نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل

هر نوع آلودگی در داخل ماشین لباسشویی می‌تواند پیامدهای بهداشتی بدی برای لباس‌های شسته شده به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهداشت ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در مورد این وسیله خانگی مفید و پرکاربرد باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر لباسشویی پروفایل قصد داریم تا در مورد چگونگی تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل با شما صحبت کنیم.

چرا تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل اهمیت دارد؟

با وجود این که ماشین لباسشویی وسیله‌ای برای شستشوی لباس است، اما گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که خود این وسیله خانگی تمیز و عاری از آلایندگی نیست و اتفاقاً محیط مساعدی برای پرورش انواع میکروب‌ها، باکتری‌ها و مواد آلاینده موجود در لباس‌های کثیف به حساب می‌آید. در واقع ماشین لباسشویی آلوده می‌تواند زمینه انتقال و رشد قارچ و کپک در لباس‌های ما را فراهم کند.

از سوی دیگر بقایای مواد شوینده و املاح سختی که در دیگ و سایر مجاری داخلی ماشین لباسشویی باقی می‌مانند، می‌توانند باعث بروز حساسیت و یا بوی نامطبوع در لباس‌ها شوند. به همین دلیل باید تمیز کردن ماشین لباسشویی با جدیت دنبال شود.

زمان مناسب برای تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل

در زمینه تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل، زمان هایی به عنوان بهترین موقع جهت انجام این کار تعیین شده است که باید به آنها دقت داشته باشیم. انجام نظافت لباسشویی در زمان هایی تعیین شده موجب می شود که سلامت دستگاه حفظ گردد و لباس ها با کیفیت بیشتری شسته شوند.

بهترین زمان ها برای تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل به شرح زیر است:

1) تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل در زمان استشمام بوی نامطبوع

معمولاً اگر مدتی از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، بوی نامطبوعی از آن به مشام می رسد این بوی ناخوشایند به دلیل وجود باکتری‌های داخل دیگ فلزی لباسشویی است که می‌توانند به راحتی در حین شستشو وارد لباس‌های شما شوند. بنابراین به محض استشمام بوی نامطبوع از داخل ماشین لباسشویی، مادام که دستگاه را تمیز و ضدعفونی نکرده‌اید از آن استفاده نکنید.

2) تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل در زمان کپک زدن

پس از هر بار شستشو، داخل و پیرامون ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید. گاهی اوقات واشر پلاستیکی درب ماشین لباسشویی می‌تواند تبدیل به یک محل ایمن برای پرورش کپک باشد. معمولاً آب کثیف در حین شستشو در این قسمت جمع می‌شود و در داخل بافت لباس‌ها نفوذ می‌کند. لذا زمانی که واشر لاستیکی دور درب ماشین لباسشویی را بررسی کردید و متوجه وجود کپک در آنجا شدید، حتماً تمام ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات لباسشویی مابه

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل

مرحله اول: با محفظه پودر آغاز کنید. محفظه پودر ممکن است پس از مدتی دچار جرم گرفتگی شود و عملاً تبدیل به یک محیط مناسب برای رشد جلبک شود. برای این منظور محفظه پودر را از دستگاه خارج کنید و با مسواک و شامپو یا پودر لباسشویی دستی کامل بشویید. سپس محل قرار گرفتن محفظه در داخل ماشین لباسشویی پروفایل را با سرکه اسپری کنید و با یک دستمال داخل تمام شیارها را تمیز نمایید. حالا جاپودری را که خشک شده است، به جای خود قرار دهید.

مرحله دوم: در این مرحله به سراغ فیلتر پایین ماشین لباسشویی پروفایل بروید که معمولاً یک مکان بسیار آلوده و مملو از پرز و مو و قسمت‌های دیگر زوائد لباس می‌باشد. اگر این قسمت به درستی تعویض نشود، ایجاد بوی بدی خواهد کرد. پس از بیرون آوردن فیلتر که مطابق با دستورالعمل ماشین لباسشویی پروفایل انجام می‌دهید، با یک مسواک و یک ماده تمیز کننده این قسمت را بشویید و تمیز کنید و فیلتر را پس از خشک کردن در جای خود قرار دهید. محل قرار گرفتن فیلتر نیز با اسپری سرکه تمیز شود.

مرحله سوم: در مرحله سوم، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی پروفایل را بررسی کنید. ممکن است یک لایۀ سبز رنگ بر روی آن تشکیل شده باشد که نشان از یک کلونی جلبکی می‌باشد. توصیه می‌کنیم پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، با یک ابر کف آلود قسمت داخلی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را تمیز و خشک کنید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است از مقداری سرکه استفاده کنید. با این شرط که اجازه دهید سرکه حدود دو تا سه ساعت در محل باقی بماند و پس از آن با یک مسواک یا برس نرم آن را تمیز کنید. این کار را می‌توانید برای شیشۀ درب ماشین لباسشویی هم انجام دهید. حلال مورد توصیه ما در این مرحله مخلوط یک مایع سفید کننده با آب ولرم به نسبت مساوی 50%-5-% می‌باشد.

مرحله چهارم: حالا نوبت به ضدعفونی کردن محفظه دیگ فلزی ماشین لباسشویی پروفایل می‌رسد. این محفظه شاید به ظاهر تمیز به نظر برسد، اما به دلیل حفره‌های بسیار زیادی که دارد، می‌تواند محل تجمع جرم و آلودگی ناشی از لباس‌ها باشد. برای تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی پروفایل کافی است ماهی یک بار دستگاه را روی حالت تمیز کردن خود قرار دهید و آن را روشن کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله به تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی پروفایل بپردازید. برای این منظور از مقداری جوش شیرین و سرکه استفاده کنید و بدنه دستگاه را با یک پارچۀ حوله‌ای تمیز خشک کنید.

هر چند وقت یکبار ماشین لباسشویی پروفایل را تمیز کنیم؟

این‌که فاصله بین دو بار شستشو دادن ماشین لباسشویی چند وقت باشد، کاملاً بستگی به میزان استفاده شما از دستگاه دارد. این میزان می‌تواند از یک بار در سال تا چند بار در ماه در نوسان باشد. اما به هر حال دست‌کم سالی یک‌بار ماشین لباسشویی پروفایل خود را تمیز کنید. اگر در خانه، بیمار خاص یا کودک نوزاد دارید، فواصل تمیز کردن ماشین لباسشویی را کاهش دهید. چرا که این افراد از حساسیت‌های بالاتری برخوردارند و بدن آنها در برابر حمله‌های ویروسی و میکروبی توان دفاعی کم‌تری دارد. همچنین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که سختی آب بالا می‌باشد، برای جلوگیری از رسوب گرفتن مجاری داخل ماشین لباسشویی، بهتر است هر سه ماه یک بار آن را ضدعفونی و رسوب‌گیری کنید.

حتما بخوانید: تعمیرات لباسشویی جنرال الکتریک

نکات مهم برای تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی پروفایل

  • پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید تا امکان تبادل هوا با داخل دیگ ماشین لباسشویی وجود داشته باشد و محفظه داخلی کاملاً خشک شود.
  • هرگز برای شستشوی لباس با ماشین لباسشویی از پودرهای دستی استفاده نکنید.
  • ریختن بیش از حد مجاز پودر رختشویی در داخل ماشین لباسشویی نه تنها باعث تمیزتر شدن لباس‌ها نخواهد شد، بلکه به افزایش جرم گرفتن ماشین لباسشویی می‌انجامد.
  • پیشنهاد می‌کنیم به جای مایع لباسشویی از پودر لباسشویی استفاده کنید. زیرا مایع‌های شوینده کف زیادی تولید می‌کنند و به ایجاد کپک و رسوب گرفتن در داخل ماشین لباسشویی کمک می‌کنند.
  • به محض تمام شدن برنامه شستشوی ماشین لباسشویی، لباس‌ها را هر چه سریع‌تر از آن خارج کنید تا رطوبت کمتری در داخل دستگاه باقی بماند و امکان رشد و تکثیر باکتری‌ها مهیا نشود.
  • پس از هر بار شستشو نوار لاستیکی درب ماشین لباسشویی پروفایل را با یک دستمال نخی خشک و تمیز کنید.
  • خیلی از مایع نرم کننده استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد کف زیاد می‌شود و ضمن ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی، باعث بوی ناخوشایند از آن می‌گردد.

سخن پایانی

ماشین لباسشویی پروفایل، هر چند از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار است، اما اگر همین ماشین لباسشویی پیشرفته به درستی تمیز نشود، می‌تواند سرمنشاء بسیاری از آلودگی‌ها در نزدیک‌ترین محل به پوست بدن انسان (یعنی داخل بافت لباس آن) باشد. بنابراین تمیز کردن ماشین لباسشویی پروفایل خود را با جدیت دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی