نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت اصلی صدای زیاد جاروبرقی چیست؟

صدای زیاد جاروبرقی مابه

صدای زیاد جاروبرقی مابه ممکن است از آن دسته مشکلاتی باشد که اخیرا با آن مواجه شده اید و به صورت ناگهانی جاروبرقی شما در هنگام کار صدای بسیار زیادی تولید می کند.

مابه یکی از برندهای معروف در زمینه تولید جاروبرقی است. این برند با توجه به کیفیت بالا و قابلیت های منحصر به فرد جاروبرقی های خود، جایگاه بسیار خوبی در بازار پیدا کرده است.

جاروبرقی های برند مابه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مواد با کیفیت، توانسته اند عملکرد بسیار قوی و بهینه ای را ارائه کنند. این جاروبرقی ها دارای قدرت مکش بالا بوده و به راحتی با هر نوع ذرات و آلودگی در کف و فرش مقابله می کنند. همچنین، طراحی منحصر به فرد و زیبایی جاروبرقی های مابه، آنها را به یک انتخاب مناسب برای تمامی سلیقه ها تبدیل کرده است.

از دیگر ویژگی های برجسته جاروبرقی های مابه می توان به سبک کاربردی آنها اشاره کرد. این جاروبرقی ها با وزن سبک و طراحی ارگونومیک، به راحتی قابل حمل و استفاده هستند. همچنین، برخی از مدل های مابه دارای سیستم های خاصی هستند که امکان تنظیم قدرت مکش با توجه به نوع سطح را فراهم می کنند. این ویژگی ها باعث می شوند تا جاروبرقی مابه در هر نوع محیطی مانند خانه ها، دفاتر، هتل ها و … قابل استفاده باشد.

علاوه بر این، جاروبرقی های مابه دارای فیلترهای قوی و قابل شستشو هستند که به راحتی از ذرات معلق در هوا و آلودگی های مختلف جدا می شوند. 

در کل، جاروبرقی های برند مابه با ترکیبی از کیفیت، عملکرد بالا و طراحی زیبا، بهترین گزینه برای تمامی نیازهای تمیزی خانه و محیط کار می باشند.

حال امکان دارد به تازگی متوجه صدای زیاد جاروبرقی شده باشید؛ قطعا این مورد می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر جاروبرقی مابه شما در خانه یا محل کار به طور ناگهانی در طول استفاده صدای زیادی تولید می کند، می توانید از این مقاله استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به تعمیر جاروبرقی خود دارید، می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات جاروبرقی مابه در ارتباط باشید.

علل اصلی صدای زیاد جاروبرقی

تا این جا در مورد کیفیت جاروبرقی های مابه و همچنین اهمیت رفع اشکال صدای زیاد آن صحبت شد. حال می خواهیم در مورد علل اصلی صدای زیاد جاروبرقی مابه صحبت کنیم.

آن چه که اهمیت دارد این است که صدای زیاد دستگاه می تواند موارد مختلفی را به ما نشان دهد و با یک بررسی جزئی تر می توان مشکل اصلی را یافته و آن را رفع نمود. در صورتی که به علائم خرابی دستگاهتان توجه نکنید، ممکن است با گذر زمان این خطا روی قسمت های دیگر جاروبرقی تاثیر مخرب گذاشته و سبب خرابی دائمی آن شود.

صدای زیاد جاروبرقی مابه می تواند دلایل زیادی داشته باشد که می توانید در ادامه این دلایل را بررسی کنید.

خرابی بلبرینگ های جاروبرقی

خرابی بلبرینگ های جاروبرقی می تواند عاملی برای ایجاد صدای زیاد در جاروبرقی های مابه شوند.

در ابتدا و انتهای موتور جاروبرقی 2 بلبرینگ قرار دارد که باعث کارکرد بهتر دستگاه می شوند. گاهی اوقات به دلیل ضربه یا کثیف شدن این بلبرینگ ها ممکن است جاروبرقی در هنگام کار صدای زیادی از خود ایجاد کرده و دستگاه نمی تواند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد.

حتی در بعضی مواقع خرابی بلبرینگ باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی نیز می شود. 

برای اینکه آسیب بیشتری به جاروبرقی و اجزای داخلی آن وارد نشود، حتما از سلامت آن ها مطمئن شوید.

خرابی بلبرینگ های جاروبرقی

شکستگی پروانه موتور

شکستگی پروانه موتور دومین علت احتمالی برای صدای زیاد جاروبرقی مابه است.

پروانه(فن) وظیفه خنک کردن موتور و پایین آوردن دمای آن در حین کار را بر عهده دارد. ممکن است در طول استفاده بلند مدت از جاروبرقی و یا  ضربه و موارد دیگر، پره های این فن بشکند. در این حالت جاروبرقی در حین کار صدای بسیار زیادی ایجاد می کند.

در صورتی که در طول استفاده از جاروبرقی متوجه صدای زیاد آن شدید، سریعا آن را خاموش کرده و در صدد پیدا کردن دلیل و در نتیجه رفع آن باشید.

شکستگی پروانه موتور

رطوبت در موتور

وجود رطوبت در موتور عاملی دیگر برای ایجاد صدای زیاد جاروبرقی مابه است.

تعمیرکاران مجموعه مواردی را گزارش کرده اند که به هر دلیلی رطوبت وارد موتور شده و در نتیجه جاروبرقی در حین کار صدای زیادی ایجاد می کند.

همچنین ورود رطوبت به داخل دستگاه باعث می شود به کلکتور و بلبرینگ نیز آسیب جدی وارد شود.

سعی کنید جاروبرقی را در محیط های مرطوب با احتمال ورود آب و رطوبت به داخل آن دور کنید؛ همچنین می توانید به صورت دوره ای داخل آن را بررسی و از خشک بودن موتور و اجزای داخلی اطمینان حاصل کنید.

خراب شدن فیلتر

دلیل احتمالی بعدی برای ایجاد صدای زیاد در جاروبرقی، خراب شدن خواهد بود.

فیلتر هوا در جاروبرقی وظیفه به دام انداختن ذرات گرد و غبار و ریز را که امکان برگشت به محیط دارند، دارد. این قطعه با این کار حتی باعث نگهداری و محافظت از موتور نیز می شود. به این ترتیب از ورود ذرات ریز به موتور جلوگیری کرده و عمر مفید آن را نیز بالا می برد.

فیلتر در جاروبرقی مابه باید به صورت دوره ای تعویض شود تا جاروبرقی بتواند صد در صد توان خود را برای انجام روند جاروکشی و مکش، ارائه دهد.

در صورتی که فیلتر عوض نشود، مسیر جریان هوا به موتور مسدود می شود. نتیجه اینکه موتور فشار زیادی را متحمل خواهد شد. در این موقعیت صدای بسیار زیادی در طول استفاده از دستگاه ایجاد می شود؛ این حالت مانند این است که دست خود را جلوی لوله خرطومی بگذارید!

فیلتر حتما باید هر چند وقت یک بار تعویض شود. سعی کنید از فیلتر مخصوص دستگاه خود استفاده کنید تا کارایی آن بالا رود.

خراب شدن فیلتر

انسداد لوله خرطومی جاروبرقی عاملی برای ایجاد صدای زیاد

انسداد لوله خرطومی جاروبرقی نیز می تواند دلیلی برای ایجاد صدای زیاد جاروبرقی مابه باشد. 

با اینکه معمولا صدای زیاد جاروبرقی دلایلی مانند مواردی که در بالا ذکر شد(خرابی قطعات داخلی)، دارد اما شما خوش بین باشید!

شاید دلیل آن فقط مسدود شدن لوله خرطومی دستگاه باشد؛ در چنین حالتی سعی کنید جریان لوله را بررسی کرده و در صورت وجود جسمی در آن، جسم را خارج کنید.

اگر با وجود بررسی لوله خرطومی باز هم صدای جاروبرقی زیاد بود، متاسفانه مشکل از قطعات دیگر است.

نتیجه گیری

عوامل متعددی سبب بروز صدای زیاد جاروبرقی مابه می شود. باید این را بدانید که ایجاد صدای زیاد به صورت ناگهانی دلیلی برای نامرغوب بودن جاروبرقی نیست! کافیست قطعات مختلف آن بررسی شده و سریعا مشکل حل شود.

در این مقاله سعی شده است مهم ترین دلایل ایجاد صدای زیاد در جاروبرقی مابه بیان شود.

اگر برای تعمیر آن نیاز به کمک یا مشورت دارید، با نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی مابه در محل تماس بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای  شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی