نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت حل نشدن پودر در لباسشویی چیست؟

حل نشدن پودر در لباسشویی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر کاربر اتفاق افتد و موجب نگرانی او شود. در صورتی که لباسشویی شما نتواند پودر موجود در جاپودری را حل کند، قادر به شستن لباس ها نیز نمی باشدو

لباسشویی یک دستگاه برای استفاده روزمره است که برای تمام افراد ضروری می باشد. با استفاده از لباسشویی، می‌توانیم لباس‌هایمان را تمیز و آماده استفاده کنیم. انتخاب ماشین لباسشویی مناسب برای خانه خود بسیار مهم است. ماشین لباسشویی‌ها در انواع مختلفی از جمله ماشین‌های بالا برنده (فرانت لود) و ماشین‌های جلو برنده (تاپ لود) دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

از آنجا کهه لباسشویی تبدیل به عضو جدا نشدنی از خانه ها شده است، بسیار مهم است که برندی که انتخاب می کنید، مانند ماشین لباسشویی پروفایل، تمام امکانات لازم را برای استفاده راحت تر و بهتر فراهم کند.

حالا می توانید در ادامه با یکی از مشکلات رایجی که برای لباسشویی های پروفایل رخ می دهد، آشنا شوید.

در صورتی که در استفاده از لباسشویی خود دچار مشکل شده اید، برای دریافت خدمات بررسی حضوری و یا راهنمایی و مشورت می توانید با نمایندگی مرکزی تعمیر لباسشویی پروفایل در تهران تماس بگیرید.

چرا پودر در لباسشویی حل نمی شود؟

در بسیاری از موارد با تماس هایی از سوی کاربران مواجه شده ایم که می گویند: “چرا پودر در لباسشویی حل نمی شود؟”

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که مشاهده کنید پودر در جاپودری لباسشویی باقی مانده و به تدریج در آن جا رسوب می کند؛ این امر ممکن است پس از گذشت زمان مشکل ساز شود.

خیلی طبیعی است که در چنین حالتی برای کاربر ناراحتی و نگرانی پیش بیاید اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد، این است که عدم حل شدن پودر نشان دهنده بی کیفیتی لباسشویی پروفایل نیست و کافیست منبع مشکل را پیدا کنید.

این مشکل از موارد رایجی است که برای بسیاری از لباسشویی ها با برندهای مختلف اتفاق می افتد.

در ادامه مقاله می توانید تمام مواردی که باعث باقی ماندن پودر در جاپودری شود را بخوانید.

خرابی شیر آب در جاپودری

اولین دلیل برای حل نشدن پودر در جاپودری، خرابی شیر آب در جاپودری است. ممکن است شما هم بدانید که در حین آبگیری لباسشویی برای شروع روند شستشو، شیر آبی در جاپودر فعال شده و این عمل باعث وارد شدن ماده شوینده به دیگ و نهایتا شستن لباس ها می شود؛ حال اگر این شیر به هر دلیلی خراب یا مسدود شده باشد، ماده شوینده در محفظه باقی می ماند و حل نمی شود.

در مرحله اول بررسی کنید که آیا مشکل از این قسمت است یا خیر.

در صورتی که شیر آب موجود در جاپودری خراب باشد، بهتر است برای رفع مشکل با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

خرابی شیر آب در جاپودرینامرغوب بودن ماده شوینده

متاسفانه نامرغوب بودن ماده شوینده از دلایلی است که باعث باقی ماندن پودر و حل نشدن آن می شود. این روز ها با گسترش تولید مواد شوینده مختلف با برندهای متنوع ممکن است برخی از این محصولات اصلا کیفیت مناسب برای استفاده را نداشته باشند. همین امر سبب حل نشدن و در نتیجه باقی ماندن آن در محفظه شود. 

سعی کنید قبل از خرید محصول آن را بررسی و در صورت داشتن کیفیت پایین از خرید آن خودداری فرمایید. همچنین باید توجه کنید که هر برنامه شستشو با توجه به لباس هایی که قصد شستن آن ها را دارید، به چه مقدار ماده شوینده نیاز دارد.

این ها مواردی است که حتی اگر مشکل حل نشدن ماده شوینده را ندارید، باید به آن توجه کنید.

سرد بودن آب، دلیلی برای حل نشدن پودر در لباسشویی 

سرد بودن آب، دلیلی برای حل نشدن پودر در لباسشویی می باشد.

همانطور که می دانید، آب سرد خیلی سخت تر و یا طولانی تر می تواند ماده شوینده(هر ماده شوینده ای) را در خود حل کند. برای رفع این مشکل می توانید دمای آب را برای برنامه شستشو کمی بالاتر ببرید. راه دیگری که می توانید از آن بهره ببرید این است که ماده شوینده مناسب برای آب سرد تهیه کنید(در بازار موجود است. کافیست کمی جستجو کنید). مورد بعدی برای رفع این مشکل این است که مقدار پودر کمتری در محفظه بریزید که با وجود سرد بودن آب باز هم بتواند در آن حل شود.

مقالات مرتبط: گرم نشدن آب ماشین لباسشویی 

سرد بودن آب، دلیلی برای حل نشدن پودر در لباسشویی آب سخت

حتما تا کنون این عبارت به گوش شما خورده که آب سخت است.

آب سخت (Hard Water) شامل مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم است و با وجود طعم فلز مانندی که دارد، می توان آن را از آب معمولی تشخیص داد. همچنین سر و کار داشتن با این آب باعث خشکی پوست بدن انسان می‌‌شود. یکی از ویژگی های آب سخت این است که صابون(یا هر نوع مواد شوینده ای) در آن حل نمی شود.

در بعضی از شهرها یا مناطق ایران، مردم با آب سخت روند روزانه خود را طی می کنند که البته بسیار هم مشکل ساز خواهد بود. در صورتی که به هر دلیلی آب منطقه شما نیز سخت شده باشد، با مشکل باقی ماندن پودر در جاپودری مواجه می شوید.

کثیف بودن جاپودری

آخرین علتی که باعث حل نشدن پودر در لباسشویی می شود، کثیف بودن جا پودری است.

زمانی که محفظه مواد شوینده در لباسشویی شما کثیف شده باشد، هر چه مقدار بیشتری پودر در آن بریزید، احتمال  حل نشدن بیشتر می شود. در واقع با گذشت زمان و استفاده بیشتر از لباسشویی، محفظه مواد شوینده کثیف شده و همچنین پودر در آن رسوب می کند.

برای برطرف کردن این حالت، محفظه را از جای خود بیرون آورده و آن را بشویید. سعی کنید این عمل را به صورت دوره ای انجام دهید؛ زیرا کثیف شدن آن ممکن است مشکلات دیگری را نیز برای دستگاهتان ایجاد کرده و در روند شستشوی آن اختلال ایجاد کند.

کثیف بودن جاپودریجمع بندی

موارد متعددی باعث ایجاد مشکل حل نشدن پودر در لباسشویی می شود و همانطور که گفتیم، این دلیلی برای عدم کیفیت دستگاه شما نمی باشد. برای جلوگیری از ایجاد دوباره این مشکل حتما محفظه و البته کل اجزای  لباسشویی را به صورت دوره ای تمیز کنید. حتما از مواد شوینده ی مرغوب و متناسب با برنامه شستشوی خود استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب به شما در حل مشکل کمک کرده باشد.

اگر برای شما سوال یا چالشی پیش آمده در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی