نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

علت تکان خوردن و لرزش یخچال فریزر

اگر شما هم با مشکل تکان خوردن یخچال مواجه شده اید و این مورد شما را نگران کرده است، این مقاله برای شما نوشته شده است.

تکان خوردن یخچال یکی از مشکلات رایجی است که در یخچال فریزرها رخ می دهد و علتی برای عدم کیفیت این برند نیست. در صورتی که این مورد باعث نگرانی شما شده و می خواهید هر چه سریع تر علت اصلی آن را بیابید، حتما با نمایندگی تعمیرات وایت هاوس تماس بگیرید.

علل رایج لرزش یخچال

همانطور که در قسمت قبلی ذکر شد، تکان خوردن یخچال فریزرها با هر برندی مشکلی است که ممکن است کاربران حداقل یک بار با آن مواجه شده باشند.

تکان خوردن یخچال می‌تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی برای کاربران، باعث خرابی قطعات داخلی یخچال شده و در نهایت به کاهش عمر مفید آن منجر شود. بنابراین، بررسی و رفع این مشکل بسیار مهم است.

در اینجا باید توجه داشت که برای تشخیص دقیق علت تکان خوردن یخچال، بهتر است با تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کنید. آنها می‌توانند با تحلیل و بررسی دقیق وضعیت یخچال، علت این مشکل را تشخیص داده و راهکارهای مناسب برای رفع آن را ارائه کنند.

در این راستا، رعایت دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری توسط تولید کننده نیز بسیار مهم است. همچنین، مراقبت و نگهداری منظم از یخچال می‌تواند به حفظ عملکرد صحیح و پایدار یخچال کمک کند.

در ادامه مطلب علل رایج لرزش یخچال وایت هاوس بیان و بررسی خواهد شد.

تراز نبودن یخچال

مورد اول که باعث تکان خوردن و لرزش یخچال می شود، تراز نبودن یخچال می باشد. این مورد در بین کاربران بسیار رایج است.

مواردی که در این مورد باید رعایت کنید این است که دستگاه شما باید روی سطحی کاملا صاف قرار گیرد. سطح نباید شیب داشته باشد تا یخچال به صورت ثابت در آن محل قرار گیرد.

برای اینکه متوجه شوید دستگاه شما روی سطح زیرین به صورت افقی قرار گرفته می توانید از ابزارهای تراز استفاده کنید. پایه های یخچال های مدل جدیدتر به صورت پیچی هستند و به این ترتیب می توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید.

مقالات مرتبط: نحوه تراز کردن یخچال فریزر

تراز نبودن یخچال

خرابی لرزه گیر موتور عاملی لرزش یخچال

دومین موردی که باید به آن توجه کنید این است که خرابی لرزه گیر موتور عاملی لرزش یخچال می باشد. 

لرزه گیر قطعه ای معمولا پلاستیکی است که روی لوله های کمپرسور(موتور) نصب شده و از انتقال لرزش موتور به دیگر قسمت ها جلوگیری می کند. این قطعه با بست روی کمپرسور محکم می شود.

لرزه گیرها معمولا با گذر زمان ممکن است تخریب شوند. در این زمان لرزش موتور باعث لرزش کل دستگاه شده و این مشکل را ایجاد می کند. برای اینکه این مورد را حل کنید، لرزه گیرهای موتور را تعویض کنید.

برای این کار می توانید با تعمیرکار وایت هاوس تماس بگیرید.

برخورد لوله های سیم پیچ کندانسور

مورد سوم برای علت احتمالی ایجاد لرزش و تکان خوردن در یخچال وایت هاوس، برخورد لوله های سیم پیچ کندانسور است.

با اینکه در یخچال های مدل جدیدتر دیگر سیم پیچ وجود ندارد، اما اگر دستگاه شما شامل این قطعه است، باید آن را بررسی کنید.

سیم پیچ کندانسور در پشت یخچال فریزر قرار دارد. در صورتی که این سیم پیچ شل شده، از جای خود درآمده، شکسته یا به هر دلیلی دقیقا در محل خود قرار ندارد، ممکن است با کار کردن سبب ایجاد لرزش یخچال فریزر شود.

بهتر است برای بررسی تخصصی تر با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال وایت هاوس در محل در ارتباط باشید.

قرار نگرفتن قفسه های داخلی یخچال در محل درست

مورد سوم در این لیست که باعث ایجاد لرزش و تکان در یخچال فریزر می شود، قرار نگرفتن قفسه های داخلی یخچال در محل درست و مناسب خود است.

در اکثر دستگاه ها، می توان مشاهده کرد که قفسه های داخلی امکان تغییر محل و جدا شدن را دارند. در صورتی که به هر دلیلی این قفسه ها را از جای خود درآورده اید، اطمینان حاصل کنید که آن ها را به درستی در جای خود قرار داده اید. در صورتی که این طور نباشد و به به قول معروف، قفسه ها درست جا نیفتاده باشند، ممکن است در دستگاه تکان خورده و در نتیجه باعث لرزش کل یخچال شوند.

قرار نگرفتن قفسه های داخلی یخچال در محل درست

برخورد فن با یکی از قطعات داخلی

برخورد فن با یکی از قطعات داخلی یخچال نیز موردی است که ممکن است باعث ایجاد لرزش در دستگاه شما شود.

این مورد دو حالت دارد:

  • مورد اول اینکه یخچال خیلی پر است و به دلیل وجود بسته های بزرگ و حجیم، قطعات داخلی به هم نزدیک شده و در نتیجه با هم برخورد کرده اند.
  • مورد دوم اینکه فن از جای خود تکان خورده و پره های آن با چیزی برخورد کرده است.

ممکن است هر یک از این دو حالت اتفاق افتاده باشد.

در هر صورت برای یافتن منبع لرزش یخچال فریزر، فن یخچال نیز از آن دسته قطعاتی است که باید در مراحل ابتدایی بررسی و در صورت خرابی و اختلال در آن، سریعا تعمیر شود.

قدیمی بودن یخچال فریزر

مورد بعدی قدیمی بودن یخچال فریزر است. شاید اصلا هیچ یک از قطعات داخلی یا خارجی یخچال خراب نباشد و مشکل فقط از قدیمی بودن دستگاهتان است!

تمام وسایل و لوازم خانگی پس از گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و برخی از قطعات و سیستم های داخلی ممکن است مانند قبل عملکرد صد در صدی نداشته باشند. در چنین حالتی، لرزش دستگاه نیز از همین عامل سرچشمه می گیرد.

تنها کاری که در این مورد می توانید انجام دهید این است که با کمک دستورالعمل ها و دفترچه راهنما، تمام نکات مراقبتی و نگهداری از دستگاه را رعایت کرده تا عمر مفید یخچال فریزر بالا رود.

مقالات مرتبط: یخچال جنرال استیل قدیمی

نتیجه گیری

در این مقاله 6 مورد رایج و اصلی برای لرزش و تکان خوردن یخچال ذکر شد. موارد دیگری مانند خرابی کندانسور، خرابی کمپرسور، اشکال در دمپر دستگاه، خرابی تایمر دیفراست یخچال وایت هاوس، اختلال در فیوزهای حرارتی و … نیز می توانند موجب بروز لرزش در دستگاه شما شوند. 

در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید هر چه سریعتر با یک نمایندگی تعمیر یخچال وایت هاوس در تهران و محل تماس گرفته و با کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنید. در این صورت از انتقال مشکل به نقاط دیگر دستگاه جلوگیری کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی