نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی

تمام چیزی که باید در مورد سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی بدانید

احتمالا تا کنون درباره سنسور کثیفی آب در لباسشویی های هوشمند و جدید چیز زیادی نشنیده اید و یا اینکه دیگر قطعات داخلی لباسشویی خیلی بیشتر به گوشتان خورده باشد. اما مطلبی که می خواهیم در این مقاله به بررسی و توضیح آن بپردازیم، سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی است.

با وجود اینکه وجود این قطعه و قابلیت کمک شایانی در تمیز شدن لباس ها بعد از اتمام فرآیند شستشو در لباسشویی می کند، اما بسیاری از کاربران ماشین های لباسشویی، اطلاعی از نحوه عملکرد آن ندارند؛ پس اگر برای شما هم سوالاتی مانند “سنسور کثیفی آب چیست؟”، “کدام مدل های لباسشویی دارای این سنسور هستند؟”، “طرز کار سنسور چگونه است؟” و یا سوالاتی از این قبیل، حتما در ادامه مقاله از نمایندگی تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک با ما همراه باشید.

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟

سنسور کثیفی آب در لباسشویی جزو قابلیت هاییست که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز به روز استفاده از این دستگاه، برای راحتی کاربران و همچنین پیشی گرفتن از رقبا در بازار بر روی لباسشویی ها تعبیه شد. این سنسور می تواند میزان کثیفی آب را اندازه گیری کرده و از ماده شوینده کمتری استفاده کند و یا اینکه در صورت لزوم، برنامه شستشو را متوقف خواهد کرد.

شما اگر تمام ارورهای ماشین لباسشویی خود را بررسی و ریشه یابی کنید، باز هم نمی توانید خطایی پیدا کنید که کثیفی لباس ها یا آب داخل دیگ لباسشویی را اندازه گیری کند. بنابراین سازندگان لوازم خانگی به فکر سنسوری برای پر کردن جای خالی این قابلیت در ماشین های لباسشویی افتادند.

سنسور کثیفی آب در ماشین های لباسشویی میتواند در صورت تشخیص کثیفی آب داخل دیگ، فرآیند  آبکشی را تا 3 بار تمدید کند تا تمام آلودگی از بین برود.

همانطور که قبل تر گفتیم، این سنسور ممکن است در خیلی از مدل های قدیمی تر و یا لباسشویی های ایرانی نباشد؛ به همین دلیل است که کاربران این مدل لباسشویی ها بعد از اتمام برنامه شستشو مشاهده می کنند که آب موجود در لباسشویی که در فرآیند آبکشی استفاده شد،  آلوده است.

طرز کار سنسور تشخیص کثیفی آب در لباسشویی ها چگونه است؟

سنسور کثیفی آب لباسشویی یک برد U شکل است؛ یک شاخه از این برد وظیفه ارسال اشعه مادون قرمز و دیگری وظیفه دریافت آن را برعهده دارد. طرز کار این سنسور به صورت زیر است:

  • در حین فرآیند برنامه شستشو فعال می شود.
  • اشعه مادون قرمز توسط شاخه اول ارسال می شود.
  • هرچه آب داخل دیگ کثیف تر باشد، اشعه کمتری به شاخه گیرنده خواهد رسید.
  • در نتیجه ی این فرآیند، سنسور آهسته تر می چرخد.
  • برد، اطلاعات مربوط به نرخ چرخش سنسور را دریافت کرده و آن ها را پردازش می کند.
  • در صورتی که نرخ چرخش سنسور از محدوده ای کمتر باشد(یعنی آب داخل مخزن کثیف است)، فرآیند آبکشی طولانی تر شده تا آلودگی از بین برود.
  • هرگاه نرخ چرخش به مقدار استاندارد خود برسد، آبکشی تمام شده و فرآیند خشک کردن لباس ها آغاز می شود.

طرز کار سنسور تشخیص کثیفی آب در لباسشویی ها چگونه است؟نکات مهم در مورد سنسور کثیفی آب

در این قسمت در مورد نکات مهمی که بهتر است در مورد سنسور کثیفی آب بدانید، صحبت خواهیم کرد. در زیر می توانید این نکات مهم را به صورت موردی مشاهده و مطالعه بفرمایید:

  • سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی تاثیر مهمی در کاهش مصرف آب دارد.
  • این سنسور تنها در صورتی فعال می شود که شما برنامه شستشوی خودکار را انتخاب کرده باشید؛ در غیر اینصورت غیرفعال خواهد ماند.
  • این قطعه در بسیاری از مدل های قدیمی و همچنین مدل های ایرانی ماشین های لباسشویی وجود ندارد.
  • سنسور کثیفی آب فقط مقدار آلودگی آب داخل مخزن لباسشویی را اندازه گیری کرده و کارایی دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای فارسی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

سنسورهای مختلف و مهم ماشین لباسشویی

علاوه بر سنسور کثیفی آب، ماشین های لباسشویی سنسورهای دیگری نیز دارند که کار با دستگاه را برای کاربر راحت تر و تجربه کاربری را مفیدتر می کند. برخی از سنسورهای مهم و کارآمد در ماشین های لباسشویی را می توانید در زیر بخوانید:

سنسور دما

وظیفه اندازه گیری دمای آب داخل مخزن را برعهده دارد؛ در صورت بالاتر یا پایینتر بودن دما از مقدار تعیین شده توسط کاربر، اطلاعات مربوطه را به برد انتقال داده و در نتیجه سبب تنظیم درست دمای آب داخل دیگ در طول روند شستشو می شود.

سنسور تشخیص سطح آب

از مهمترین سنسورها در سیستم ماشین های لباسشویی است. در صورت کم بودن سطح آب داخل دستگاه دستور آبگیری و در صورت زیاد بودن آب، دستور تخلیه را صادر می کند.

سنسور نشتی آب

همانطور که از اسمش پیداست، در صورتی که در حین شستشو، ماشین لباسشویی نشتی داشته باشد، این مورد را به برد مخابره خواهد کرد.

سنسورهای مختلف و مهم ماشین لباسشویی

جمع بندی

بعد از دانستن تمام موارد لازم برای سنسور کثیفی آب در لباسشویی، حالا می توانید در صورتی که قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید، این مورد را نیز به لیست انتظارات خود اضافه کنید.

هرچه زمان جلو رود، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت بین برندهای مختلف لوازم خانگی، قابلیت های جذاب و جدیدی به هر کدام از محصولات اضافه شده و کاربران را شگفت زده می کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که در این باره یا هر موضوع دیگری نیاز به راهنمایی و مشورت داشتید، و یا اینکه برای دریافت خدمات تعمیر و سرویس لباسشویی پروفایل به دنبال یک مرکز مطمئن و متخصص می گردید، می توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی پروفایل تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی