نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علل خرابی گریل ماکروفر + آموزش تعمیر

در صورت خرابی گریل ماکروفر، شما میتوانید برای تعمیر دستگاه خود، از طریق شماره های موجود در سایت با نمایندگی مجاز تعمیر ماکروفر جنرال الکتریک تماس حاصل نمایید تا تکنسین های مجرب و متخصص مجموعه سریعا به محل شما اعزام شده و اقدام به تعمیر دستگاه نمایند. گریل ماکروفر، یکی از قابلیت های ویژه ای است که به  منظور پخت کامل و برشته کردن غذاهایی مانند مرغ، گوشت، ماهی و از آن استفاده می شود. شما می توانید از طریق پنل روی دستگاه میزان گریل روی غذا را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

علت خرابی گریل ماکروفر چیست؟

گاهی ممکن است هنگام استفاده از گریل ماکروفر، غذایتان مانند همیشه پخته و برشته نشود و شما متوجه شوید که این قابلیت دستگاه دچار مشکل شده است. 3 قطعه مهم برد، المنت و ترموستات می تواند علل خرابی گریل ماکروفر جنرال الکتریک باشد که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

علت خرابی گریل ماکروفر چیست؟

خرابی المنت های ماکروفر

قطعه المنت در ماکروفر وظیفه ایجاد حرارت برای پخت غذا را برعهده دارد. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود شما با خرابی گریل ماکروفر مواجه می شوید. برای تست سالم بوده المنت‌ها، دستگاه را روشن کرده و ببینید که المنت‌ها روشن می‌شوند یا نه. منظور از روشن شدن همان قرمز شدن المنت‌ها است. اگر المنت‌ها قرمز شدند به معنی سالم بودن آن‌هاست، اما اگر خاموش باشند یعنی دچار خرابی شده و باید تعمیر یا تعویض شوند.

وجود مشکل در برد؛ علت خرابی گریل ماکروفر 

برد ماکروفر، در واقع مغز دستگاه است و وظیفه آن انتقال اطلاعات و فرمان دادن به دیگر اجزا و قطعات ماکروفر است. زمانی که برد دستگاه به دلایل مختلفی از جمله: نوسانات برق، سوختن خازن‌ها، استفاده نادرست و ورود و نفوذ آب غذا دچار خرابی شود، قابلیت گریل ماکروفر از کار می افتد. برد، قطعه مهم و حساسی است که تعمیر آن باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود بنابراین تعمیر آن را به دست هرکسی نسپارید تا متحمل خسارت های بیشتری نشوید. در صورت خرابی برد ماکروفر با نمایندگی تعمیر مایکروفر  جنرال الکتریک تماس حاصل نمایید.

خرابی ترموستات مایکروفر

قطعه ترموستات وظیفه کنترل دمای ماکروفر را برعهده دارد. بدین صورت که  وقتی دمای ماکروفر افزایش می یابد، اقدام به خاموش کردن دستگاه می‌کند. اما زمانی که ترموستات دچار خرابی شود و به درستی عمل نکند، می‌تواند باعث خرابی و سوختن قطعات مختلف ماکروفر، از جمله قطعه المنت دستگاه شود.

مقالات مرتبط: داغ شدن بدنه مایکروفر

در صورت خرابی گریل ماکروفر چه باید کرد؟

توصیه می شود در صورت خرابی هر گونه لوازم برقی خانگی، برای تعمیر آن به نمایندگی های معتبر و رسمی مراجعه نمایید تا خیالتان از بابت یک تعمیر اصولی و درست آسوده باشد. تعمیر ماکروفر دوو نیز از این امر مستثنی نمی باشد. نمایندگی رسمی تعمیر ماکروفر جنرال، متشکل از تکنسین های مجرب و آموزش دیده ایست که با انجام تعمیرات تخصصی و اصولی خود، هرگونه خرابی ماکروفر را رفع می کنند. همچنین از مزایای استفاده از خدمات مجموعه ما، برخوردار شدن از خدمات پس از فروش مجموعه است تا در صورت خرابی مجدد، دستگاه ماکروفر شما به صورت کاملا رایگان تعمیر شود.

در صورت خرابی گریل ماکروفر چه باید کرد؟

نحوه استفاده از قابلیت گریل ماکروفر

در صورتی که قصد استفاده از قابلیت گریل ماکروفر را دارید، می توانید از طریق 3 دکمه بر روی پنل دستگاه این قابلیت را فعال نمایید:

دکمه‌ی  full grill: 

اگر می‌خواهید غذا در زمانی کوتاه و حرارتی زیاد پخته شود، می‌توانید از این دکمه استفاده کنید. البته حواستان باشد که اگر قطعات گوشتی که درون دستگاه گذاشته‌اید خیلی ضخیم و بزرگ باشند، قابلیت فول گریل نمی‌تواند به عمق بافت گوشت نفوذ کند و نهایتا ممکن است سطح غذا زیادی برشته، و مغز آن نیمه‌خام بماند. از این رو این گزینه برای پختن مرغ و ماهی که گوشتشان سریع تر پخته می شود مناسب تر است.

دکمه‌ی  part grill: 

این دکمه با قدرتی کمتر از فول گریل عمل می‌کند. اگر برایتان اهمیتی ندارد که غذا به سرعت بپزد می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید همچنین اگر غذای پخته‌ای را بخواهید کمی برشته کنید، می توانید از حالت پارت گریل استفاده کنید.

دکمه‌ی fan grill :

در این وضعیت، هم فن فعال است و هم گزینه‌ی گریل. این‌ کار، حرارت را در دستگاه و در سطح غذا پخش می‌کند تا به‌خوبی بپزد.

چگونه از خرابی گریل ماکروفر جلوگیری نماییم؟

ماکروفر نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است در اثر استفاده نادرست دچار خرابی شود. از این رو در ادامه مقاله نکاتی را عنوان نموده ایم تا بتوانید از خرابی گریل ماکروفر جنرال جلوگیری کرده و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید:

  • از استفاده مداوم و مکرر از دستگاه بپرهیزید. اغلب ماکروفرها خانگی بوده و برای استفاده صنعتی طراحی نشده اند.
  • سه پایه مخصوص گریل را در دستگاه استفاده نمایید تا زمان گریل به حداقل برسد.
  • قرار گرفتن درست غلتک و سینی دستگاه
  • تمیز کردن مرتب ماکروفر، در حین تمیز نمودن المنت ها مراقب باشید تا دچار شکستگی نشوند.
  • از بسته بودن درب مایکروفر مطمئن شوید.

آموزش عیب یابی و تعمیر گریل مایکروویو در منزل

در صورتی که با خرابی گریل دستگاه ماکروفر مواجه شده اید، برای شناسایی علت خرابی آن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه را به طور کامل از برق بکشید و از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • سپس پوشش فلزی ماکروفر را باز کرده و خازن‌ را از دستگاه خارج کنید، ولتاژ خازن را به طور کامل تخلیه کنید تا خطر برق گرفتگی رفع شود.
  • بتدا المنت دستگاه را بررسی نمایید اگر چراغ های المنت قرمز نمی شوند یعنی  قطعه خراب است و باید تعمیر یا تعویض شود.
  • در صورت سالم بودن المنت،  قطعه ترموستات بررسی شود
  • اگر برد دستگاه دچار خرابی است، با نمایندگی تعمیرات مایکروفر دوو تماس بگیرید. زیرا تعمیر برد امری تخصصی است و اگر توسط افراد نابلد تعمیر شود، ممکن است دستگاه ماکروفر شما به طور کامل از کار بیفتد.

آموزش عیب یابی و تعمیر گریل مایکروویو در منزل

سخن آخر

در دستگاههای ماکروفر از قسمت گریل به ندرت استفاده می شود و همین امر باعث کمتر خراب شدن این قسمت از دستگاه می گردد اما اگر به هر دلیلی با خرابی گریل ماکروفر جنرال الکتریک مواجه شده اید با شناسایی علت آن می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کرده و مجددا از قابلیت دستگاه خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی