نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

روش های رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

برای اطلاع از روش های رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی و همچنین دلایل ایجاد این مشکل، این مقاله به دردتان می خورد.

این روزها ماشین لباسشویی عضو جداناپذیری از خانه ها شده و ممکن است به دلیل استفاده زیاد و مستمر دچار مشکلاتی شود. این مشکلات برای شما نگرانی ایجاد می کند. بسیار اهمیت دارد که مشکلات ایجاد شده برای آن را در سریع ترین زمان ممکن رفع کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است به قسمت های مختلف دستگاه آسیب های جدی وارد شده و هزینه بیشتری برای شما ایجاد کند.

زنگ زدگی قسمت های مختلف ماشین لباسشویی نیز از آن دسته مشکلاتی است که به دلیل استفاده زیاد از دستگاه ممکن است پیش بیاید. برای دریافت اطلاعات دقیقی از این مورد در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین در صورتی که برای ماشین لباسشویی برند جنرال الکتریک شما در خانه یا محل کارتان مشکلی ایجاد شده و قادر به رفع آن نیستید، برای برطرف کردن سریع مشکل ایجاد شده می توانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک تماس حاصل فرمایید.

بهترین روش ها برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

در ادامه می خواهیم در مورد بهترین روش ها برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی را بیان و بررسی کنیم.

خیلی اهمیت دارد که بدانید کدام قسمت از لباسشویی زنگ زده و شما در پی رفع زنگ زدگی کدام قسمت از دستگاه هستید. ممکن است دو حالت پیش بیاید:

  • زنگ زدن دیگ و درب
  • زنگ زدن بدنه

برای هر یک از این دو حالت راهکارهای کارآمدی وجود دارد که با انجام آن ها، از شر زنگ زدگی لباسشویی خلاص می شوید.

رفع زنگ زدگی دیگ و درب لباسشویی

در صورتی که زنگ زدگی فقط در قسمت دیگ و درب ماشین لباسشویی ایجاد شده باشد، خیلی راحت از بین می رود. کافیست یک چرخه شستشو را بدون لباس یا هر چیز دیگری در لباسشویی با گرمترین دمای آب انجام دهید. برای این کار بهتر است حدودا 2 لیوان آبلیمو را به جاپودری لباسشویی اضافه کنید تا آبگیری با آبلیمو انجام شود.

آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی و پاک کنندگی که دارد، انتخاب بسیار خوب و کارآمدی برای از بین بردن زنگ زدگی داخل دیگ و درب است.

برای این روند و از بین بردن زنگ زدگی از مواد دیگری مانند سرکه نیز استفاده کنید؛ اما به دلیل بوی تند سرکه، کاربران ترجیح می دهند از آبلیمو استفاده کنند.

مقالات مرتبط: نچرخیدن دیگ لباسشویی

رفع زنگ زدگی بدنه لباسشویی

رفع زنگ زدگی بدنه لباسشویی

در صورتی که زنگ زدگی روی بدنه مشاهده شود و می خواهید آن قسمت را پاک کنید می توانید یک لیوان آب جوش را با یک لیوان سرکه سفید و نصف لیوان آبلیمو مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در یک بطری اسپری ریخته و آن را روی بدنه(دقیقا روی محل زنگ زدگی) اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید تا زنگ موجود روی بدنه در محلول حل شود. حالا با استفاده از یک دستمال تمیز، آن را پاک کنید.

مرحله بعدی کمی حساس است. برای پاک کردن مابقی زنگ زدگی از یک ورق سنباده خیلی نرم استفاده کنید. اگر باز هم زنگ روی بدنه باقی بماند، می توانید از یک حل کننده زنگ استفاده کرده و آن را به طور کامل از بین ببرید.

نکته: دقت داشته باشید که در هر صورت رنگ روی بدنه از بین رفته و ظاهر بدی در لباسشویی ایجاد می شود. بعد از انجام این مراحل می توانید بدنه را رنگ کنید. یا اینکه اصلا مراحل بالا را انجام نداده و بدنه را تعویض کنید.

جلوگیری از زنگ زدن مجدد ماشین لباسشویی

مواردی هستند که بعد از رفع زنگ زدگی، باید برای جلوگیری از زنگ زدن مجدد ماشین لباسشویی انجام دهید تا در آینده دوباره با این موضوع به چالش نخورید. در زیر مواردی را که برای جلوگیری از این مورد باید انجام گیرد می توانید بخوانید:

  • سعی کنید لباس هایی را که دکمه یا زیپ یا سگک های فلزی خورده شده دارند در لباسشویی نشویید؛ یا اینکه آن ها را در کیسه لباسشویی قرار دهید.
  • قبل از شستن لباس ها، جیب های آن ها را چک کنید تا اشیای فلزی داخلشان جا نمانده باشد.
  • اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید، چند وقت یک بار اطراف و همچنین داخل لباسشویی را بررسی کنید تا در صورت مشاهده مراحل اولین زنگ زدگی، آن ها را سریعا از بین ببرید. حتما آن قسمت از لباسشویی که با دیوار تماس دارد را چک کنید. بدنه لباسشویی در آن نواحی با احتمال بیشتری زنگ می زند.
  • لباس ها را بلافاصله بعد از شسته شدن، از لباسشویی خارج کرده و درب لباسشویی را باز بگذارید. رطوبت عامل اصلی ایجاد زنگ می باشد؛ پس تا جای ممکن این عامل را از دستگاهتان دور کنید.

چند نکته مهم در مورد زنگ زدن ماشین لباسشویی

بعد از خواندن کامل موارد بالا الان وقت آن رسیده که چند نکته مهم در مورد زنگ زدن ماشین لباسشویی را با شما به اشتراک بگذارم:

  • زنگ زدگی ممکن است از طریق لوله ها به دستگاه وارد شود. به این ترتیب که لوله ها دچار زنگ زدگی شده اند و با انتقال آب از این طریق، وارد لباسشویی شده و در آنجا با لباس ها یا قسمت های مختلف دستگاه تماس پیدا می کند.
  • زنگ زدگی و رسوبات حاصل از آن در لوله های انتقال آب لباسشویی ممکن است باعث گرفتگی چاه تخلیه دستگاه شود. در چنین حالتی هر چه سریعتر باید لوله ها تعویض شوند.
  • برای پاک کردن لباسشویی از زنگ زدگی می توانید از آبلیمو، سرکه سفید، جوش شیرین، حلال های زنگ و … استفاده کنید.
  • تمام قسمت های مختلف ماشین لباسشویی را به صورت دوره ای بررسی کنید و مطمئن شوید که زنگ زدگی اتفاق نیفتاده است.

چند نکته مهم در مورد زنگ زدن ماشین لباسشویی

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام حالات زنگ زدگی ماشین لباسشویی و روش های رفع آن را بیان کنیم. اگر موردی مازاد بر چیزی که در این مقاله گفته شده، می دانید، حتما آن را با ما و دیگران در قسمت نظرات کاربران به اشتراک بگذارید.

زنگ زدگی ماشین لباسشویی ممکن است برای هر دستگاهی رخ دهد و در صورت ایجاد آن، فکر نکنید لباسشویی شما بی کیفیت است؛ زیرا عوامل مختلفی می تواند باعث بروز این مورد شود.

در صورتی که برای تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک نیاز به تعمیر دارید، با نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشوییجنرال الکتریک در تهران حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی