نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

C:\Users\p\Desktop\FiFi\pic\Jeneral Electric\عیب یابی و رفع نشتی آب ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

عیب یابی و رفع نشتی آبی در ماشین ظرفشویی

نشتی آب ماشین ظرفشویی یک مشکل آزاردهنده برای کاربران است، که می‌تواند به مصرف اضافی آب و افزایش قیمت قبض آب منجر شود. همچنین ممکن است باعث آسیب به دستگاه و اختلال در فرایند شستشو شود. برای رفع این مشکل، ابتدا باید منبع نشتی را پیدا کرده و سپس آن را تعمیر کنید. اگر نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است از یک تکنسین متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

در این مقاله به عیب یابی و رفع نشتی آب ماشین ظرفشویی می پردازیم. تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

علل نشت آب در ماشین ظرفشویی

انسداد مسیر تخلیه

اگر ماشین ظرفشویی شما نشت می کند، ممکن است به این دلیل باشد که آب به درستی از پمپ خارج نمی شود. در بیشتر موارد این به دلیل مسدود شدن مسیر تخلیه است.

سینک آشپزخانه خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا به طور معمول تخلیه می شود. اگر سینک ضعیف تخلیه شود، با یک لوله کش تماس بگیرید تا لوله ها را برایتان باز کند. شلنگ تخلیه را در زیر سینک خود بررسی کنید تا ببینید که آیا در این قسمت انسداد، کج شدگی یا گرفتگی وجود دارد که باعث جلوگیری از تخلیه مناسب آب می شود.

برای یک ماشین ظرفشویی که مجهز به دفع کننده زباله است، مطمئن شوید که اتصال پمپ تخلیه حذف شده است؛ دفع کردن را تا زمانی که کاملا خالی شود ادامه دهید تا هرگونه انسداد را از بین ببرد.

انسداد مسیر تخلیه

انسداد در شکاف هوا

اگر ماشین ظرفشویی شما مجهز به شکاف هوا می باشد، در صورت کثیف بودن آن، دستگاه شما ممکن است نشت کند. شکاف هوا برای محافظت در برابر آب طراحی شده است که اگر مسیر تخلیه مسدود شده باشد، آن را پشتیبانی می کند.

هنگامی که شکاف کثیف است، می تواند مسدود شود، بنابراین آب درون ماشین ظرفشویی پر می شود و روی کف آشپزخانه شما جاری می شود.

شکاف هوا معمولا در بالای سینک شما قرار می گیرد. ماشین را خاموش کنید و جلوی شکاف هوا را که معمولا از کروم ساخته شده است بلند کنید. بعد، کلاه پلاستیکی را باز کرده و از خمیر دندان برای پاک کردن هر گونه آلودگی یا مواد دیگر که ممکن است ایجاد شده باشد استفاده کنید.

کلاه و پوشش را مجددا در جای خود قرار دهید. ماشین ظرفشویی شما باید به طور معمول تخلیه شود و هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد.

انسداد در شکاف هوا

استفاده از مواد شوینده اشتباه

نشتی های ماشین ظرفشویی اغلب ناشی از وجود بیش از حد مواد شوینده در داخل وان است که از دریچه های خروجی خارج شده و بر روی کف جاری می شوند. اگر شما از مواد شوینده مناسب در ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید، ممکن است بیش از حد با مشکل نشت آب مواجه شوید.

فقط از مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید، نه مواد شوینده دستی. جنرال الکتریک توصیه می کند از مواد شوینده Cascade و Electrasol در همه ماشین های ظرفشویی جنرال الکتریک استفاده کنید.

برای استفاده مناسب از مواد شوینده خود، برچسب روی آن را بخوانید. اگر شما در یک منطقه با آب سخت زندگی می کنید، به مواد شوینده اضافی نیاز خواهید داشت. با این حال، اگر خانه شما دارای آب نرم باشد، ممکن است نیاز به مقدار زیاد مواد شوینده نباشد.

مقالات مرتبط: چه مواد شوینده ای برای ظرفشویی مناسب است؟

استفاده از مواد شوینده اشتباه

مسائل مربوط به لاستیک درب

لاستیک درب ماشین ظرفشویی، ایجاد کننده عایقی می باشد که در هنگام شستشو ، آب را در داخل وان نگهداری می کند، بنابراین مشکل در این لاستیک ها می تواند باعث نشت آب در ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک شما شود.

اگر ماشین ظرفشویی شما به تازگی نصب شده باشد، دستگاه باید چندین مرحله شستشو را قبل از آب بندی شدن این لاستیک ها انجام دهد، بنابراین بهتر است در اولین اجرای ماشین ظرفشویی خود یک حوله روی زمین قرار دهید.

در ماشین ظرفشویی قدیمی تر، استهلاک می تواند لاستیک درب را تحت تاثیر قرار دهد. مقاومت و کشش این لاستیک ها را بررسی کنید، چرا که ممکن است باعث ایجاد یک مهر و موم مناسب در اطراف درب ماشین ظرفشویی نشود.

اگر آسیبی بر روی آن مشاهده می کنید، برای تعویض آن با نمایندگی تعمیرجنرال الکتریک تماس بگیرید تا مطمئن شوید که به طور کامل آب بندی در ماشین ظرفشویی انجام می شود.

مسائل مربوط به لاستیک درب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

بررسی-انواع-کد-خطا-های-ماشین-لباسشویی-جنرال-الکتریک-به-همراه-راه-حل-آنها-شاخص
معنی ارور های ماشین لباسشویی جنرال الکتریک + راه‌حل
تیک-تیک-کردن-یخچال-پروفایل-شاخص
تیک تیک کردن یخچال پروفایل
تعمیر برد ماشین لباسشویی
تعمیر برد ماشین لباسشویی
ارورهای-ظرفشویی-جنرال-الکتریک-شاخص
ارورهای ظرفشویی جنرال الکتریک
اجزاء یخچال فریزر جنرال الکتریک
اجزاء یخچال فریزر جنرال الکتریک
سرد نکردن یخچال
7 دلیل سرد نکردن یخچال
صدا-دادن-یخچال-وایت-هاوس-شاخص
صدا دادن یخچال وایت هاوس
نحوه-تراز-کردن-یخچال-فریزر-شاخص
نحوه تراز کردن یخچال فریزر
راهکارهای-افزایش-عمر-مفید-ظرفشویی-پروفایل-شاخص
راهنمای جامع افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی
قفل کودک ماشین ظرفشویی
نحوه فعال سازی و غیرفعال سازی قفل کودک در ماشین ظرفشویی