نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال

نحوه تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال

همه ما می‌دانیم که آب آشامیدنی سالم، نقشی حیاتی در سلامتی ما دارد. یخچال‌های ساید بای ساید با مجهز بودن به فیلتر آب، این امکان را فراهم می‌کنند که از آبی تصفیه شده و گوارا لذت ببریم. اما نکته ‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند، استفاده از فیلتر اصل و باکیفیت است. فیلترهای تقلبی نه تنها کارایی لازم را در تصفیه آب ندارند، بلکه می‌توانند به سلامتی ما نیز آسیب برسانند.

در این مقاله از سری مقالات نمایندگی تعمیرات مابه، به شما روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال را می گوییم.

روش تشخیص فیلتر یخچال اصلی از تقلبی

فیلتر آب یخچال، وظیفه تصفیه آب آشامیدنی از املاح، سرب وباکتری ها را بر عهده دارد، به همین دلیل استفاده از فیلتر اصل و باکیفیت بسیار حائز اهمیت است. اما متأسفانه، فیلترهای تقلبی بسیاری در بازار وجود دارند که نه تنها کارایی لازم را ندارند، بلکه می‌توانند به سلامتی شما نیز آسیب برسانند. در ادامه، به شما می‌گوییم که چگونه یک فیلتر آب یخچال اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

بسته ‌بندی

فیلترهای اصل دارای بسته ‌بندی باکیفیت و مرغوب هستند، در حالی که فیلترهای تقلبی معمولاً در بسته ‌بندی‌های ساده و بی‌کیفیت عرضه می‌شوند. بسته ‌بندی فیلتر اصل باید شامل اطلاعات کامل و دقیقی از جمله نام برند، مدل، تاریخ تولید و کد اصالت باشد و این اطلاعات با نام و برند روی خود فیلتر تطابق داشته باشد. فیلترهای تقلبی معمولاً اطلاعات ناقص یا نامعتبر دارند. همچنین فیلترهای اصل به دلیل حساسیت به هوا، همراه با دو ماده نگهدارنده بسته ‌بندی می‌شوند. فیلترهای تقلبی فاقد این مواد هستند. معمولا برندهای تولید کننده فیلتر یخچال شناخته شده هستند، شما می توانید با جست جو در اینترنت از اعتبار برند مطمئن شوید.

ظاهر فیلتر

فیلتر اصل باید از مواد باکیفیت ساخته شده باشد و هیچ‌ گونه نقص یا ناهمواری در ظاهر آن وجود نداشته باشد. فیلترهای تقلبی معمولاً از مواد بی‌کیفیت ساخته شده‌اند و ممکن است دارای ناهمواری، ترک یا نقص باشند. فیلتر اصل باید دارای علامت‌ها و نشان‌های تجاری برند مربوطه باشد. فیلترهای تقلبی معمولاً فاقد این علامت‌ها هستند. همچنین فیلتر اصل به دلیل استفاده از مواد باکیفیت، وزن بیشتری نسبت به فیلتر تقلبی دارد.

روش تشخیص فیلتر یخچال اصلی از تقلبی

قیمت

قیمت یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند در تشخیص فیلتر یخچال اصل از تقلبی به شما کمک کند.  معمولاً قیمت فیلترهای تقلبی به طور غیرمعقولی پایین‌تر از قیمت فیلترهای اصل است . این موضوع به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت و عدم وجود تکنولوژی‌های لازم در ساخت فیلترهای تقلبی است.

خرید از مراکز معتبر

متأسفانه سودجویان با جعل محصولات و ارائه آنها به عنوان کالای اصل، سلامت و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند. فیلترهای یخچال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و وجود فیلترهای تقلبی در بازار، انتخاب را برای مصرف‌کنندگان دشوار کرده است. در این میان، خرید از مراکز معتبر به عنوان یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال مطرح می‌شود. برای اطمینان از اصالت فیلتر، آن را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنید. همچنین می‌توانید فیلتر اصل را از نمایندگی‌های مجاز برند یخچال خود تهیه کنید.

اگر یخچال شما برند مابه است برای خرید فیلتر یخچال این برند می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال مابه تماس بگیرید. 22225007-021

تعداد لایه های فیلتر

یکی دیگر از روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال، بررسی لایه های درون فیلتر است. فیلتر های اصل دارای لایه های بیشتری هستند، به همین دلیل دارای طول عمر و کیفیت بالاتری اند. اما فیلتر های تقلبی لایه های کمی دارند، که می توان علت بی کیفیتی آن ها را همین دلیل دانست.

 طول عمر فیلتر

همانطور که می دانید عمر مفید فیلتر آب به فکتور های مختلفی بستگی دارد، ار جمله: میزان مصرف، کیفیت، میزان سختی آب و…. با این حال معمولا فیلتر های آب با کیفیت و اصل  حداقل یک سال طول عمر دارند، اما فیلترهای تقلبی معمولاً عمر کوتاه‌ تری نسبت به فیلترهای اصل دارند.  به عنوان مثال، اگر فیلتر تقلبی ادعا می‌کند که عمر 12 ماهه دارد، اما بعد از 6 ماه کارایی خود را از دست می‌دهد، احتمالاً تقلبی است.

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر ساید بای ساید

 طول عمر فیلتر 

استاندارد سلامت و هولوگرام

یکی از مهم ‌ترین راه‌ های تشخیص فیلتر یخچال اصل از تقلبی، بررسی استاندارد سلامت از سازمان‌های بین‌المللی NFS و FDA و همچنین هولوگرام ثبت شده بر روی بسته بندی فیلتر است. هلوگرام  اصل یا تقلبی فیلتر را، از طریق قابلیت پیگیری در وبسایت‌های فروشنده و تولیدکننده در اختیارتان قرار میدهد.

چرا تشخیص فیلتر اصل از تقلبی مهم است؟

استفاده از فیلتر تقلبی می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد:

  • سلامتی:  فیلترهای تقلبی ممکن است به طور کامل آلاینده‌ها و مواد مضر را از آب تصفیه نکنند و سلامتی شما را به خطر اندازند.
  • آسیب به یخچال:  فیلترهای تقلبی ممکن است با یخچال شما سازگار نباشند و به آن آسیب برسانند.
  • عملکرد نامناسب: فیلترهای تقلبی ممکن است به درستی کار نکنند و آب تصفیه شده باکیفیت ارائه ندهند.

جمع بندی:

تشخیص اصلی یا تقلبی بودن فیلتر آب یخچال، کار چندان سختی نیست. با کمی دقت و توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید به راحتی فیلتر مناسب یخچال خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی