نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

عیب یابی و رفع مشکل آبگیری نکردن لباسشویی

لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که خرابی آن می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند. یکی از مشکلات رایج در لباسشویی‌ها، آبگیری نکردن لباسشویی یا آبگیری ناقص است. در این مقاله، به بررسی دلایل و راه‌حل‌های این مشکل می‌پردازیم.

علت های رایج آبگیری نکردن لباسشویی و روش های حل آن

حال می خواهیم در مورد علت های رایج آبگیری نکردن لباسشویی و روش های حل آن صحبت کنیم.

ماشین لباسشویی از مهم ترین وسایل خانه است و اگر به هر دلیلی دیگر قادر به انجام روند شستشو نداشته باشد، شما را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد. یکی از مشکلات رایجی که در لباسشویی ها پیش می آید، عدم آبگیری است. از آنجا که ماشین لباسشویی مانند تمام وسایل الکتریکی دیگر، از قطعات مختلفی تشکیل شده است، در صورت وجود عیب در هر کدام از این قطعات، به این مشکل برخواهید خورد. این مشکل می‌تواند به علت‌های مختلفی از جمله بسته شدن فیلتر، لوله‌های خراب یا دیگر مشکلات فنی باشد.

مسدود شدن فیلتر و عدم توانایی لباسشویی برای آبگیری

اولین دلیلی که از آن صحبت خواهیم کرد، بسته شدن فیلتر و عدم توانایی لباسشویی برای آبگیری است.

حتما قبلا هم شنیده اید که فیلتر لباسشویی یک قسمت مهم در ماشین لباسشویی است که وظیفه جمع آوری ذرات کوچک و آلاینده‌های موجود در آب را دارد. این فیلتر معمولا داخل درب کوچک روی لباسشویی قرار گرفته و قابلیت باز و بسته شدن دارد. وجود فیلتر در ماشین لباسشویی می‌تواند از گرفتن ذرات مو، مانند موهای حیوانات خانگی، نخ، رسوب موجود در آب، آلودگی های بزرگ روی لباس ها و دیگر آلایندگی های موجود در دیگ جلوگیری کند. این عمل باعث عدم ورود این ذرات در لوله‌ها، پمپ و قطعات دیگر ماشین لباسشویی می‌شود و از خرابی آنها جلوگیری می‌کند. اگر فیلتر بسته شود، آب به درستی از آن عبور نمی‌کند و در این حالت، فیلتر قادر به عبور آب ورودی از مخزن لباسشویی نخواهد بود؛ در نتیجه دستگاه شما به مشکل عدم آبگیری برمیخورد. 

برای نگهداری و تمیز کردن فیلتر لباسشویی، شما می‌توانید به راحتی آن را باز کنید و ذرات و آلاینده‌ها را از آن جدا کنید. پیشنهاد می‌شود این کار را به صورت منظم انجام دهید تا عملکرد بهتری از ماشین لباسشویی خود ببرید.

بنابراین، نگهداری و تمیز کردن فیلتر لباسشویی می‌تواند به شما در جلوگیری از خرابی و بهبود عملکرد ماشین لباسشویی کمک کند.

بیشتر بخوانید: علت آبگیری مداوم لباسشویی چیست؟

بسته شدن فیلتر و عدم توانایی لباسشویی برای آبگیری

بسته شدن شیلنگ های مخصوص ورود آب به لباسشویی

علت بعدی برای به وجود آمدن مشکل عدم آبگیری لباسشویی ، بسته شدن شیلنگ های مخصوص ورود آب به لباسشویی می باشد. شلنگ‌های مخصوص ورود آب به لباسشویی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه دارند. این شلنگ‌ها معمولاً از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند و از طریق اتصالات مناسب، به شیر آب و ماشین لباسشویی متصل می‌شوند.

شیلنگ ورود آب به لباسشویی باید سالم و کاملا باز باشد تا آب به درستی و بدون هرگونه نشتی و یا گرفتگی وارد ماشین شود. اگر شلنگ خراب یا ساییده شده باشد و یا به دلیل وجود آلودگی در آن مسدود شده باشد، ممکن است دستگاه شما قادر به آبگیری درست نباشد.

بسته شدن شیلنگ های مخصوص ورود آب به لباسشویی

برای حفظ و نگهداری شیلنگ ورود آب، می‌توانید این موارد را رعایت کنید:

  • بررسی منظم: شلنگ را به صورت دوره‌ای بررسی کنید و از وجود هرگونه خرابی یا ساییدگی مطلع شوید. در صورت لزوم، شلنگ را تعمیر یا تعویض کنید.
  • تمیز کردن: شیلنگ را هر چند وقت یکبار با آب و مایع ظرفشویی بشویید تا رسوبات و آلودگی‌ها در آن از بین برود. این کار می‌تواند جریان آب را بهبود بخشد.
  • اتصال صحیح: اطمینان حاصل کنید که شلنگ به شیر آب و ماشین لباسشویی به صورت صحیح و محکم متصل شده است. از وجود هرگونه نشتی اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم، اتصالات را تنظیم یا تعویض کنید.

اگر در هر یک از این موارد احتیاج به راهنمایی یا کمک داشتید، با شماره تماس 22225007-021 در ارتباط باشید.

شیر آب ورودی بسته است

شاید مشکل آبگیری نکردن لباسشویی شما خیلی راحت تر از این حرف ها باشد و مشاهده کنید که فقط شیر آب ورودی بسته است!

شیر آب که آب را به ماشین لباسشویی می‌رساند، ممکن است بسته یا خراب شده باشد. در این صورت، آب به درستی وارد ماشین نشده و این موجب آبگیری نشدن می‌شود. برای حل این مشکل، شیر آب را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

شیر آب ورودی بسته است

کثیف بودن جا پودری

عجیب است اما یکی از چهارمین دلیل عدم آبگیری لباسشویی، کثیف بودن جا پودری است. در بعضی از مدل های ماشین های لباسشویی سنسوری وجود دارد که می تواند بخش های مختلف دستگاه را چک کند. برای مثال می تواند بررسی کند که جاپودری کثیف است و اگر این چنین باشد، دستگاه اجازه آبگیری را نمی دهد. 

برای حل این مشکل ساده، کافی است محفظه ی قرار گیری شوینده را خارج کرده و آن را کاملا تمیز کنید.

کثیف بودن جاپودری

نتیجه گیری

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ممکن است به علت بسته شدن فیلتر، لوله‌ها و خطوط خراب یا شیر آب بسته باشد. با بررسی و انجام مواردی که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. در صورتی که مشکل باز هم ادامه داشت، بهتر است با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا به شما در روند حل مشکلتان کمک کند و همراهتان باشد.

سوالات متداول

لوله های آب ورودی در لباسشویی  بهتر است فلزی باشد یا پلاستیکی؟

هر کدام مشکلات خود را دارد. برای مثال امکان پارگی در لوله های پلاستیکی بیشتر است در صورتی که معمولا این لوله ها کمتر دچار انسداد می شوند. هر دو جنس نیاز به بررسی دوره ای دارند.

اگر تمام مشکلات بالا را حل کردیم و باز هم ماشین لباسشویی  آبگیری نمی کرد، چه کنیم؟

در این حالت احتمالا مشکل از قطعات داخلی و برقی لباسشویی باشد؛ مثلا معیوب شدن برد دستگاه و … که بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 1 =

من این متن را مطالعه کردم واقعا کاربردی بود ممنون از زحمات شما، برای تعمیر یخچال با شماره نمایندگی تماس میگیرم.
نام و نام خانوادگی
عنوان

جدول محتوا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایر مقالات

نحوه-چیدمان-مواد-غذایی-در-یخچال-جنرال-الکتریک-شاخص
راهنمای چیدمان داخل یخچال فریز
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
 لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی با هم دارند؟
تعمیر و تعویض فیلتر یخچال پروفایل
تعویض فیلتر یخچال پروفایل
شستن پتو با لباسشویی
چگونه پتو را با لباسشویی بشوییم؟
ترموستات یخچال
ترموستات یخچال
در-مورد-برچسب-انرژی-چقدر-میدانید-شاخص
در مورد برچسب انرژی چقدر میدانید؟
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
 مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی
تاثیر-قطعی-برق-بر-لوازم-خانگی-شاخص
تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی