نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

نحوه تراز کردن یخچال فریزر

تراز کردن یخچال فریزر یکی از اقدامات مهم برای حفظ عملکرد صحیح و افزایش طول عمر آن است. یخچال فریزر ناهموار می‌تواند مشکلاتی مانند سروصدای زیاد، لرزش، نشت آب، بسته نشدن درب و عملکرد نامناسب سیستم خنک کننده را به وجود آورد.

در این مقاله، به طور کامل نحوه تراز کردن یخچال فریزر را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش تراز کردن یخچال 

تراز کردن یخچال می‌تواند بهبود عملکرد آن را تضمین کند و از خرابی قطعات داخلی جلوگیری کند. در ادامه مراحل تراز کردن یخچال را توضیح می‌دهیم:

قرار دادن یخچال در مکان مناسب

ابتدا مطمئن شوید که یخچال در مکانی با فضای کافی قرار دارد و سطح آن صاف است. فضای یخچال باید به اندازه کافی برای تهویه و جریان هوا دور یخچال، مناسب باشد. همچنین، مطمئن شوید که یخچال تمیز است و هیچ گرد و غبار یا آلودگی دیگری روی آن تجمع نکرده است. این موارد می‌توانند کندانسور را مسدود کنند و باعث ‌شوند که کارایی یخچال کاهش یابد و مصرف انرژی بیشتری داشته باشد.

تنظیم پایه‌ها

برخی از یخچال‌ها دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که برای تراز کردن، از آنها می‌توانید استفاده کنید. هر پایه را به آرامی و به ترتیبی که نیاز است، بالا یا پایین بچرخانید تا یخچال به طور صحیح تنظیم شود. این کار را به آرامی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یخچال شما کمی خم شده است، می‌توانید پایه‌های جلویی را بالا ببرید تا این پایه‌ها را به طور مناسب تنظیم کنید تا یخچال به طور یکنواخت و استوار تراز شود. از سطح‌سنج استفاده کنید تا ترازی یخچال را بررسی کنید و در صورت نیاز، پایه‌ها را مجددا تنظیم نمایید.

بیشتر بخوانید: علت تکان خوردن و لرزش یخچال فریزر

تنظیم پایه‌هابررسی درب‌ها

 مطمئن شوید که درب‌های یخچال به درستی بسته شده و همواره در جای خود قرار دارند. در صورتی که درب‌ها کج شده یا درست بسته نمی‌شوند، ممکن است یخچال نتواند به درستی تراز شود. در این صورت، بررسی کنید که آیا درب‌ها درست نصب شده‌اند و آیا مانعی از بسته شدن درب‌ها وجود دارد یا خیر؟ یکی از عواملی که سبب درست بسته نشدن درب یخچال می شود خرابی لاستیک دور درب است، که در این صورت باید آن را تعویض نمایید.

تعادل بار

 اگر یخچال دارای فریزر بالا و یخچال پایین است، مطمئن شوید که بارها به طور مناسب توزیع شده‌اند. بارها را به طور یکنواخت در قسمت‌های مختلف یخچال قرار دهید تا تعادل بار حفظ شود و یخچال به درستی تراز شود. از قرار دادن مواد غذایی بیش از ظرفیت بخچال خود داری نمایید.

تعادل بار

بررسی مجدد یخچال

پس از انجام مراحل فوق، یخچال را روشن نمایید و مجدداً بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی تراز شده است. در صورت لزوم، تنظیمات را تغییر داده و مجدداً آن را بررسی نمایید.

مشکلات تراز نبودن یخچال

اگر در هنگام نصب و راه اندازی یخچال، نسبت به تراز بودن دستگاه بی توجه باشید، ممکن است به مرور زمان تراز نبودن یخچال سبب بروز مشکلاتی شود. از جمله:

عملکرد نامناسب

وجود یخچال در حالت تراز، به عملکرد صحیح آن کمک می کند. اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است دمای داخلی آن نامناسب شود و برخی از مواد غذایی در داخل آن به درستی نگهداری نشوند. این می تواند منجر به فساد غذاها و تلف شدن مواد غذایی شود.

صداهای ناخوشایند

یخچالی که تراز نباشد، ممکن است صداهای بلند و عجیبی تولید کند. این صداها می توانند مزاحمتی برای شما و افراد دیگر در خانه باشند و باعث ایجاد ناراحتی شود.

بسته نشدن کامل درب

اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است درب آن به درستی بسته نشود. این موضوع می تواند باعث نفوذ هوا و گرد و غبار به داخل یخچال شود و باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر مفید آن گردد.

بیشتر بخوانید: بررسی علل سخت باز شدن درب یخچال

مشکلات تراز نبودن یخچال

خرابی قطعات

عدم تراز بودن یخچال می تواند باعث خرابی قطعات داخلی آن شود. مثلاً، کمپرسور یخچال ممکن است بیش از حد کار کند و در نتیجه زودتر خراب شود. این موضوع می تواند هزینه های تعمیر و نگهداری را افزایش دهد.

نشتی آب

اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است آب درون آن به درستی در جریان نباشد و باعث نشتی آب شود. این موضوع می تواند باعث آسیب به کف خانه و مواد غذایی در داخل یخچال شود.

نکات مهم:

  • در هنگام تراز کردن یخچال، از خم شدن یا بلند کردن بیش از حد خودداری کنید.
  • اگر به تنهایی قادر به تراز کردن یخچال نیستید، از یک فرد دیگر کمک بگیرید.
  • پس از تراز کردن یخچال، به طور مرتب آن را بررسی کنید تا از تراز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • ممکن است در اثر گذشت زمان و جابجایی‌های جزئی، یخچال کمی از تراز خارج شود.
  • در صورتی که کف آشپزخانه شما ناهموار است، برای جلوگیری از آسیب به یخچال، از یک متخصص برای تراز کردن آن کمک بگیرید.

سخن آخر

یخچال یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی درهر خانه است و وجود آن در حالت تراز بسیار اهمیت دارد، تراز نبودن دستگاه می‌تواند منجر به مشکلات عملکردی، نگهداری و ماندگاری مواد غذایی شود. بنابراین، توصیه می‌شود یخچال را به طور منظم بررسی و در صورت نیاز تراز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی