی می‌گذارید و منتظر شستشوی آن‌ها هستید، اما ناگهان متوجه می‌شوید که آب در دیگ باقی مانده و تخلیه نمی‌شود! این اتفاق می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و حسابی شما را کلافه کند.

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات لباسشویی وایت هاوس، به بررسی 10 علت رایج تخلیه نکردن لباسشویی و راه حل‌های رفع آن‌ها می‌پردازیم.

چرا آب لباسشویی تخلیه نمی شود؟

اگر احساس می‌کنید که ماشین لباسشویی شما آب حاصل از شستشوی لباس ها را به درستی تخلیه نمی‌کند، می‌توانید به یکی از موارد زیر مشکوک شوید و آن را مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته باشید که مواردی که در این بخش به بررسی و تحلیل هریک از آنها می پردازیم، موارد تخصصی بوده که تنها برخی از آنها توسط خود شما قابل برطرف شدن است. برای برطرف سازی موارد تخصصی باید با یک تکنسین متخصص تماس حاصل نمایید تا به صورت دقیق تمامی آنها را برطرف نماید.

1. مسدود شدن شلنگ تخلیه یا بروز هر گونه اختلال

در عملکرد فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی اگر ماشین لباسشویی به خوبی تخلیه نمی‌کند، این می‌تواند ناشی از گرفتگی در مسیر خروج آب باشد. حال این گرفتگی می‌تواند به صورت تاب خوردگی و خم شدن شلنگ باشد و یا به صورت مسدود شدن راه خروجی به دلیل وجود آشغال و پرز در پشت فیلتر. توجه داشته باشید که قطعات ریز لباس ممکن است در ماشین لباسشویی گیر کنند و خود را به پشت پمپ تخلیه برسانند. لذا فیلتر تخلیه دچار اختلال در عملکرد می‌شود و آب به راحتی از آن عبور نمی‌کند. اگر با چنین مشکلی مواجه شوید، می‌توانید فیلتر پمپ را از دستگاه خارج و با استفاده از یک مسواک آن را تمیز کنید.

چرا پمپ لباسشویی تخلیه نمی کند؟

  1. گیر کردن پرز یا اشیای ریز در داخل پمپ
  2. عدم صدور فرمان برد ماشین لباسشویی یا تایمر برای تخلیه آب
  3. خرابی یا شکستگی پره های پمپ تخلیه
  4. اختلال در عملکرد موتور پمپ تخلیه

2. مناسب نبودن ارتفاع لوله تخلیه لباسشویی

برخی اوقات تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به واسطه خراب بودن خود دستگاه نیست؛ بلکه ارتفاع لوله تخلیه که در دیوار خانه تعبیه شده است، متناسب با ماشین لباسشویی شما انجام نشده است. در این صورت دستگاه نمی‌تواند آب را به وسیله شلنگ به سمت بالا انتقال دهد. همچنین اگر ارتفاع لوله خیلی پایین باشد نیز آب نمی‌تواند به بیرون تخلیه شود و پس از پمپاژ دوباره وارد دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. در هر حال این آب کثیف که همراه با کف و مواد شوینده در داخل دیگ ماشین لباسشویی شما باقی مانده است، اجازه شستشوی کامل لباس ها را نمی‌دهد. لذا در زمان نصب ماشین لباسشویی وایت هاوس ارتفاع لوله تخلیه دیوار را بررسی کنید.

2. مناسب نبودن ارتفاع لوله تخلیه لباسشویی

3. استقرار نامناسب لباس ها در داخل ماشین لباسشویی

اگر لباس‌ها به طور مناسب و به صورت متقارن در داخل لیگ ماشین لباسشویی چیده نشوند، به یک طرف جمع می‌شوند و تعادل دستگاه را به هم می‌زنند. برای جلوگیری از این وضعیت، ضمن حفظ وزن مورد نیاز لباس در ماشین لباسشویی وایت هاوس خود (که معمولاً بر روی بدنه دستگاه و دفترچۀ دستورالعمل آن قید شده است)، از اقلام دیگری هم استفاده کنید تا دیگ ماشین لباسشویی شما از وضعیت غیر متعادل خارج شود و تمامی سیکل شستشو به طور کامل انجام شود. مادام که سیکل شستشوی شما کامل نشود، آب ماشین لباسشویی نیز تخلیه نخواهد شد.

4. اختلال در عملکرد میکروسوئیچ درب

در زیر درب ماشین‌های لباسشویی، یک کلید پلاستیکی کوچک تعبیه شده است، که نقش یک سنسور را بازی می‌کند و بسته شدن، باز شدن یا شروع فرایند شستشو را به برد اصلی دستگاه گزارش می‌دهد. اگر سوئیچ مذکور خراب شود، دستگاه نمی‌تواند به درستی آب خود را تخلیه کنید.

مقالات مرتبط: چگونه میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

5. خراب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی ماشین های لباسشویی حکم فرمانده دستگاه را دارد؛ زیرا فرمان اجرای تمامی وظایف ماشین لباسشویی را به قطعات مربوطه ابلاغ می‌کند. اگر بنا به هر دلیل برد الکترونیکی، فرمان مربوط به تخلیه آب را به درستی صادر نکند، نشان دهنده خراب بودن یک قطعه در سیکل تخلیه ماشین لباسشویی است که باید به آن رسیدگی شود.

6. استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد

استفاده از هر نوع مواد شوینده غیر استاندارد و یا ریختن بیش از اندازه پودر در داخل جاپودری ماشین لباسشویی، هر دو می‌توانند منجر به تولید کف بیش از حد در داخل ماشین لباسشویی شوند. به همین دلیل ماشین لباسشویی برای تخلیۀ این حجم غیرمتعارف از کف با اختلال مواجه خواهد شد. لذا تخلیه آب به خوبی از آن صورت نمی‌گیرد.

6. استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد

7. بسته بودن لوله فاضلاب خانه

بروز هر گونه ایراد در شبکه تخلیۀ فاضلاب خانه نیز می‌تواند تخلیه پساب ماشین لباسشویی را با اختلال مواجه کند. در این صورت نیز ماشین لباسشویی نمی‌تواند پساب خود را به درستی تخلیه کند.

8. فرسودگی و یا خرابی تسمه پمپ

در ماشین‌های لباسشویی قدیمی پمپ ها دارای تسمه هستند. اگر این تسمه دچار آسیب ‌دیدگی و فرسایش شود، تخلیه آب به خوبی صورت نمی‌گیرد و آب در داخل دیگ ماشین لباسشویی جمع می‌شود.

9. خرابی هیدروستات

هیدروستات، وظیفه دارد که سطح آب داخل دیگ لباسشویی را کنترل کند. اگر هیدروستات خراب شود، ممکن است لباسشویی بیش از حد آبگیری کند و در نتیجه، آب تخلیه نشود. برای رفع این مشکل، باید هیدروستات توسط یک تعمیرکار ماهر تعویض شود.

10. نقص فنی در برنامه شستشو

در برخی موارد، ممکن است نقص فنی در برنامه شستشو باعث عدم تخلیه آب شود. برای رفع این مشکل، باید برنامه شستشو را دوباره تنظیم کنید یا از برنامه دیگری استفاده کنید.

روش های برطرف کردن ایراد عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی 

در هنگام مواجهه با عدم تخلیه درست آب از ماشین لباسشویی، اگر ماشین لباسشویی شما از مدل‌های جدید باشد، این ایراد را می‌توانید به صورت کدهای خطای مربوط به هر نقص، بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده کنید. البته گاهی اوقات ریست کردن ساده دستگاه می‌تواند مشکل را برطرف کند؛ که در این صورت باید حتماً مطابق با مطالب گفته شده در دستورالعمل راهنمای ماشین لباسشویی عمل کنید.

سخن پایانی

یکی از ساده ترین ایرادات ماشین های لباسشویی ، ایراد در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی است. در این مقاله کوشیدیم تا شما را با دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و روش های پیشگیری از آن آشنا کنیم. زمانی که با چنین ایرادی مواجه می‌شوید، ضمن حفظ خونسردی خود چند مورد ساده که در این مقاله به آن اشاره شد را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که احساس کردید مشکل فنی از داخل دستگاه ماشین لباسشویی است، حتماً با تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی وایت تماس بگیرید تا مداخله بیجا باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی