نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

ذغال کربن موتور لباسشویی و تعویض آن

ذغال یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای موتور های الکتریکی است. ذغال موجود در موتور ماشین لباسشویی، موظف است تا حرارت را به درست ترین شکل ممکن هدایت کند. پس از استفاده ی طولانی مدت از لباسشویی، امری طبیعی است که زغال کارایی خود را از دست بدهد و شما نباید به خاطر این مسئله نگران بشوید. امروز در این مقاله قصد داریم نحوه ی تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی را برایتان بیان کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و بتوانید این کار را در زمان مناسب و در خانه انجام بدهید. البته اگر احساس می کنید که به کمک نیاز دارید حتما با یک تعمیرکار ماهر در نمایندگی تعمیر لباسشویی جنرال الکتریک تماس بگیرید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به چه علتی از ذغال در ساختار موتور ماشین لباسشویی استفاده می شود؟

ذغال به خاطر گرافیت موجود در ساختارش، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد. به طور مثال زغال هدایت الکتریکی بسیار بالایی داشته و به همین دلیل گرمای اضافی را که به وجود آمده به خود جذب می کند و سپس به محل مناسب انتقال می دهد. همچنین همانطور که در پاراگراف های بالا بیان کردیم ذغال حرارت را به درستی هدایت می کند و دارای ویژگی های خاص دیگری از جمله سبک بودن و ضریب اصطکاک پایین، می باشد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که زغال یکی از بهترین و مهم ترین اجزای موتور ماشین لباسشویی است.

به چه علتی از ذغال در ساختار موتور ماشین لباسشویی استفاده می شود؟

چرا قبل از تعویض ذغال موتور لباسشویی، باید کموتاتور را چک کرد؟

قبل از آنکه اقدام به تعویض زغال موتور لباسشویی کنید، کموتاتور را بررسی نمایید. این قطعه بر روی آرمیچر موتور دستگاه قرار گرفته و از جنس مس ساخته شده است که با ذغال در ارتباط می باشد. اگر کموتاتور آسیب ببیند به درستی با ذغال تماس برقرار نخواهد کرد. همچنین گاهی اوقات بر روی سطح رسانای کموتاتور جرم جمع خواهد شد که این مسئله باعث قطع شدن ارتباط آن با زغال می شود. در نتیجه ابتدا این قطعه را بررسی کنید و در صورتی که مشکلی برای آن پیش نیامده بود، در اسرع وقت اقدام به تعویض زغال کنید. در ادامه برایتان نحوه ی تعویض ذغال کربن را بیان خواهیم کرد.

مراحل تعویض ذغال موتور ماشین لباسشویی

  1. ابتدا نکات ایمنی را رعایت کنید: پیش از آنکه اقدام به انجام کاری کنید، باید دو شاخه ی ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بیاورید. با این کار هم در مصرف برق صرفه جویی می شود و هم از خطر برق گرفتگی جلوگیری می کنید. حتما برخی از دکمه های لباسشویی را فشار دهید تا مطمئن شوید که جریان برق به طور کامل قطع شده است.
  2.  به موتور ماشین لباسشویی دسترسی پیدا کنید: برای دسترسی راحت تر به موتور ماشین لباسشویی باید ابتدا درب دستگاه را باز کنید. برای انجام این کار باید قاب پشتی لباسشویی را باز نمایید. معمولا موتور در یک محفظه قرار گرفته است به همین دلیل محفظه را به آرامی باز کرده تا به موتور دسترسی داشته باشید.
  3. ذغال قدیمی را خارج کنید: برای نگه داشتن زغال در موتور از چند پیچ استفاده می شود. همچنین ممکن است که دور ذغال پوششی وجود داشته باشد. ابتدا پیچ ها با دقت را باز کرده و سپس ذغال را از جایگاه خود خارج کنید. اگر ذغال در محفظه ای قرار گرفته بود، آن را باز نمایید و زغال را به بیرون بیاورید.
  4. کموتاتور را تمیز نمایید: همانطور که در پاراگراف های بالا بیان کردیم این قطعه بر روی آرمیچر موتور قرار گرفته و جنس آن مس می باشد. بهتر است قبل از نصب زغال جدید حتما یک بار کموتاتور را با استفاده از قلمو جرم زدایی کنید. با انجام این کار از معیوب شدن ماشین لباسشویی جلوگیری می کنید.
  5. ذغال جدید را نصب کنید: ذغال نو و جدید را در جایگاه ذغال قدیمی بگذارید و پیچ های آن را با دقت ببندید. حواستان باشد که پیچ ها را بیش از حد اندازه نپیچانید زیرا این کار باعث هرز شدن آنها می شود. در مرحله ی بعدی باید پوشش موتور را در محل خود قرار دهید و در آخر درب ماشین لباسشویی را مجددا ببندید.
  6. جریان برق را وصل کنید: پس از انجام تمامی مراحل بالا شما زغال کربن موتور ماشین لباسشویی را با موفقیت تعویض کرده اید. اکنون باید دوباره دو شاخه ی دستگاه را داخل پریز بگذارید تا جریان برق وصل شود.
    امروز در این مقاله به طور کامل برایتان نحوه ی تعویض ذغال کربن موتور ماشین لباسشویی را بیان کردیم. تمامی مطالب را با دقت بخوانید تا اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید و بتوانید بدون کمک دیگران و به تنهایی در منزل زغال موتور دستگاهتان را تعویض نمایید. در صورتی که دانش و تخصص مورد نیاز را ندارید حتما با یک تعمیرکار حرفه ای در تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی